Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18121 til 18140 af 31547
-
Gennemsnit med decimaler
ForumindlægEr der nogen der ved hvor jeg kan finde en side hvor ens gennemsnit kan beregnes med mere end ét decimal? Det er normalt for gennemsnit på STX at de kun udregnes med 1 decimal, men da vi har en lille kamp om hvem i min klasse der skal give øl for højeste snit ville jeg gerne høre om man ikke kunn... -
Matematik problem:/
ForumindlægHej Allesammen Jeg har en lille opgave jeg ikke kan huske hvad man skal ved :/ Hjælp! :D Per og Kim har vundet 15.600 kr. i tips. De skal dele gevinsten i forholdet 2:3.¨ Hvor meget får de hver, når der først skal betales 15% i skat af gevinsten. MVH Oliver -
THC (cannabis)
ForumindlægHej Jeg laver i øjeblikket et lille projekt om cannabis (THC) Jeg har lidt problemer med at finde ud af helt konkret, hvordan det virker på neuronerne og hvordan stoffet virker i synapsen i cellen. Der står man gerne må komme ind på så mange detaljer som man kan. Er der nogle der ved noget om... -
Sætning
ForumindlægKan man godt skrive "Jeg går i syvende" sådan her "Je marche dans le septième"? Og kan man godt skrive "Jeg bor i en lille hvid lejlighed" sådan her "Je vis dans un petit appartement blanc"? - Tak på forhånd! -
Det haster. Ti Nspire!
ForumindlægHej jeg har et lille problem med Ti Npire software. Den viser kun en løsning for x for eksempel. istedet x= -3 or X=0 or X=3. Så viser den siedet kun X =0 Findes der ikke en måde hvor man kan få den til at vise de andre x værdier også? tak skal I have -
Socialdemkraternes samarbejde mellem andre danske partier
ForumindlægHej alle:) Jeg er i gang med at skrive en fremlæggelse om Socialdemokraterne. Der er dog et punkt, som lige bremser. Spørgsmålet er følgende: ''Hvilke partier har Socialdemokraterne lettest ved at samarbejde med og hvorfor?'' Håber I kan hjælpe mig!:) Tak på forhånd Ps. So... -
ingenør
ForumindlægHej :) Jeg kunne godt tænke mig en uddannels som ingeniør, men jeg har en lille problem med gennemsnittet jeg ved at man skal have over 2.0 og det er intet problem men det jeg er bange for er om man kan komme ind med en gennemsnit på 4.5?? og om alle er blevet optaget med sådan en gennemsnit. me... -
Radioaktivitet
ForumindlægModerne røgdetektorer bruger en lille mængde 241 Am til at ionisere luften og dektere CO og andre forbrændingsprodukter. Hvis der sker 33000 kerneomdannelser pr. sekund af 241 Am i en sådan detektor, hvor stor er massen da af denne radioaktive isotop i detektoren? Halveringstiden for 241 Am er ... -
Præfiks ( fysik/matematik )
ForumindlægGod aften Er denne lille opgave regnet rigtigt? a) 1,24 Ghz uden præfiks = 1240 000 000 Hz b) 0,35 mg uden præfiks = 0,0035 g c) 693,6 km uden præfiks = 693 6000 m Præfiks er en forkortelse. Fx er en time en forkortelse af 3600 sek. På forhånd tak -
Beregn atommasse
ForumindlægHalløj Jeg er lige begyndt, at få kemi og sidder nu med et lille problem.. Jeg skal beregne chlors atommasse ud fra denne opgave: "I chlor (Cl) er 75,79% af atomerne 35Cl med massen 34,969 u og resten er 37Cl med massen 36,966 u. - Beregn chlors atommasse. Jeg ved godt hvordan det regnes, ... -
SU
ForumindlægHej, Jeg har et lille spørgsmål: hvor meget må man tjene ved siden af sin SU? Jeg har læst at man kan komme til at betale SU tilbage? Jeg får pt ca. 1600 i SU og fra arbejdet 7500 før skat. har det nogen betydning for mig. Jeg vil helst undgå at betale SU tilbage. -
Tvivl på valg af medicin uddannelsen efter gym
ForumindlægHej alle. Jeg står her med et lille men opbyggende dilemma. Jeg studerer på samf/engelsk retningen ( stx) og interesserer mig meget for naturvidenskabelige fag. Jeg overvejer at læse medicin på uni men ved ikke helt om jeg kan gøre det med den retning og de fag som jeg har lige nu. Er der nogen a... -
Respons på mit digt..
ForumindlægHeey derude! Mit digt skal afleveres i morgen. Karakteren er vigtig. Jeg har absolut ingen der kan give mig ordenlig respons (Mine forældre er på bornholm, og jeg ligger syg hjemme) Så please, giv mig lidt respons for mit digt.. Det handler om at blive ældre ;-) 10 år Jeg var så lille og genert d... -
Gnidningsmodstand
ForumindlægEn kugle befinder sig i en væske. Kuglen er ophængt i en tråd, der over letløbende trisse er forbundet med et lod. Når massen af loddet tilstrækkeligt lille, vil kuglen bevæge sig nedad i væsken med konstant fart. Jeg får så oplyst nogle forsøgsresultater, der angiver massen og farten på loddet. ... -
Kræfter - ?
ForumindlægHej Studiepotalen! Jeg er ny i denne side, og har fået at vide fra en ven at man kan søge hjælp hvis man ikke kan finde ud af at lave en opgave. Jeg er desværre stødt på det, da jeg ikke kan finde ud af at lave min lille fysik opgave som er for til i morgen. Kan nogen hjælpe? Mvh Peter Andersen -
Frisk på at hjælpe?? :)
ForumindlægHeeej allle derude :) Er der en, måske et par, eller flere, som vil læse noget engelsk igennem for mig... Ikke at ændre på det jeg har skrevet, men rette til, give gode råd mm.. Det drejer sig om 10 linjer, og er et lille resume, som er skrevet i nutid Kom frisk!! Håber, nogle virkelig vil hjæl... -
Andre der skriver SRP om Enigma?
ForumindlægDavs folkens! Jeg er i skrivende stund i gang med min SRP omhandlende Enigma, og jeg ville høre om der var andre der var friske på at hjælpe hinanden lidt? Da man jo ikke må få hjælp af sine lærere syntes jeg det ville være en god idé at lave en lille skrivegruppe, læse hinandens opgaver igenne... -
I need a little help from another english lover :)
ForumindlægHey guys. Jeg har en lille oversættelse for, jeg har lavet den men det kunne rart lige at få den læst igennem og høre om nogle af jer havde andre forslag til hvordan diverse sætninger kunne oversættes. Så jeg vil høre om der er en af jer som havde muligheden for at læse den igennem? :) -
trappediagram
Forumindlægnogen der kan hjælpe med at forstå trappe diagram og forklare det sådan rigtig detaljeret.... så et lille barn forstå det =) sætning: sommer var det, midt på dagen, i et hjørne af hegnet. Ligeoverfor stod der et gammelt egetræ, om hvis stammen kan gjerne kunne sig, at den vred sig fortv... -
han skal/skulle?
ForumindlægHej alle sammen. sidder med nogle spørgsmål til Paco Yunque som jeg skal besvare, og en af dem svare jeg: han skulle/skal hente brød til morgenmad og han skulle/skal hjælpe sin lille bror, fordi hans mor er syg og hans far er taget på arbejde. hvordan ville du/i formulere det på spansk? ...
