Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18261 til 18280 af 33650
-
efter 9.. ? :)
ForumindlægHej alle. Jeg er en pige som går i 9. Jeg vil gerne gå på statskoen efter 9., men kan jeg godt skifte til gymnasium efter 1 år på statsskolen, også læse videre, hvor jeg er nået til ?? eller skal jeg så starte helt forfra ??? :) både statsskolen og gym er jo stx, og har samme studieretninger.. Ka... -
Søger hjælp.
ForumindlægJeg har hørt fra en veninde der i år startede på Frederiksberg HTX, hvor hun fortalt mig at frederiksberg htx krævede meget, altså det bliver ikke nemt for en at få en god gennemsnit, hun var den bedste i hendes klasse med et gennemsnit på 6. mens hun også fortalt mig at hendes anden veninde der ... -
I tvivl, Hjælp!
ForumindlægHej alle søde og hjælpsomme mennesker ! jeg skal vælge min studieretning snart :-( Jeg står her med et problem... Jeg ved ikke hvilken retning jeg skal vælge , jeg er mindre god til matematik .. og fysik .. Og er en del bedre til humanistiske fag.. Men ville virkelig gerne læse medicin og blive t... -
Drama vs. musik
ForumindlægHej allesammen. Skal begynde på STX efter sommerferien, men jeg har svært ved at beslutte om jeg skal vælge musik eller drama. Jeg brænder for begge fag. Jeg kan ikke spille på nogen instrumenter, men jeg kan da godt synge :-) og det med skuespil er je... -
Lektiehjælp søges hurtigst muligt!!
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 18år, som søger hjælp i matematik på B-niveau 1-2 gange om ugen. Jeg går i gymnasiet STX i 2.g og er igang med mit sidste år med matematik. Derfor er jeg desperat efter at få noget hjælp da matematik mildt sagt ikke er min stærke side! Jeg får brug for hjælp til mine afle... -
hvilken studieretning ?? :)
ForumindlægHej alle ;-) jeg skal til at vælge studieretning på STX. Jeg aner virkelig slet ikke, hvad jeg skal vælge, og hvad der af muligheder. Jeg er ved at skrive min udannelsesbog, og er dertil nødt til at oplyse hvad jeg vil vælge, af studiretning.. Vil meget gerne have psykologi på et højt niveau, men... -
Hjælp 02 i dansk skridtlig
ForumindlægHej alle Det er fordi jeg plejer at få 4 i skriftlig dansk(stx 2g ) men denne gang har jeg fået 02. Min lærer skriver, at jeg har mange sproglige fejl. Er der nogle gode råd til hvad jeg kan gøre er virkelig ked... -
hjælp til hvad jeg kan komme i prøve
Forumindlæghej, jeg skal snart til en optagelses prøve til stx, men jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal forberede mig i eller hvordan. Derfor vil jeg gerne spørger om nogle af jer ved hvad jeg kan komme op i og hvordan jeg kan forberede mig. Jeg har fået at vide at i Dansk er det godt at have styr på de fors... -
Kemi A ! Haster
ForumindlægHej alle Er der nogen der har lavet opgavearket 2010 december STX A ? Så opload den please !... - Hvis ikke vil i så hjælpe med følgende spørgsmål: 1.) b og c ? 2.) b og D ? 3.) a og c ? 4.) a, c og D ? Tusind tak på forhånd ! http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksam... -
om vektorer
ForumindlægTo vektorer er givet ved a = (3 4 ) og b = (2 t ), hvor t er et tal. bestem verdiæn af tallet t, så a og b er ortogonale spørgsmålet er fra stx matematik a maj 2009. jeg sidder fast i dette spørgsmål og jeg kan ikke finde andre hjælpemidler, er der nogen der kan hjælpe mig med dette ? vil ... -
Ingeniøruddannelserne på DTU
ForumindlægHej Jeg er rimelig sikker på, at jeg søger ind på en af civilingeniørlinjerne på DTU her til sommer. Men hvilken en skal jeg vælge? DTU's hjemmeside er lidt ukonkret, synes jeg. Ville være dejligt med nogle 1. håndserfaringer. De studieretninger som jeg er mest interesserede i er: Medicin og ... -
Hvorfor mindskes bindingsenergien??
ForumindlægHej alle :) Jeg er 2. g'er på STX og skal snart op til fysikeksamen. Noget af det vi kan komme op i er bl.a. atomkerner (selvfølgelig). Vores lærer gav os en forklaring på et tidspunkt på hvorfor bindingsenergien pr. nukleon efter Fe-56 mindskes. Der var flere grunde, men kan kun h... -
Bestemme halveringstiden
ForumindlægHej I denne kemi A eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100526_kemi_A_stx_opgave.ashx I opgave 4.c skal jeg bestemme halveringstiden. Jeg har fået hældningen til at være -2/17 - altså -0,11765. Halver... -
Tangentligning
ForumindlægHej, har en opgave her jeg godt kunne bruge en hjælpende hold i :) Opgaven er opg. 1028 fra de vejledende eksamens opgaver www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Har lavet delen med at finde integralet, men har lidt problemer med 2. deleopgave, nemlig at bestemme... -
Verdens største accelerator
ForumindlægI denne opgave (link) har jeg svært ved den sidste opgave nemlig 7c. jeg ved ikk rigtigt hva det er jeg ska forklare. Og i opgave 3. er der tale om en bevægelse med konstant hastighed? Er dr nogen som kan hjælpe mig? http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%2... -
Differtialkvotienter for eksponentiel og lineære vækst
ForumindlægHej! Jeg skal redegøre for lineære og eksponentiel vækst, hvor differentialkvotienter af a*x+b og ax skal indgå. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan og hvorfor jeg skal inddrage differentialkvotienterne i redegørelsen. For eksponentialfunktionen har jeg forsøgt at bevise at f´(x)=a^x*ln(x) når f(x)=a... -
Er jeg bestået?
ForumindlægHej.. Jeg skal til at søge ind på en videregående uddannelse, som kræver "Engelsk B". Jeg bestod STX i sommeren 2005, hvor jeg havde "Engelsk A" og fik følgende karakterer: Engelsk A skriftlig: Årskarakter = 7 og Eksamenskarakter = 7 Engelsk A mundtlig: Årskarakter = 6 og Eksa... -
Redox-reaktion
ForumindlægHej Venner Jeg har lige oprettet en bruger, og håber nogen af jer kan hjælpe mig. Jeg er en første-års stx-elev. Jeg har Kemi på A niveau. Desværre har jeg problemer med Redoxreaktioner, der er følgende spørgsmål: Find oxidationstal for svovl i H2O, SO3, H2SO3, SO3-2, HSO4-, S2-, S8 Find oxidati... -
Lære kemi andre steder end kun skolen
ForumindlægHej, jeg har kemi b niveau på stx i gymnaiset. Jeg går dog kun i 1.g. Kemi er det fag, som jeg har det sværeste med af mine studieretningsfag. Jeg vil derfor gerne selv prøve at læse op eller blive bedre. Jeg har læst kemi c bogen, som min skole bruger, men jeg synes den er meget svær, da den ik... -
Differentialligning
ForumindlægHej, har problemer med 8.006 i vejledende A niveau opgaver fra: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Jeg ved ikke hvordan det skal gribes an, har læst et andet indlæg herinde ( https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=600942#600953 ) men mangler...
