Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 18281 til 18300 af 23766
-
Laboratorieudstyr?
ForumindlægHej med jer, Jeg kunne godt tænke mig at lave lidt forsøg herhjemme i fysik, sådan at man rigtig får det ind under huden og så er det jo en hel leg i sig selv at udfører forsøg. Er der nogle som kender nogle steder hvor man kan købe udstyrret til det, så som kraftmålere, strømforsyninger og ligne... -
beregn hastigheden
Forumindlæg3. Beregn hastigheden, når 10 km vej tilbagelægges i 0.5 timer. Angiv resultatet i enheden • m/s • nm/uge • lysår/ns • mm/ms • Mm/ps nogle som kan hjælpe mig, var syg i vores fysik time :( Mvh nikolaj -
Betydende cifre
ForumindlægJeg har lavet nogle målinger i fysik. Der 10 målinger med 6 betydende cifre og afstande, hvor 1 måling har 2 betydende cifre, de andre 9 har 3 betydende cifre. Jeg laver så en graf ud af de målinger og skal bruge hældningen. Er det så rigtigt at jeg skal forkorte hældningen til 2 betydende cifre? -
Overfladespænding og kapillarrør
ForumindlægHey Jeg sidder og skriver mit eksamensprojekt i fysik A. Jeg vil blot høre om der er en sammenhæng mellem den enten indad - eller udad gående bue i et kapillarrør og overfladespændingen. Altså om man f.eks. kan sige at når buen er udad gående betyder det at overfladespændingen i væsken er lille/... -
Glidning
ForumindlægHar en fysik opgave her som jeg ikke kan gennemskue. Kunne derfor godt bruge noget hjælp. En klods A bevæger sig gnidningsfrit på et vandret bord. Via en trisse er den forbundet til en klods B, der hænger frit. mA= 4,0kg og mB= 2,0kg a) angiv de kræfter der påvirker A og B b) Find klodsernes acce... -
Hvordan finder jeg 1.ordens pletten når jeg har 2. ordens pletten
Forumindlæghey guys er igang med at løse en dejlig laseropgave i fysik og jeg er hundrede procent klar over hvordan jeg skal gøre det, mangler bare at finde Y (1. ordens pletten) jeg har fået oplyst 2. ordens pletten er 165 cm, er 1. ordens pletten så bare det halve altså 82,5 cm? -
Acceleration
ForumindlægHej Jeg har i fysik fået til opgave at optage nogen biler og dernæst har jeg fået disse spørgsmål af min lære: Sammenlign accelerationerne med g (9,82 m/s2). Hvor mange g accelererer sådan en bil (knallert) med? Er der nogen der kan hjælpe mig med disse 2 spørgsmål? -
Udfaldsvinkel og N2. Hjælp mig!
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave i fysik min lære selv har fundet på og jeg kan virkelig ikke finde ud af den. Opgave: Fra luft lyser du ind i et stof med vindfaldsvinklen 20 Hastigheden i stoffet er 2,24 x10^8 m/s Find udfaldsvinklen og hvilket stof du lyser ind i! Jeg tager imod hjælp me... -
Hvad er grunden til, at enkelte solstråler ikke trænger ned til jorden, og hvor bliver de efterfølgende af?
ForumindlægHej allesammen Min gruppe og jeg har om Uv-stråler i FFF (Biologi, Geografi og Fysik/kemi), og jeg skal svare på et spørgsmål som lyder: "Hvad er grunden til, at enkelte solstråler ikke trænger ned til jorden, og hvor bliver de efterfølgende af?" men jeg kan simpelthen ikke finde noget... -
Optagelsesprøve Stx
ForumindlægHej Jeg har idag været til optagelsesprøve på mit ønskede gymnasium. Det gik godt i dansk, engelsk og fysik/kemi, men matematik gik dårligt og jeg havde problemer med at koncentrere mig, da prøven foregik mundtligt. Men kan jeg stadig blive optaget selv om jeg havde en dårlig matematikprøve? de a... -
Rødforskydning - graf hjælp
ForumindlægHej. Vi har om rødforskydning i fysik, og jeg synes, at det er ret svært at forstå. Jeg har lavet en graf med afstand til galakse som funktion af galaksens rødforskydning, z. Hvordan vil I fortolke hældningskoefficienten? Billedet af grafen vedhæftes i en kommentar nedenunder, da jeg kom til at ... -
Hubbles lov
ForumindlægHej, jeg har en fysik aflevering til imorgen og skal løse opgaven: "Du skal forklare hvordan man ud fra grafen kan konkludere, at Universet må have været samlet i et punkt". I den vedhæftet fil har jeg lagt en graf ind, men jeg forstår ikke, hvad der menes med, at jeg skal konkludere,... -
Haster !!!!
ForumindlægJeg er en pige på 16 år, som går i 1.g og jeg har brug for lektiehjælp/undervisning i kemi A, fysik B (matematik A). Bor på Frederiksberg så søger noget som helst er indenfor hovedstadsområdet. Betaling: 150 kr/t .. Skriv til min e-mail hvis overstående har interesse: [email protected] Håbe... -
Den Hurtigeste Kurve
ForumindlægHej Jeg skal skrive en opgave i matematik (A) og fysik (B) hvor jeg skal beregne den hurtigeste kurve for en bilen til at komme igennem et sving. Tænker det har noget med vektor regning at gøre. Er der nogen der har nogle links, papier, gamle opgaver eller lign ? Tusinde tak på forhånd.... -
hvor lang tid varer opvarmningen?
ForumindlægHej. jeg skal lave en fysik opgave. jeg har lavet de fleste svar, men mangler et, som jeg ikke kan finde ud af. Spørgsmålet lyder sådan: en el-vandvarmer på 2 kW skal bruge 386000 J for at opvarme en beholder med vand. hvor lang tid varer opvarmningen? Det overordnede emne er Varmekapacitet. -
Glukose og stivelse
ForumindlægHvad sker der når man påviser glukose og stivelse altså: opløs ½ spatefuld ren druesukker(glukose) i et reagensglas med 1/4-fyldt med vand. Tilsæt ca. 1 ml fortyndet natrium-hydroxid og 4-5 dråber kobbersulfatopløsnig. Ryst reagensglasene, sæt dem i vandbad. Hvad sker der? - Er ... -
Har virkelig brug for hjælp!!
ForumindlægHej alle.. jeg sidder og laver fysik opgaver, men kan virkelig ikke finde ud af det! En violinstreng med længden 50 cm knipses og spiller kammertonen A (440Hz) Hvor skal violinspilleren presse strengen med gribebrættet, for at den i stedet spiller et C (523Hz)??? Hvis i bare kan fortælle mig hv... -
kinematik - cyklist der vælter
Forumindlægjeg har fået til opgave at løse denne opgave i fysik, men kan ikke finde ud af den hjælp!! en cyklist vælter og slår hovedet i kantstenen med en hastighed på 9m/s. herved presses cyklehjelmens materialer 13 mm sammen sprøgsmål: hvilken acceleration udsættes hovedet for? hvis kan ikke ha... -
Kammertonen
ForumindlægHej Jeg sidder her med nogle fysik opgaver, men jeg er lidt lost ved pågældende spørgsmål. Man skal regne ud hvor hårdt violinspilleren skal presse stengen på hans instrument for at spille et C(523 Hz). Jeg har længden er fået oplyst at længden er 50 cm og den spiller kammertonen A ( 440 Hz) ... -
Plancks konstant (haster meget!!!)
ForumindlægJeg har været til kursus i fysik og skulle lave en aflevering over plancks konstant. Jeg får i min opgave en enorm afvigelse og fatter ikke hvorfor. Håber virkelig der er nogen der vil se den igennem. Hvis jeg ikke får den godkendt får jeg ikke faget og min chance for at komme ind på universitet ...
