Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 18161 til 18180 af 33566
  • differentialkvotienten for en sum af to funktioner

    Forumindlæg
    Jeg er ikke særlig god til matematik og har selvfølgelig været så heldig at trække det og skal op om en uge. Er der nogen der vil være så venlige at vise mig hvorledes man bestemmer differentialkvotienten for en sum af to funktioner ? På forhånd tak :)
  • potensudviklinger i biologi og fysik??

    Forumindlæg
    Hey jeg skal op til mundligt matematik eksamen i b-niveau. Der er dog et spørgsmål jeg er lidt i tvivl om: Gør rede for anvendelser af potensudviklinger i biologi og fysik?? Nogle der kan hjælpe?
  • Grænseværdi =D

    Forumindlæg
    Til alle dem med 13-tallerne i matematik, eller mindre - det burde også kunne gøre det! Når jeg skal bevise at alle eksponential funktioner er differentiable - hvad gør jeg så? Jeg skal vel bevise at de har en grænseværdi, men puha! Hvordan??
  • HJÆLP! matematisk bevis

    Forumindlæg
    Lad a,b,c∈N. Hvis a|b og b|c så vil a|c. skal bevise det her, er der nogle gode metoder man kan bruge for at bevise noget i matematik?
  • TI-84 søges!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal igang med Matematik B på 2. år på HF her d. 13. Jeg står og mangler en TI-84 lommeregner. Nogle der har en liggende, de ikke skal bruge længere, og er villig til en hurtig handel?
  • MatA 2008 december

    Forumindlæg
    allooo derude! Sidder her og har nogle problemer med en masse opgaver - så ville høre om nogen har en facit liste til Matematik A eksamen august 2008? :)) Tak på forhånd..
  • ligninger af højere grad

    Forumindlæg
    hej jeg skal op til matematik i morgen og der er er lige et spørgsmål som jeg lige ville have afklaret.: ligning af højere grad:gæt en rod og faktorisere. vis et eksempel hvad ville de sige? er der nogle der kan forklare mig det.. mange tak på forhånd..
  • Hjælp til mat

    Forumindlæg
    Hej... Jeg sidder og laver matematik og er ikke helt sikker på om jeg regner rigtigt, hvis der var en venlig sjæl der lige ville rette det igennem og hvis der er fejl så sige hvordan jeg burde gøre det. på forhånd tak
  • Hvordan laver man en ligning ?

    Forumindlæg
    Hej folkens! er i gang med at lave en matematik aflevering og er stødt ind i det her spørgsmål som jeg har svært ved at lave. spørgsmålet er i filen - det er spørgsmål 5 og 7
  • Brøker ovenpå hinanden?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået min første aflevering for i matematik på gymnasiet: I en af opgaverne står der, at man skal regne brøken : 7/3/5 ud? Men hvordan gør jeg det? har aldrig set en brøk der så sådan ud i folkeskolen?
  • Beholde karakteren fra c istedet for b-niveau?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen!! Jeg har et spørgsmål. Kan man beholde sin eksamskarakter fra C- niveau hvis man er dumpet på B-niveau ( Matematik)? Håber der er nogen af jer som kan svare...
  • hjælp til en 8.klasses opgave <:

    Forumindlæg
    hej, jeg er ikke så god til matematik.. så er der nogen der vil hjælpe med denne opgave: beregn literprisen på tilbuddet. 1,6 liter vin koster 29,75 håber nogen vil hjælpe :>
  • Søger matematiklærer !

    Forumindlæg
    Hej : ) , Ville lige høre om der var nogle, som muligvis kendte en der gerne ville hjælpe mig med nogle matematik -opgaver, ? - går i 1g. I kan skrive til mig via studieportal, hvis I er interresseret! Kh SOHK
  • bestemmelse af kordinater

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en matematik opgave, og er blevet lidt i tvivl med en opgave. Denne ligning skal jeg bestemme kordinaterne til: 13x+7y+43=0 Nogle som kan hjælpe mig?
  • Konkurrencer

    Forumindlæg
    Hey, jeg har en kammarat der bliver ved med at snakke om memory.. jeg forstår ikke så meget af det han siger, men er der konkurrencer i den gren? Der er konkurrencer i Fysik, Matematik, Datalogi osv.. er der noget i memory?
  • Stud.scient?

    Forumindlæg
    Hvad vil det sige at være stud.scient? Er det en der er er studerende på enten en Bachelor of scient eller en candidat of scient? Jeg studere selv matematik på første år, er jeg så Stud.scient?
  • Integraltegn

    Forumindlæg
    Jeg tror, jeg taler på rigtig mange matematikeres vegne: Integraltegnet i redigeringsboksen er for jammerligt. Lad os få et ordentligt slankt langt S i stedet. Også oprettet på Support.
  • HJÆLP HASTER!! MAT B 1.g.

    Forumindlæg
    Traditionel afleveringsopgave nr. 1 Matematik B 1.g Jeg skal aflevere den i morgen og jeg er slet ikke færdig en som kan hjælpe mig ??!!!!!! Fra opgave 1 til og med 5!!
  • Chi i anden og bionormalfordeling?

    Forumindlæg
    Nogen, der kan fortælle mig linket mellem chi i anden og bionormal- samt normalfordeling? Og derne detaljeret, så jeg forstår det, da jeg skal op i mundtlig matematik snart.. :) På forhånd, tak!
  • Betalt hjælpelærer-job!

    Forumindlæg
    Nogen der kunne tænke sig at undervise en 18-årig pige (2g, Århus) i matematik på B-niveau? Det drejer sig til at starte med om differentialtregning en time eller to om ugen. Kom selv med et forslag til timeløn!