Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18241 til 18260 af 33650
-
Skifte Gymnasium
ForumindlægHej! Efter sommer skal jeg på STX på et nyt gymnasium i Østerbro. Jeg ville rigtig ikke vælge der, men skal starte der efter ferien. Er det muligt, at jeg kan skifte gymnasium/linjer efter den første uge af 1.G ? (Det er også under grundforløbet, så man har mulighed for at skifte linjer/gym) ... -
HF?
ForumindlægHej. Jeg gik på HHX til januar, hvor jeg droppede ud. Så brugte jeg et halvt år på at arbejde med egen virksomhed, og jeg er netop begyndt at studere på Aarhus Tech på en grafisk uddannelse. Jeg føler bare, at jeg spilder tiden og vil meget gerne have en gymnasial ungdomsuddannelse. Er det overh... -
Analytisk Geometri
ForumindlægHej derude.. Jeg sidder lige med en matematik opgave, som jeg simpelthen ikke kan komme igennem. Jeg håber, at der er nogle kloge hoveder derude, som lige har to min til at forklare mig denne opgave, som jeg skal løse UDEN hjælpemidler. Opgaven lyder så ledes: En linje L er givet ved ligningen 2x... -
Fejlretning
ForumindlægVil nogen af jer måske gerne rette min stil på ca. 200 ord? :-) Tak på forhånd Ich heisse XXX. Ich gehe in die 9. Klasse. In die 8. Klasse war Ich zur Besichtigung bei dem Gymnasium (STX) in Roskilde und das EDV-studium in Odense. STX ist einen gymnasial Ausbildung. STX gibt Möglichkeit f... -
Akademiuddannelse
ForumindlægEr akademiuddannelser det samme som seminarium, universiteter, VV, AMU Ligesom HF og stx og htx og hhx ? Jeg er ved at udfylde et KOT skema hvad er optagelsesområdenr. ?? og optagelsesområdenavn og uddannelsesstedets navn under prioritet er der en række nummer hvor der skal udfyldes med områdenu... -
Samlet beståelse af fag
ForumindlægHej alle, jeg håber I kan hjælpe mig lidt med et spørgsmål. Jeg skal til matematik A(stx) eksamen til december og skal op både mundtligt og skriftligt, vi får ikke årskarakterer, så det hele afhænger af den skr. og mundtlige eksamen. Hvis jeg eksempelvis får 4 i skr. og 00 i mundtlig har jeg så b... -
Hjælp til biologi A
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave, som jeg virkelig ikke kan komme videre med! Håber der er nogle, som kan hjælpe mig med dette spørgsmål: 1) Beregn den respiratoriske udvekslingskvotient (R) for nedbrydning af palmitinsyre. Vis dine beregninger. Opgaven ses i følgende link (se opg 1) http... -
mat ab2, opg. 252 - Koordinater til skæringspunkter ...
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har problemer med denne opgave, som bare driller mig. Jeg håber I vil hjælpe mig. Det er opgave 252 i matematikbogen ab2, STX. Opgaven lyder således: Bestem koordinaterne til skæringspunkterne mellem parablen med ligningen y=x2-2x+ og linjen med ligningen y= x+2. Bestem de... -
opgave 8.005
ForumindlægHej, jeg er godt igang med min matematikaflevering men er simpelthen gået i stå ved nummer 8.005 i vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik stx a-niveau. opgaven lyder: Bestem til differentialligningen y´ + y = 20x + 3 den løsning, hvis graf går gennem punktet P(1,4). Jeg ved egentli... -
Læse jura på Harvard...
ForumindlægGodaften! Jeg har her i det sidste stykke tid leget med tanken om at læse jura på Harvard Law School (HLS). Jeg har prøvet at sætte mig ind i Harvards struktur, optagelseskrav osv. men finder det meget kompliceret. I skrivende stund er jeg 17 år gammel, første år af STX (studieretning på engelsk ... -
uddanselse?
ForumindlægHej allesammen:d - jeg er på mit sidste år på stx, dvs. jeg snart skal til at søge ind på en videregående uddanelse. jeg læst og læst på ug, for at finde ud af hvilken uddanelse passer mig bedst. og er faldet for økonimi . - er det en god eller dårlig uddanselse? er jobmulighederne gode? mi... -
uddanselse?
ForumindlægHej allesammen:d - jeg er på mit sidste år på stx, dvs. jeg snart skal til at søge ind på en videregående uddanelse. jeg læst og læst på ug, for at finde ud af hvilken uddanelse passer mig bedst. og er faldet for økonimi . - er det en god eller dårlig uddanselse? er jobmulighederne gode? min... -
Hvor meget læser man på uni?
ForumindlægJeg er sikker på at jeg vil læse videre på uni efter jeg har færdiggjort min stx. Jeg har sådan set et snit til at komme ind på det jeg vil lige p.t. , så problemet er at indsnævre hvad jeg vil læse blandt alle de spændende fag. I den forbindelse vil jeg spørge hvor mange fag man læser på univer... -
Heej...
ForumindlægHej jeg går 9.klasse og har et gennemsnit på 10,5. Min UU-vejleder mener at det ville være en god ide at vælge Niels Brock elitegymnasium, fordi jeg er så dygtig. Jeg er selv i tvivl om jeg vil tage STX eller HTX. I fremtiden vil jeg læse nanoteknologi på DTU. På Niels Brock er der en linje der ... -
Henfald af 0 partiklen
ForumindlægPartiklen Alfa 0 henfalder til en proton og en pi - partikel Vis ud fra masserne af de indgående partikler i reaktionen, at protonens bevægelsesmængde er 228 MeV/c. Når alfa 0 ligger stille før henfaldet. Hjælp. jeg kan ikke få det til at giver det rigtige, når jeg bruger: E^2=m0^2*c^4+p^2*... -
Hjælp til forståelse
ForumindlægJeg har prøvet at forstå hele systemet omkring stx gymnasium Man får et halv år hvor man kommer igennem alle fag og der bliver vist hvordan og hvorledes, hvis nu man skulle blive interesseret. Kan man vælge mellem Naturvidenskabelig, sproglige, samfundsvidenskabelige og kunstnerisk studieretning.... -
Engelsk på A niveau svært?
ForumindlægHej, jeg skal på STX her efter sommer og kunne godt tænke mig en kreativ linje. Næsten alle de kreative studieretninger har engelsk på A niveau. Jeg kan rigtig godt lide engelsk, men har altid været usikker på, at tale det og føre en samtale på det. Derfor ville jeg rigtig gerne høre jeres mening... -
Samfundsfag !!! :( hjææææææælp! har brug for nogle intelligente.. sidste håb:( 1007 online nogle der ville hjælpe?
ForumindlægHej allesammen, undskyld det med min overskrift , er bare utrolig stresset :( Jeg går i 9. klasse, og på min sidste standpunkts karakter har jeg fået 02. Ville virkelig gerne højere op i mit gennemsnit for at gå på STX , og lærene skal aflevere de næste karakter på mandag. Så nu sidder jeg i van... -
Eksamenssæt - hvor finder jeg det?
ForumindlægJeg vil gerne træne med nogle eksamenssæt for STX B niveau, og jeg har derfor downloadet eksamensopgave fra Maj 2009 på Studienet. Desværre viser det sig at det kun er løsningen, jeg har downloadet, hvilket da kan være fint nok til at hjælpe mig, hvis jeg skulle gå i stå. Jeg havde bare håbet at... -
Historieeksamen i Korstog og Jihad, problemstilling?
ForumindlægJeg har lige været oppe og trække til min historieeksamen, STX i 3.g. Jeg har trukket emnet Korstog og Jihad og mine kilder er: Umars Pagt Jødeforfølgelser i Tyskland Børnekorstoget Antiochias fald Jeg har vildt svært ved at finde en overordnet problemstilling til de fire tekster, da...
