Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18201 til 18220 af 20689
-
iPhone App (Formelviden)
ForumindlægSå er den her! I kender det godt, i sidder og skal løse en opgave, men kan ikke finde rundt i alle de formelsamlinger i har liggende, hvis i overhovedet har sådan nogle liggende. Men nu er jeres frustrationer ovre. Studieviden har nu udviklet en omfattende og brugervenlig formelsamling, med fo... -
Ioner og salte hjælp!!
ForumindlægJeg skal op til mundtligt eksamen i Fysik/kemi. Jeg har været så heldig at trække ioner og salte. Spørgsmålet lyder på: Vis og forklar, gennem forsøg, nogle væsentlige træk ved ioner og salte samt betydning og anvendelse i vores samfund/verden. Problemet er at jeg ikke kan så mange forsøg som kan... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægHeyy folkens Jeg sidder her og skriver SRO i mat og fysik, og har fået en opgaveformulering som lyder: 'Giv en matematisk redegørelse for de trigonometriske funktioner sin(x) og cos(x). Kom herunder ind pa° definitionen af sinus og cosinus, begrebet radianer samt hvordan de bruges til beskr... -
Finde grade på vand efter is er smeltet
ForumindlægHej jeg har fået denne opgave for i fysik, hvor jeg skal finde temperaturen for vand i et glas efter at isterningen er smeltet. Her er alle de oplysninger vi har fået. Glasset vejer 100g Vandet vejer 150g Temperatur er 20°C Isens temp. 0°C Isklumpen vejer 25g Massefylde for vand1... -
Arkimedes' lov - Varmluftballon
ForumindlægHej kloge hoveder. Sidder ligge og hygger mig med en fysik opgave: Vi ser på en varmluftballon, der svæver i luften i konstant højde. Ballonens rumfang er 450 m^3. a. Beregn opdriften på ballonen, når denisteten af den varme luft i ballonen er 0,70 kg/m^3. Densiteten af luften uden om ballonen... -
Energi - opvarmning af vand
ForumindlægHej alle! Jeg har desperat brug for hjælp til min fysik-aflevering, hvor jeg bl.a. skal: 1) beregne nyttevirkningen og nytteenergien ved opvarmning af vand i hhv. en elkedel og mikroovn 2) forklare hvilke energiomdannelser der sker under opvarmningen 3) forklare hvad der ville ændres hvis kun ... -
Sammenstød mellem to kerner
ForumindlægHej! jeg sidder og grubler over et spørgsmål fra min kemi bog fra gymnasiet. Det lyder således: Grundstof nr. 107 hedder bohrium og er opkaldt efter den danske fysiker Niels Borhr. Grundstoffet har det kemiske symbol Bh. Det blev fremstillet første gang af et tysk forskerhold i Darmstadt i 1981.... -
Solcelle
ForumindlægHej! Jeg er lidt usikker på noget i min fysik rapport...Jeg ved ikke helt om dette kan siges om en solcelle eller om det kun kan bruges om elementer? Man kan dog også bruge værdien for U og I til at udregne hvilken ydre modstand, der giver den maksimale afsatte effekt i modstanden. Tilsluttes e... -
Hjælp til bioteknologi
ForumindlægHej :-D Jeg håber nogen kan hjælpe mig. Jeg skal til at vælge studieretning, og jeg overvejer at tage studieretningen matematik A/ bioteknologi A. Men er der nogle der ved hvor høj kemien er i faget – er det b-niveau eller c-niveau? Er biologien og kemien lige fordelt, eller er der mest b... -
Friktionskoefficient
ForumindlægHej, Jeg har en opgave i fysik, hvor jeg a) skal beregne friktionskoefficienten mellem metallodet og polyethylenfilmen og b) vurdere dens arbejde. I opgaven oplyses det, at der er et lod, der trækkes hen over polythylenfilm. Den har en masse på 204g og hastigheden er konstant. I opgave b) trækk... -
Hvorfor falder trykket?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har i fysik lavet et forsøg, som går ud på at varme lidt vand i en sodavandsdåse op, til det begynder at fordampe og herefter hurtigt smide dåsen over i en balje med koldt vand, hvorefter dåsen bliver krøllet sammen. Jeg ved, at det er fordi dåsen er blevet fyldt med van... -
Hjælp til rapport
ForumindlægHej jer derude på Studiepotalen;) Min veninde og jeg er igang med en fysik/kemi rapport, hvor hovedemnet er organisk kemi og vores delemne er carbons indvirkning på levende organismer. Vi har endnu ikke fundet problemstilling eller arbejdsspørgsmål, men vi vil gerne i retning af, kan livet på jo... -
HJÆLP, VARMEENERGI...
ForumindlægHjælp! Jeg er gået fuldstændig fast i den her opgave, jeg kan ikke komme videre, og jeg forstår intet, jeg ved hellere ikke om det er helt rigtig... Så hvis nogle vil hjælpe mig vil jeg blive rigtig rigtig glad! Jeg gik til min Fysik lære men hun kunne ikke rigtig hjælpe mig.. Jeg har størst pr... -
Afstandskvadratloven + Wiens forskydningslov ?!?!?!
ForumindlægHej alle, jeg håber der er et klogt menneske der kan hjælpe mig, da jeg virkelig er i nød!! Vi har en stor NV-rapport for, hvor vi skal besvare en række spørgsmål, og da jeg ikke er den største haj til fysik, kan jeg derfor ikke lige regne dette ud. Vi skal fortælle om afstandskvadratloven ... -
Betydning af begrebet impulsbevarelse for opstillingen af raketligningen
ForumindlægHej, Jeg har som et af mine problemformuleringer skulle gør rede for begrebet impulsbevarelse og betydningen af dette begreb for opstillingen af raketligningen. Jeg har gjort rede for begrebet, men jeg kan ikke beskrive betydningen for opstilling af raketligningen. Man kan jo sagtens opstille r... -
Transformation forsøg
ForumindlægHej alle! Jeg har spurgt en masse mennesker om dette og jeg får ingen svar. Jeg leder efter nogle forsøg omkring Transformation da jeg skal op til fysik afgangsprøve i morgen og det er lige præcis det jeg ikke vil op i. Jeg kender kun et forsøg og det er det med en lukket hjernkerne, strømkil... -
Reaktionsligning
ForumindlægHvordan ville man skrive en reaktionsligning, når man har saltsyre og vand ? Altså jeg undrer mig bare..... Fordi her forleden, da jeg var i gang med at skrive min fysik rapport og en af emnerne var (neutralisering). jeg besluttede mig at lave en reaktionsligning på dette emne, men så snart jeg... -
Arbejdsspørgsmål
ForumindlægHej, vi mangler et arbejdspørgsmål i geografi til vores eksame. Samt mangler vi også en problemstilling Her er de vi har ( alle tre fag), vi har trukket Bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan GEOGRAFI: Hvor i verdenen er det mest oplagt at have vindmøller? Og så er det her vi ... -
Professionel privat undervisning tilbydes i mat/fys
ForumindlægHej Mit navn er Sami (30 år) og jeg vil gerne tilbyde professionel privat undervisning i fagene matematik og/eller fysik. Jeg har selv været gymnasie lærer i 6 år på Nørre G, Kongsholm gymnasie og HF, Nærum Gymnasium. Mine elever har til eksamen i alle de år jeg har været underviser haft et ge... -
Professionel privat undervisning tilbydes i mat/fys
ForumindlægHej Mit navn er Sami (30 år) og jeg vil gerne tilbyde professionel privat undervisning i fagene matematik og/eller fysik. Jeg har selv været gymnasie lærer i 6 år på Nørre G, Kongsholm gymnasie og HF, Nærum Gymnasium. Mine elever har til eksamen i alle de år jeg har været underviser haft et ge...
