Søgning på: matematik b mundtlig eksamen. Resultater: 18281 til 18300 af 132899
  • matematik opgaver, andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Hej skal aflevere snart en matematik aflevering og jeg mangler kun få opgaver. jeg takker for hjælpen En 5m lang plade, der er 24cm bred, skal bukkes, så der fremkommer en tagrende med rektangulært tværsnit. Angiv tagrendens tværsnitsareal som funktion af højden x. Bestem den værdi af x, der give...
  • Vinklen mellem vektor a og b

    Forumindlæg
    Hvordan finder man vinklen mellem to vektorer?? vektor a = 1,3 og vektor b = 2,-2
  • Matematik program der viser udregninger?

    Forumindlæg
    Kender i et matematik program, der viser hvordan ligningen f.eks. bliver løst?
  • Eksamen maj 2004

    Forumindlæg
    HejJeg har lidt problemer med en aflevering til imorgen. Det er eksamensopgaven fra maj 2004.Mit førse problem er at formulere mig i 1.e som kan ses her:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/kemi2004-10-1-uk.pdf?menuid=150560Er der mon nogen der kan hjælpe mig?
  • Artikler og digte til eksamen?

    Forumindlæg
    Vi har opgivet en hel del artikler til eksamen men mit problem er hvordan skal jeg lige gribe det an med at fremlægge disse?? Hvad skal man ind på mht. en analyse af en artikel?? Mit spørgsmål til digte er faktisk det samme. Hvad skal man ind på der??
  • eksamen i fysik? Kobber?

    Forumindlæg
    ber der er nogen der kan hjælpe mig. Skal til fysik eksamen i morgen, og er ved at lave dispositioner. Et af emnerne jeg kan risikere at komme op i hedder "kobbers fysiske egenskaber" Hvad er nu det for noget? Hvad skal jeg dog fortælle om hvis jeg kommer op i det?
  • Fransk eksamens stil 2011

    Forumindlæg
    Hejsa, Er der nogle af jer, der har været til fransk eksamen skriftlig i år (2011) fordi jeg vil meget gerne have opgaven, især oversættelsen :-) hvis i kan sætte den ind herinde, fordi min mail fungere desværre ikke
  • HJÆLP TIL FYSIK VARMEKAPICITET FORMEL ER I EKSAMEN DET HASTER!!!!!

    Forumindlæg
    vands specifikke varmekapacitet er på c(vand) = 4180 J dividered med kg * grad. hvor meget energi skal der bruges til at opvarme 2kg vand fra 20 grader til 50 grader ????? hjælp sidder i en eksamen!
  • Det Haster; lille spørsmål om eksamen.

    Forumindlæg
    Hey alle sammen, jeg skal op til eksamen på fredag og i den anledning ville jeg godt spørge om der er nogen der har været oppe i biologi på c niv.? Og hvordan spørgsmålene bliver formuleret. hvis jeg kan se eksempler på spørgsmål, kunne det værre dejligt. ;D
  • Eksamen c niv

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til eksamen om 14 dage i biologi c niv. og har tænkt på at lave nogle dispositioner over hvert emne, men er lidt i tvivl om hvordan jeg gør. Er der nogen der har nogle eks. på en dispositioner til biologi.
  • Metode i samf. eksamen?

    Forumindlæg
    Jeg skal på mandag op i en 24-timers samfundsfagseksamen hvor at man skal udarbejde en synopsis. Dog er jeg i tvivl om hvorvidt man skal fremlægge hvilke metoder der er anvendt? Skal man være ligeså fokuseret på metode som i AT eller er metode i denne eksamen ligegyldig? På forhånd tak, Ditte
  • Yahya Hassan eksamen

    Forumindlæg
    hey håber der en nogen der kan hjælpe mig. Jeg har yahya hassan rap "krudtslam" til eksamen, og jeg får sprøgmålet. "Hvilke sproglig virkemidler er der?" https://genius.com/Yahya-hassan-krudtslam-lyrics
  • Gode råd til eksamen

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal snart op til eksamen i religion C-niveau - derfor vil jeg høre af, om du har nogle gode råd at dele ud med? Hvordan man forbereder sig bedst muligt op til? En god huskeliste? Eller andet, der kan være til hjælp? På forhånd tak!
  • Bioteknologi - skriftlig eksamen 2010

    Forumindlæg
    Hej SP Er der nogle som sidder inde eller ved hvor man kan finde en besvarelse af den skriftlige eksamen i bioteknologi fra 2010? Send meget gerne et link hvor jeg kan finde denne opgave. På forhånd tak! Biotek.-eleven.
  • Kendskab til linjen anvendt matematik

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Jeg skal snart igang med, at søge uddannelser. Jeg har flere overvejelser, og jeg har set på de forskellige udannelsessteders linjer. Jeg er meget glad for matematik og det er noget jeg gerne vil arbejde med fremadrettet. Jeg faldt dog over en speciel linje, som jeg kan se k...
  • Andengradspolynomium - b's fortegn?

    Forumindlæg
    Hej, jeg ville lige spørge om hvordan man i et andengradspolynomium kan bestemme fortegnet for b, når fortegnet for a og c er negativt og diskriminanten er positiv? Har ikke fået oplyst rødderne, bare en graf med en parabel..
  • hjælp! til koordinat til vektor a og vektor b!!

    Forumindlæg
    om vektorerne a og b er det givet ved, at vektor x=5*vektor a - 3*vektor b vektor y=2*vektor a + 4*vektor b hvor vektor x=(-18, 20) og vektor y=(-2,34) beregn koordinaterne til vektor a og vektor b hjælp jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det....
  • Find koordinaterne til punkterne B og A

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, Jeg håber på at nogen af jer kan hjælpe mig. Jeg fik en opgave af min lærer, hvorefter han viste mig hvordan jeg skulle regne opgaven ud. Det så faktisk ret simpelt ud, og så ualmindelig dum jeg var tog jeg ingen noter... Jeg sider nu her og kan ikke huske hvordan vi fik løs...
  • Spansk A Eksamen- hvordan gik det??

    Forumindlæg
    SÅ er spansk eksamen overstået-fantastisk!! Hvordan gik det jer, og hvad synes i om oversættelse/emne? Selv synes jeg oversættelsen var en smule sær/svær.. Meget længere end de oversættelser vi her på skolen har øvet:( Havde ellers håbet på at brillere med nogle konjuktiver, men der var kun en`...
  • f(x)=b*a^x

    Forumindlæg
    Af nedenstående tabel fremgår antal solgte smatphones i Danmark pr. år. Årstal 2010 2011 2012 2013 Antal solgte smartphones på årsbasis 760.000 1.070.000 1.500.000 2.100.000 I en model antages det, at antallet af solgte smatphones i DK som funktion af tiden er en funktion af typen f...