Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18221 til 18240 af 325233
-
Permutationer
ForumindlægHar to problemer ift. mit arbejde med permutationer. Hvad betyder det, at en permutation er disjunkt, og hvordan bevises det, at to disjunkte cykler, A og B kommuterer? altså at AB=BA og Bestem den inverse permutation til hver af permutationerne: a) A=(1234567) b) B=(137)(256)(4)(89) Er der no... -
Supplering af to fag - hjælp
ForumindlægHej alle, Jeg bliver student her til sommer, og jeg vil gerne starte på en videregående uddannelse lige efter sommerferien, men jeg mangler at supplere to fag for at komme ind: Kemi fra C til B og Fysisk fra C til B. Jeg har læst, at man kun kan sommersupplere et niveau i et fag. Er dette sandt... -
De københavnske volde
Forumindlæghej , jeg skal skrive en stil om de københavnske volde, og jeg skal forestille mig, at det er stor bededagsaften i begyndelsen af 1800-tallet . har i nogle idéer til hvilke indtryk jeg kan beskrive at min hovedperson, som er ude at spadsere på voldene, får? Jeg ved ikke så meget om voldene ... -
Indkaldelse?
ForumindlægEr der nogen grund til, at jeg er 19 men er aldrig blevet indkaldt til militæret? (Jeg står som udrejst i folkeregisteret). -
Vekselstrøm og komplekse tal
ForumindlægHej! Hvorfor omdanner man overhovedet spænding, strømstyrke og impedans til komplekse tal, når man beregner på kredsløb med vekselstrøm? Hvad er det helt præcist man får ud af at regne komplekst? -
romantik el romantisme
Forumindlæghej skal til at læse på litteraturens veje i romantisme, men hvor man kan vælge mellem romatisme og romantikken. er det det samme, eller er det 2 forskellige emner? -
Fejlbedømt SRP?
ForumindlægHvor stor er sandsynligheden for at ens SRP er belevt fejlbedømt? Jef fået den fine karakter 7, men det er LANGT fra hvad jeg forventede, forventede nemlig et 10-tal. Jeg skrev i Mat A og Fys B med hovedvægt på matematikdelen. Grunden til at jeg er så ked af det, er at SRP-karakteren kommer til a... -
almendannelse
ForumindlægHej, er der nogen der kan forklare mig hvad 'almendannelse' betyder helt basalt? Har søgt på nettet og i mine ordbøger, men har stadigvæk lidt svært med at forstå det -
Stående Bølge
ForumindlægHeej. :) Stående Bølge: Kan det passe at der hvor der er knude er der destruktiv interferens. og der hvor der er buge er der konstruktiv interferens? -
Sokrates
ForumindlægHej! Jeg forstår ikke resultatet af oraklets svar: "Sokrates er den viseste mand". Altså Sokrates afprøver om det er sandt ved at tale med nogle af de klogeste mennesker, men han finder ud af at de faktisk ingenting ved. Dette viser så at Sokrates er den viseste, fordi han i det mindste... -
Holberg epistel 347
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå Ludvig Holbergs Epistel 347 om mascarader? Er rimelig meget i knibe. -
Kirken og verdensbilledet
ForumindlægHej jeg er ved at bedsvare spørgesmålet: hvilken rolle spillede kirken i udviklingen af verdensbilledet nogen der kan hjælpe? -
Vindmøller
ForumindlægHar læst at vindmøllers vinger, skal være smallere jo hurtigere vindmøllen kan dreje, hvorfor? Er det fordi så griber den mindre af luften eller hvad? -
SRP forsøg HJÆLP!!
ForumindlægJeg skal skrive SRP om 2 uger om angst, og jeg er bange for, at jeg ikke når lave mit forsøg med litium i biotek, da min lærer er blevet meget syg. Er der en biologi/biotek lærer, som kan hjælpe mig med at udføre forsøget eller hjælpe mig med andre ideer til forsøg, når mit emne er angst. Måske d... -
problemformulering + etik + gensplejsning
ForumindlægHJÆLP MIG! det haster utrolig meget.. Hvordan kan jeg lave en problemformulering der indeholder gensplejsning og etik. Jeg er ved at skrive AT-opgave med hovedemnet "fremtiden - visioner og forudsigelser", og jeg har som sagt valgt underemnet Gensplejsning. Jeg har valgt at kombinere bi... -
Aristoteles troede
Forumindlæghej jeg har læst at Aristoteles troede at verden bestod af ilt, vand,luft,jord men så fandt han ud af, at det ikke gjorde allgevel. fordi at himmellegemerne ikke har samme naturligt bevægelse som de jordiske elementer. De må bestå af et femte element som han kalder æteren hvad er æteren? ... -
2.g opgave
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til at vælge et fag til den store dansk/historie opgave i 2.g.. Jeg regner med at lave dansk-delen, kunne godt tænke mig at analysere en god bog. Historie interessere mig desværre ikke. Hvad for nogle bøger kan i foreslå ? Har tænkt lidt på "Fluernes Herre", m... -
Kvalitativ metode i samfundsfag?
ForumindlægHej Jeg er bare kommet lidt i tvivl om,man kan sige at man har fundet et citat ved brug af den kvalitative metode? Har nemlig skrevet at jeg vil analysere en 10 års rapport og derfor tænkte jeg at jeg blot ville tage nogle citater fra rapport og så sige at jeg har brugt den kvalitative metode i... -
Tips og tricks
ForumindlægHej derude, Jeg ville høre om nogle af jer derude ville dele nogle oplevelser omkring AT-eksamen med mig. Hvad for nogle ting synes I man skal gøre for at det kommer til at gå bedst muligt med AT-eksamen, og hvad gjorde I, som var positivt? Jeg skal selv om her til sommer, og er ret nervøs for ... -
Statskundskab og revisorkandidat
ForumindlægHej du! Jeg er på nuværende tidspunkt igang med en bachelor i statskundskab, men begyndte så at spekulere i hvilken kandidat man skulle vælge efter disse 3 år. Jeg har længe følt at statskundskab var lidt flyvsk for mig, men har nu alligevel holdt af økonomi og forvaltning, som jeg synes er mere...
