Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 18181 til 18200 af 153575
-
Kemi-programmer til computeren
ForumindlægHejJeg skal til at lave kemirapport og efter at have skrevet nogle stykker i 1.g har jeg erfaret at det godt kan være meget rart at have et program til at tegne diverse forsøgsopstillinger. Jeg mener nemlig at jeg har hørt at der findes et program som nemt tegner kolber osv, som er lige til at &q... -
1970-1982
ForumindlægHejsa.Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig.. Jeg skal finde ud af hvad der skete af historiske ting mellem 1970 og 1982.. Er der nogen bestemte steder man kan søge for at finde ud af det?? -
Katers reversionspendul (SSO)
ForumindlægHej, jeg skal skrive SSO til februar, mit område er "stive legemers bevægelse", kraftmoment, inertimoment, impuls etc. jeg har læst teorien bag, nu er jeg begyndt at læse lidt på de eksperimenter, man kan lave. Min lærere har foreslået mig et forsøg med "Katers reversionspendul&quo... -
Stående bølger
ForumindlægHej!!Har brug for en del hjælp til denne opgave, kan slet ikke se hvordan den skal løses :SDer laves stående bølger i et glasrør med et bevægeligt stempel. En stemmegaffel med frekvensen 440 Hz slås an og holdes foran rørets åbning.Der høres forstærkning, når afstanden fra åbningen til stemplet e... -
Haster!!!!
ForumindlægEn laser med bølgelængde 632,8nm udsender lys med en effekt på 1mWa)Hvor mange fotoner udsendes pr. sekund.a)Lambda = 632.8nmP=1mW=0,001W(j/s)Frekvens = c/lambda = 3*10^8 / 632,8*10^-9 = 4,7408*10^14 s^-1Efoton= h*(c/lambda) = 4,14*10^15 * (3*10^8 / 632,8) = 3,14*10^-19P= delta E / delta sE energ... -
en ligning
Forumindlæg1/x + 1/x-2 =0Løsning? -
Stærkt dæmpet svingning
ForumindlægHvordan ved man, om den regression, man har lavet på et datasæt for en formodet stærkt dæmpet svingning, rent faktisk er en forskrift for en stærkt dæmpet svingning? -
Pensum
ForumindlægEr der nogen der nogelunde ved hvilke områder 9. klasses pensumet omhandler? Er ved at forberede mig til prøverne, så det ville være en meget stor hjælp. Hvis der skulle være noget jeg er gået gli af. Er der evt. også nogen der har nogle aflagte fysiknotater, som jeg må få. Rent og skært for at ... -
Har i analysemodellen fremme ved dansk eksamen??
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål hovedsageligt til dem som fik 13-tallet i mundtlig dansk, men også dem som fik 11.(FOLKESKOLE)Spørgsmålet lyder: Havde i analysemodellen fremme ved eksaminationen???Håber nogen kan hjælpe...På forhånd TAK...//Therackoo -
Partikelbeskrivelse og bølgebeskrivelse
ForumindlægLæser til eksamne og i emnet om elektromagnetisk stråling skal man komme ind på "bølgebeskrivelse henholdsvis partikelbeskrivelse af elektromagnetisk stråling". Er der nogen der kan uddybe, hvad det er jeg skal have fat i? -
Matematik i hverdagen
ForumindlægHej Jeg er igang med at læse op til eksamen men sidder fast (kan ikke finde noget på google) Jeg vil spørge om nogle ved, hvornår man bruger disse i "hverdagen" eller hvad de kan bruges til: (deres anvendelse) 1. Ortogonale linjer (el. rette linjer) 2. Regression 3. Retvinklede ... -
Vektor
ForumindlægHej, jeg har lige fået om vektor. Hvad jeg har forstået, er at en vektor er en pil med en retning og længde. Men jeg skal finde eksempler på størrelser som kan vises som vektorer? Any Help :/ ? Jeg ved ikke om det er et logisk opgave eller svær opgave... -
Please HJÆLP mig med optagelsesprøve?!?
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve på gymnasiet og har ABSOLUT ingen ide om hvad der kommer til at ske? Der er mindre end 2 uger til, og har ikke fået noget brev... Var syg til min 9. kl eksamen, som derfor gik rigtig dårligt, så ved ikke meget om hvad der skal ske og tanken om det igen skræmmer mig, d... -
Rapport om temperatur og formler
ForumindlægHej, Håber nogen kan hjælpe mig, Jeg skal skrive en rapport om brændværdien af en paranød og effektiviten af stearin - hvordan starter man og hvordan argumentere man for hvorfor man bruger de formler? -
Definition af "bestået"
ForumindlægJeg står i den situation at jeg ønsker at komme ind på en uddannelse der har matematik b som et af kravene. Nu forholder det sig imidlertidigt sådan, at jeg til den mundtlige eksamen i matematik b fik 5 og til den skriftlige fik 9.Når der så står at "Specifikke adgangskrav er matematik og en... -
Differentialregning :-)
ForumindlægJeg har fået det spørgsmål at besvare: hvad man anvender differentialregning til og hvorfor det er vigtigt? Da jeg ikke lige kan gennemskue spørgsmålet og det sjovt nok ikke kan findes i bogen, har jeg prøvet at spørge inde i dette forum. Håber i hvertfald der er nogen der ved det, og vil hjæ... -
den nye gymnasiereform
ForumindlægDe skrev den anden dag i information at den nye reform kun giver omkring 5 % af en årgang mulighed for at læse de naturvidenskabelige fag, mod 17 %. Forstår stadig ikke at man reformerede gymnasiet, når det er i folkeskolen at problemet ligger. Man kunne dog godt gøre musik og billedkundst i gymn... -
Spoler
ForumindlægAng. faseforskydningen mellem spændningen og strømmen i en spole i et LC-led, hvorfor kommer spændingen så før strømmen?? -
Energi
ForumindlægHeeey allesammener det en flink person der kunne se på denne opgave og vejlede mig...Tak på forhåndEn bold kastes lodret op i luften.Bolden vejer 120 g, og dens hastighed er 14 m/sHvor højt når bolden op.Tror at ligningen er Epot=m*g*h -
Forsøg?
ForumindlægJeg skal til mudtlig FSA i biologi i morgen. Vi har ikke rigtigt lavet nogen forsøg og vores lærer er ikke ligefrem den bedste. Hun har ofte været syg og har ikke været der i de sidste seks uger pga. noget smittefarligt..Vores vikar siger at det er ikke sikkert at vi skal lave forsøg, men det er ...
