Søgning på: matematik fp10. Resultater: 18201 til 18220 af 31486
-
hjælp med teorier for acceleration og de-acceleration.
Forumindlægjeg har brug for hjælp i en matematik/fysik opgave. jeg skal bruge forskellige teorier for acceleration og de-acceleration. så hvis der er nogen der ligger inde med nogle gode sider om netop det emne, ville det være super fedt hvis i gad skrive det til mig.. tak på forhånd. -
Ligning for en tangent
ForumindlægHey alle :) Jeg er i gang med en matematik aflevering og er gået i stå med en opgave. Håber nogle er jer kan hjælpe... Opgaven lyder således; Bestem en ligning for en tangent til funktion punktet (9,f(9)) -
Karakterer
ForumindlægHej studi Hvis jeg har afsluttet matematik på C-niveau i gymnasiet, men tager det på B-niveau senere på HF som enkeltfag og afslutter det der, er det så ikke kun karakteren fra HF, der tæller, da faget er på et højere niveau end på gymnasiet? -
Hjælp til en opgave
ForumindlægHej Jeg er igang med en matematik opgave på B niveau og den driller lidt. Det er lidt pinligt men håber meget jeg kan få noget hjælp. Jeg har vedhæftet en fil med opgaven, og har prøvet at lave en model over problemet Håber der er en der har tid og lyst til at hjælpe mig :D -
karakter
ForumindlægHej studi Hvis jeg har afsluttet matematik på C-niveau i gymnasiet, men tager det på B-niveau senere på HF som enkeltfag og afslutter det der, er det så ikke kun karakteren fra HF, der tæller, da faget er på et højere niveau end på gymnasiet? -
Pointsystem
ForumindlægHej, Jeg har ledt efter listen over hvilken karakter, som gives ud fra et hvis antal point i skriftlig matematik i gymnasiet på 2 årigt A-niveau. Nogen som ved hvor man kan finde den oversigt? //Mads... -
Hjælp til eksamen
ForumindlægJeg går i 3.g og skal til eksamen i mundtlig matematik. Jeg kunne godt bruge noget hjælp inden eksamen, som ligger den 16/6. Hjælpen består i hvordan man skal formulere de forskellige ting. Er der nogen der kan anbefale en "hjælper"? Venlig hilsen Denise -
Ophører på Studieportalen
ForumindlægFor en ordens skyld skal jeg meddele. at jeg er ophørt på Studieportalen. Det har være morsomt (i de fleste tilfælde) at være behjælpelig med det, jeg er bedst til: tysk, amerikansk, matematik, fysik, dansk og svensk. Venlig hilsen Erik Morsing. -
Polynomiers division
ForumindlægJeg sidder her og læser til matematik eksamen på b-niveau. Og jeg kan virkelig ikke forstå division af polynomier. Hvad er formålet med denne division? Noget siger mig det er at man finder polynomiets rødder? Og hvad betyder den rest man får? synes det er meget uoverskuligt forklaret i bogen -
Gør rede for sin, cos og tan
ForumindlægHej, skal lave matematik rapport for første gang og på helt bar bund med det her spørgsmål! Du skal gøre rede for sin, cos og tan i retvinklede trekanter. Det kan godt være jeg ikke er særlig klog, men hvad skal jeg svare til det? -
Ang. årskarakter
ForumindlægHej Studieportalen.dk Jeg har lige fået mit eksamensudtræk på 3.htx, samtidig med mine årskarakterer, hvor jeg har fået 5 i mundtlig matematik, men da jeg ikke skal op i det til eksamen, kan jeg så alligevel godt bestå studenter-eksamen? -
3. gradspolynomier?
ForumindlægJeg er virkelig på skråtten! jeg sidder med en matematik rapport, og skal finde rødder i nogle 3. gradspolynomier.. men jeg aner virkelig ikke hvordan man gør? jeg har kigget lidt rundt, men jeg føler mig mere og mere på røven. any help? Lise Lotte. -
Stået Studentereksamen
ForumindlægHej, Kom til at tænke på en ting angående de mundlige eksamener, hvad sker der hvis man ikke består f.eks. dansk mundtlig eksamen eller matematik mundtlige, altså får under 6, hvad betyder det så egentlig, kan det forhindre en i at få sin studentereksamen ? -
Faktorisering af polynomier
ForumindlægHejsa :) jeg sidder med en matematik aflevering hvor jeg skal faktorisere disse to polynomier: f(x) = 3 x^2 + 6x - 24 g(x) = x^2 - 4 Er helt på bar bund, nogen der kan hjælpe lidt her? :) -
regnerregler
Forumindlægnår et matematik stykke står således: 4a +(2c - 3b) - 3a(4c + 2b) + 2a - (3c - 4b) skal man så gange 4a ind i den 1. parantes, 3a ind i den 2. parantes og 2a ind i den 3. parantes right? -
opgaver
Forumindlæghej jeg tænkte på om der er nogen der ved, hvor jeg kan hente en masse eksamensopgaver til standartforsøg 3-årigt a.-niveau, matematik, jeg har forsøgt at kigge lidt på uvm.dk men synes ikke selv jeg kunne finde frem til noget, håber i kan hjælpe, for vil gerne øve mig lidt :) -
lommeregner gymnasie
Forumindlæghej jeg sidder og øver lidt til årsprøve i matematik til 1.G jeg har dog et problem med min lommeregner, jeg ved ikke hvordan man laver ekspontionel vækst på den kender godt ligningen. x2-x1^(Kvadratrod)Y2/y1 men den giver de forkerte svar er der en der kan hjælpe mig på forhånd tak -
hjælp.. - ligninger?!
Forumindlæghej .. jeg har brug for hjælp til nogle matematik stykke?! 1. løs ligningen 2(3x-1)=4x+8 2. løs andengradsligningen x^2+x-30=0 gerne gør det nemt og simpelt! håber i vil hjælpe mig... på forhånd tak! -
Rødder og potenser
ForumindlægHej alle. Jeg skal forklare denne formel i matematik: √(s&a^r=)a_s^r. Ved ikke, hvordan jeg skal forklare det til min klasse i morgen, håber der er nogle herinde der kan forklare med gode ord. På forhånd tak. -
B niveau
Forumindlæghej vil lige spørge minder matematik niveau b ligesom c eller er det ikke vil lige også spørge når man er færdige med sin gymnasium og mangler måske kemi b kan man godt starte på uddannelsen og læse kemi B imens eller skal man tag og supplere en fag på et år
