Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 18161 til 18180 af 31467
  • Samfundsfag i opg. om Poker (sammen med Mat)

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg har planer om at skrive en større opgave om poker i SAMF/MAT, og har ikk problemer med at finde materiale i matematik, men kunne godt bruge lidt hjælp til hvordan jeg kunne gå til emnet samfundsfagligt? På forhånd tak! Mvh Niels
  • Er mine karaktere okay

    Forumindlæg
    Jeg er meget interesseret i dyr og vil rigtigt gerne være dyrlæge, jeg går i 7 klasse og vil gerne vide hvad jeg skal op på i karaktere. Lige pt får jeg 7 i fysik-kemi og 10-12 i matematik??
  • B niveau

    Forumindlæg
    hej vil lige spørge minder matematik niveau b ligesom c eller er det ikke vil lige også spørge når man er færdige med sin gymnasium og mangler måske kemi b kan man godt starte på uddannelsen og læse kemi B imens eller skal man tag og supplere en fag på et år
  • funktioner

    Forumindlæg
    hej jeg skal op til mundtlig matematik på onsdag kan nogen hjælpe med spørgsmålet: gør rede for hvordan man ved hjælp af passende papirtyper kan afgøre hvilke af de tre lineære, eksponentiel eller potens funktion passer bedst til et givet talmateriale. tak på forhånd:)
  • lommeregner (TI-89 titanium) sælges

    Forumindlæg
    TI-89 titanium sælges, (den du skal bruge hvis du har matematik i gymnasiet.) den kan tegne grafer og tilsluttes computer osv. den kan alt hvad der forventes i gymnasiet. nypris: 1300 kr. sælges til 600 kr.
  • Taylor.

    Forumindlæg
    Hej. Vi har i matematik A haft et projekt om Taylor polynomier. Dette er blevet opgivet til eksamen. Jeg ville bare gerne høre om der var nogen der har noget ekstra vejledning og teori om dette emne, specielt med henblik på partiel integration og udledelse af Taylorpolynomier. Jacob.
  • Bøger på Ingeniørhøjskolen i københavn

    Forumindlæg
    Hejsa, Er der nogen af jer der ved hvilke matematik bøger man bruger på ingeniørhøjskolen i københavn på bygningslinjen eller har set et sted på nettet hvor det står ? Jeg kan ikke umiddelbart finde det på IHKs hjemmeside.... på forhånd tak
  • RUC bachelor ad.

    Forumindlæg
    Hej, når der nu står "Fag med yderligere adgangskrav i form af gymnasiale fag"- indepå RUCs hjemmeside betyder det så at fx. matematik B skal være bestået mens man går i gymnasiet, eller kan man godt tage det som enkeltfag på vuc efter?
  • EKSAMENEN HJÆLLLP!!

    Forumindlæg
    skal til og op til eksamen i mundtlig dansk, matematik, eng, tysk og fysik. Nogle gode ideer til ting som skal med eller ting som er gode at få læst på? Gode råd til eksamen? og gode råd til evt. disposition?
  • Eksponentiel udvikling bevis for b

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig matematik, og skal under eksponentielle funktioner f(x) = b*a^x bevise, at b findes ved y1/x^x1. Beviset står ikke i min bog. Nogle der kan hjælpe??
  • HJÆÆLP TIL MÅLESTOKSFORHOLD!

    Forumindlæg
    Heei, jeg skal lave en matematik aflevering og jeg kan ikke huske hvordan man regner det her om: Tegn byggegrunden i målestoksforhold 1:500. 35 m ? 6 m ? 14 m ? 20 m ? hvordan skal jeg regne det om?
  • prøve (DET HASTER!)

    Forumindlæg
    Hej ALLESAMMEN. jeg skal til matematik prøve imorgen, og vi må gerne have noter med til prøven, jeg vil lige høre om i har du noater om : reduktion af udtryk, kvadratsætningerne, regning med brøker, ligninger, 0-reglen, 2 ligninger med 2 ubekendte, uligheder, dobbeltuligheder, rødder og potensreg...
  • Bestem f'(4)

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder lige med en matematik aflevering. Jeg har set at andre har lagt det samme spørgsmål ind før, men jeg forstår det simpelthen ikke. Altså jeg skal bestemme f'(4) ved hjælp af en figur jeg har. Hvordan gør jeg det ?
  • trigonometri x3

    Forumindlæg
    Jeg skal: I en retvinklet trekant er den længste katete 7 enheder længere end den korteste og hypotenusen er 1 enhed længere end den længste. Bestem længden af den korteste katete Hilsen en skod matematikker ;(
  • Eksamen A Mat.

    Forumindlæg
    Da jeg åbenbart ikke hører særlig godt efter i engelsk timerne, er det gledet forbi mig, hvordan selve eksamenen skal foregå i detaljer. På Eng A for matematikere. Kan forstå, at man skal analysere, læse op og oversætte. Nogen der ved mere præcist, hvordan det hele foregår?
  • Ft=m*g

    Forumindlæg
    Hej Vi har formlen Ft=m*g, kan man godt sige at g er konstanten og at Ft og m er de to variable eller må man kun bruge disse betegnelser under "rigtigt" matematik..?
  • Hjælp til forståelse af følgende opgaver...

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med disse opgaver: Gerne forklar grundigt hvad man gør...er totalt håbløs til matematik Gerne hvad man gør med lommeregner og hvordan man bærer sig ad...vil gerne lære:-) Se vedhæftet filer, tak:-) Knus Tine
  • matematikopgaver

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har lavet et par matematik opgaver, som jeg gerne vil have rette igennem. Ville være skønt hvis der er en sjæl derude, som gerne ville rette det for mig. Ville være en stor hjælp:) Der tales kun om 4 opgaver. (Sender over mail, hvis det ikke gør´ noget) På forhånd tak:)
  • Vækstmodeller

    Forumindlæg
    Så skal jeg til 1.g - mundtlig årsprøve i matematik. En af emnerne er vækstmodeller. Og spørgsmålet lyder: Gør rede for de karakteristiske egenskaber for de 3 vækstmodeller: lineær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst. - Hvad er det lige præcis jeg skal komme ind på her?
  • Statistik?!

    Forumindlæg
    Goddag! Er på bar bund i emnet "statistik" i matematik. Hvordan skriver man "my"-formlen ind på sin lommeregner (CAS)? (den der med bl.a. N og "store sigma") Det haster en del! Kom også gerne med eksempler. På forhånd tak!