Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 18181 til 18200 af 92738
-
Differentialligninger
ForumindlægJeg skal op mundtlig matematik, og et af mine emner hedder 'Differentialligninger - Løsning af forskellige typer 1. ordens differentialligninger' ! Men hvad skal jeg komme ind på ? Og kan simpelthen ikke rigtig finde en god definition af hvad en 1. ordens differentialligning er.. Og kan ... -
målestoksforhold=øvelse
ForumindlægHej.. skal til den mundtlige fs10 imorgen i matematik. Og der kommer næsten altid noget med målestoksforhold. Og da jeg gerne lige vil øve lidt på det, tænkte jeg om der ikke lige var nogen der kunne lave nogle passende opgaver ang målestoksforhold som jeg så kunne løse, og i kunne sige var korre... -
Folkeskole, mdt. - forberedelse?
ForumindlægJeg sidder her og ved ikke hvordan jeg skal læse/forberede mig til i morgen, 9.-klasses eksamen i mundtlig matematik. Vi har selvfølgelig fået en opgivelsesliste, men man kan vel ikke trække et emne der hedder 'Ligninger' - kan man? Jeg aner ikke hvor jeg skal starte og hvor jeg skal ende... -
Tak for hjælpen
ForumindlægJeg synes lige jeg ville takke alle de skønne, kloge mennesker, der har svaret på mine spørgsmål igennem de sidste par uger, uden jer tror jeg ikke jeg havde forstået eller nået, alt det jeg skulle... I har en del af fortjenesten i, at jeg kan se et 7-tal på mit eksamens bevis ud for mundtlig mat... -
Ensvinklede trekanter
ForumindlægHey Guy's !Jeg skal snart op til den mundtlige eksamen i matematik B på HTX.Vi har fået udleveret nogle eksamensspørgsmål vi skal redegøre for, et af dem lyder således:"Redegør for forholdene i ensvinklede trekanter - Nøgleord: definitionen af tan(x) = sin(x) / cos(x)"Hvad menes der... -
Toppunktsformel
ForumindlægHej alle! Jeg står og skal snart til en mundlig eksamen i matematik A-niveau. I den forbindelse har vi fået et spørgsmål som siger: "Udled toppunktsformlen for en parabel ved hjælp af differentialregning." - Jeg kan ikke rigtigt finde dette bevis i mine bøger, så hvis nogen af jer evt. ... -
Vektor
ForumindlægHej allesammen Jeg er lidt i tvivl omrking hvorvidt man skal bevise skalarprodukt sætningen til mundtlig matematik eksamen, kan man overhovedet det?? da det jo er en definition. Er det ikke reglerne man skal bevise måske? Et andet spørgsmål er om hvorvidt vektor på 3 dimensioner går ind under vek... -
den rette linje
Forumindlæghej alle sammen :) jeg sidder her og læser til mundtlig eksamen i matematik, og jeg et stødt på et spørgsmål jeg ikke helt kan finde ud af. håber der er nogle som kan hjælpe mig. redegør for forskellige måder at beskrive den rette linje på. detter er under emnet vektorer i planen. på forhånd ta... -
regression
ForumindlægEr der nogle som kan forklare hvordan man laver lineær regression i hånden? (udover det med at man plotter punkterne, tegner en linje og regner på den). Jeg er ved at forberede mundtlig eksamen i Matematik A (STX) og ville gerne kunne forklare det. Kan intet finde i mine bøger om det. Håber n... -
differenskvotienten i integralbevis
ForumindlægHej Kan nogle kloge hpveder svare mig på, hvorfor man bruge differenskvotienten i beviset for arealet for en postitiv, voksende og kontinuert funktion? fx der hvor a(x)-a(x0) divideres med x-x0 Det er til mundlig matematik forberedelse. I kan læse det jeg har skrevet nedenfor. http://tinypic.... -
Funktioner og logartimeregneregler!
ForumindlægHej ;) Jeg skal op i mundtlig matematik på mandag, og nogle af emnerne vi kan op i, er jeg rimlig sikker på, at vi ikke gennemgik i min grundforløbsklasse, men som min nye matematiklærer åbenbart har opgivet. Derfor vil jeg gerne vide om nogle af jer har nogle gode notater omkring funktioner og m... -
Binomialfordeling
ForumindlægHej alle Jeg sidder og er i fuld gang med forberedelsen til mundtlig matematik b eksamen. Jeg skal i et spørgsmål bevise formlen for middelværdien af x når X er binomialfordelt x -b(n,p): Forskriften lyder: E(x) = n * p HVORDAN BEVISER JEG DETTE???? Håber i kan hjælpe mig -
deskriptorer til et normalfordelt observationssæt
Forumindlæghej jeg sidder med et spørgsmål til min mundtlige matematik eksamen omkring statistik og integralregning. er der nogen som kan forklarer mig, hvilke statisketiske deskriptorer som man ville bruge til at beskrive et normalfordelt observationssæt? jeg har selv søgt men jeg kan ikke finde ud af om... -
Statistiske deskriptorer og diagrammer
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik i morgen, og jeg har et spørgsmål der lyder: Med udgangspunkt i eksempler på ikke-grupperede og grupperede observationssæt ønskes en redegørelse for de statistiske deskriptorer og diagrammer der knytter sig hertil Og jeg synes det er et meget stort overblik,... -
eksamensspørgsmål
ForumindlægJeg er igang med at lave mine eksamensspørgsmål til min mundtlig matematik eksamen og er kommer i tvivl om hvad jeg skal gøre. Spørgsmålet lyder: "Gør rede for den ekspontielle vækstmodel og dens anvendelse i rentesregning" Er der nogle der kan hjælp mig med, hvorledes jeg skal l... -
Løsning af 9x^2 + 6 – 12x = 2 ved brug af kvadratsætning
ForumindlægHejsa ! Til min mundtlige årsprøve i matematik ( B) Skal jeg lave denne lignign Løsning af 9x^2 + 6 – 12x = 2 ved brug af kvadratsætning Men hvordan laver jeg den ved brug af kvadratsætning ? skal jeg lave den om til en kvadrat sætning :(( er helt lost :S -
Redegør for forholdet mellem sider og vinkler i en retvinklet trekant
ForumindlægHej Jeg skal op i mundtlig matematik årsprøve snart. Et af spørgsmålene lyder: Redegør for forholdet mellem sider og vinkler i en retvinklet trekant, og bevis pythagoras pythagoras har jeg styr på, men hvad skal jeg have med i redegørelsen? Jeg er inde over sin, cos og tan og enhedscirklen. ... -
Arealfunktionen
ForumindlægHej Jeg er ved at forberede mig til mundtlig matematik-eksamen på A. Men jeg kom lige forbi sådan et spørgsmål, som jeg ikke ved hvordan jeg skal vise: Vis at arealfunktionen A(x) hørende til f(x) er en stamfunktion til f(x) Nogen der har nogen gode idéer? -
Logaritmisk udvikling
ForumindlægVed en logaritmisk udvikling på formen, y=a*log(x)+b, hvilke tal tilhører a og b? Til min årsprøve i mundtligt matematik står der, at jeg skal fortælle om logaritmefunktioner og deres egenskaber. Skal jeg så komme ind på formen, y=a*log(x)+b og regnereglerne for logaritmer? -
Hjælp til lineær vækst E. spørgsmål :S
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik b om en lille ugs tid, og er gået i stå ved spørgsmålet: "Du skal forklare, hvorledes man kan afgøre om et datamateriale er en lineær model"? Forstår ikke rigtig hvordan jeg skal forklare det, er det når man får opstillet et skema med en m...
