Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 18161 til 18180 af 22746
-
Eksponentielle funktioner
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet følgende spørgsmål i en rapport om eksponentielle ligninger. Men jeg ved ikke hvordan man udregner sådanne ligninger uden brug a CAS-værktøjer. Er der nogen der kan hjælpe mig, og vise remgangsmåden slavisk? På forhånd tak :-) Forklar, hvordan man kan løse ekspo... -
Osmose
ForumindlægEr næsten færdig med min osmose rapport, men der er nogen spørgsmål jeg ikke kan finde ud af. Håber i kan hjælpe. 1. Hvilken saltkoncentration modsvarer koncentrationen af store molekyler (opløste stoffer) i? 2. ’Isotonisk vand’ indeholder salt der svarer til menneskekroppens celler... -
Amperemeter måler for meget pga. knudepunkt. Hvorfor?
ForumindlægHey folkens, jeg er i gang med at lave en rapport om Erstatningsrestians og Ohms lov, og her er jeg kommet ud for en lille problemstilling... Vi fik at vide af vores lære, at en fejlkilde kan være at amperemeteret måler for meget ( tilsluttet kredsløb med resistorer, batteri og voltmeter), pga.... -
HJÆLP! Biologirapport omkring forurening af søer og vandløb
ForumindlægHJÆLP! har biologi rapport for til imorgen og det haster virkelig! Hvordan forurener fosfor og nitrat søer og vandløb Hvad gør alger i en sø Hvorfor er ilt mætningen vigtig for søen og livet i søen Hvad sker der med fosforen når en sø bliver overfyldt med alger og ilten forsvinder fra på bunden F... -
Kemi - redoxreaktion
ForumindlægHej. Jeg sidder med en kemi rapport over en redoxtitrering. Jeg har fået stilt følgende spørgsmål: Opløsningen af kaliumpermanganat laves ved at opløse en afvejet mængde KMnO4 i vand. Angiv, hvorledes man skal lave en opløsning, som er præcis 0,0200 M Men jeg har ikke fået oplyst nogen vo... -
Formel/aktuel
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en rapport omkring reaktionen mellem bromid og bromat, men jeg er pludselig kommet i tvivl, hvornår skriver man c(BrO3^-) og [BrO3^-], c(Br2) og [Br2]? fx skal jeg skrive, at den koncentrationen af bromat kan beregnes ved at trække 1/3 c(Br2) fra, er følgende rigtigt ... -
HASTER: Udregn tabelværdi for opløsligheden?!
ForumindlægHej alle :) Sidder lige og skriver rapport i kemi og er gået fuldstændigt i stå på spørgesmålet: "Sammenlign resultatet med en tabelværdi. (Tabelværdien i Databogen er forkert, derfor beregnes en tabelværdi for opløseligheden ud fra opløseligheden ved hhv. 0 og 100 grader, idet der antages e... -
Resistans i en konstantantråd
ForumindlægHej folkens.. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp da jeg sidder med en rapport om resistans og mangler forståelse for et spørgsmål. Proportionalitetsfaktoren a er ifølge formlen givet ved: a=ρ/(π/4)*d^2 Bestem resistiviteten ρ ud fra trådens diameter og den fundne proportionalitetsfakto... -
TITRERING. PUFFEROPLØSNINGER
ForumindlægHej :) Jeg har i kemi lavet et forsøg hvor jeg skulle fremstille - og titrere en phosphatpuffer og en acetatpuffer med henholdsvis først HCL og så NaOH indtil den oprindelige pH-værdi havde ændret sig. Nu skal jeg så skrive rapport og har et spørgsmål i den der siger at jeg skal beregne hvor mege... -
det haster meget- pufferopløsning
Forumindlæghej Jeg har en rapport der skal afleveres imorgen . Jeg har problem med en udregning som lyder sådan: Beregn hvor meget 0,05 M HCl henholdsvis NaOH, der skal tilsættes til hvert puffersystem, for at pH ændres én enhed fra den oprindelige værdi. Sammenlign med de eksperimentelle data. Jeg har ve... -
svovlsyre og vandets hårdhed
Forumindlæghej har rapporten ionbytning og hårdhedsgrad: og har fået en spørgesmål, hvor der står. forklar bl.a. med reaktionsskema hvad der sker under regeneringen med svovlsyre? er det her en god eksempel? find ved hjælp af internettet hårdhedsgraden på postevandet der undersøges. omregn hårdhedsg... -
Forsøg: Aldehyder og ketoner
ForumindlægHej er der nogen som ligger inde med nogle rapporter om reaktion med aldehyder og ketoner? Mangler inspiration til en emneopgave vedrørende aldehyder og ketoner. Her har jeg formuleret nogle spørgmål, som jeg håber jeg ville kunne få svar på: - Skriv reaktionsskemaet for reaktionen mellem et... -
Fortællemæssige og stillistiske virkemidler??????
ForumindlægHej Alle... Jeg sidder og skal skrive en kronik om en tekst der hedder "Hamborg en levende by med døde huse". Den handler om at Lise Flindt-Nielsen rapporterer om tilstanden i Hamborg under krigen. Så jeg kan konkludere at det er en krigsreportage. Men opgaven går ud på at jeg skal kara... -
Unge i 80'erne
ForumindlægHej folkens :) Jeg er ved at skrive en rapport om unge i 80'erne. Jeg har prøvet at google men synes ikke der kommer noget brugbart frem. Skal bla. have noget om ungdomshuset , BZ'erne og hyppier.. Hvad vil i anbefale ? jeg har prøvet at finde noget herinde , måske havde folk skrevet noge... -
phosphorsyre forsøg
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive en rapport til et forsøg med phosphorsyre cola. og der er en ting jeg ikke forstår. hvorfor er det at 1. ækvivalenspunkt, men ikke 2. ækvivalenspunkt er egnet til bestemmelse af koncentrationen af fosforsyre i cola?? har det noget med reaktionen at gøre. altså at d... -
pH
Forumindlæghej jeg sidder med en kemi rapport hvor der er to spørgsmål der driller lidt. den ene er: hvorledes kan dissociationsgraden for en syre i vandig opløsning beregnes ud fra opløsningens pH? hvor den anden er: bergen pH i 0,10M opløsninger af de seks stoffer, (saltsyre, eddikesyre, na... -
Funktion af arbejdstiden
ForumindlægHej jeg er igang med en matematik rapport og er kommet til at punkt jeg ikke lige kan gennemskue. Jeg har et punkt der hedder samlet pris af installation som en funktion af arbejdstiden. Arbejdstide har jeg selv sat til 3 uger for 3 mænd, og en timeløn på 1312,5 for alle 3 så har jeg en materia... -
Molekyler - Navngivning mm.
ForumindlægHej SP Jeg har denne Bioteknologi rapport for og jeg er gået død allerede ved første spørgsmål: Prøv at tegne elektronprikformlen for ethan(har jeg gjort) – forklar hvor alle elektroner kommer fra. Hvad menes der med dette? Jeg gik så videre til næste, men gik igen istå da jeg sk... -
saltets opløselighed HASTER
ForumindlægHej jeg er igang med at rette mine kemi afleveringer "Saltets opløselighed ", til vurdering har min lærer hvilken af de undersøgte saltes opløseligheder kan forklares vha. disse 3 faktorer? ved spørgsmål 2.. Er der nogen der gider at hjælpe mig med dette, det vil være super dejligt, d... -
Normal værdier
ForumindlægVi har rapport om puls blodtryk og kondital. Teorien skal indeholde a. en definition af fagudtrykkene ’hvilepuls’ og ’maxpuls’ samt ’slagvolumen’ og minutvolumen’, b. oplysninger om normalværdier c. hvordan påvirkes værdierne af en persons træni...
