Søgning på: SRP historie. Resultater: 18301 til 18320 af 22627
-
Nutidig fortælling af Agnete & Havmanden.... HJÆÆÆLP!
ForumindlægJeg står i et meget vanskeligt problem, kære kloge mennesker vil i ikke hjælpe mig (': - jeg står i en svær situation, jeg skal på onsdag aflevere min stil om Agnete og Havmanden, og det er sådan at jeg bare ikke har tid til at lave den :( - jeg skal på arbejde senere idag og imorgen osse, så... -
Jura
ForumindlægHej folkens, jeg vil virkelig virkelig gerne læse jura. Har lige fundet mit snit og det ligger på 8.1 Problemet er, jeg tror ikke det rækker til kvote 1. Dog kan jeg søge ind på kvote 2 hvor de tager standpunkt i 3 fag Historie A, Engelsk B, Samf A Eller Dansk A Jeg fik 12 i Historie, både ti... -
Danmark en del af Europa
ForumindlægHej. Se jeg skal skrive en opgave i historie. Og må åbenbart ikke selv vælge mit emne! som den eneste i min klasse? Jeg skal skrive om kapitlet i vores historiebog "Middelalderens Danmark" - kapitlet om Danmark en del af Europa. Jeg har ikke læst det endnu, hvilket er dumt det ved jeg m... -
Roy Spivey?!!
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal skrive en engelskaflevering over short story'en "Roy Spivey", og ved slet ikke hvor jeg skal starte. Jeg synes historien siger meget sig selv, og ikke lægger op til så meget at analysere på. Jeg skal analysere og fortolke og også komme ind på, den rolle... -
Optagelse på medicin
ForumindlægHej Jeg bliver færdig med min hf til sommer, og vil rigtig gerne læse medicin. Mit gennemsnit ligger på 10,3, hvilket vil sige at jeg sagtens kan søge ind via kvote 1 visse steder. Sagen er så at jeg mangler 2 fag tilbage Historie B og Engelsk B, som jeg er utrolig dårlig til, og jeg ved at d... -
Hjælp til oversættelse!!
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe mig med denne oversættelse? :-) Udover min familie og min omskoling, har jeg fornyeligt været udsat for noget som pt påvirker mit liv rigtigt meget. Jeg burde have fortalt dig det, men jeg ønskede virkelig ikke at tage pludselig afsked med dig. Jeg har tidligere dr... -
Hjælp til AT årsprøve - synopsis
ForumindlægHej alle. Det ligger sådan, at jeg skal i gang med min 2.g AT årsprøve, hvor jeg skal skrive en synopsis ud fra selvvalgt emne og fag. Emnet handler om h.h.v. selviscenesættelse og overvågning (emnet varierer i valgte fag), og til dette har jeg valgt Historie og Psykologi med emnet: "Overvåg... -
Nogle der har nogle gamle noter til emnerne:
ForumindlægHej, jeg har nu fået skrevet mine noter til historie.. jeg ville høre om der var nogle der havde nogle noter, så jeg kunne fylde lidt mere på, og se om jeg har glemt noget.. Jeg har emnerne: Har du noter til nogle af emnerne i historie: (Drømmen om det gode liv - Udvandring til Amerika i 1800-ta... -
Engelsk(kvote 2)
ForumindlægMin kæreste vil gerne læse engelsk, men har ikke snittet til kvote 1. Men jeg forstår det sådan, at der er nye regler for kvote 2, så det ikke længere gælder om point men gennemsnittet for de adgangsgivende krav. Engelsk: Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk A, yderligere et fremmedsprog (... -
Skiftlig eksamens projekt med matematik
ForumindlægHej. Skal vælge fag til mit skiftlig eksamensprojekt på HF. Jeg begynder på matematik A her til Januar, og Geografi har jeg på C. Jeg har aldrig prøvet sådan noget her før, så er i tivivl om hvordan man gør det? Da jeg er netkussist har jeg heller ingen lærer jeg kan spørge om hjælp ved, før j... -
Syntaktisk analyse
ForumindlægHej! Jeg skal lave en syntaktisk analyse til Almen Sprogforståelse, men er faktisk ikke helt sikker på hvordan. PS. Har valgt dansk, da jeg ikke umiddelbart kunne finde Almen Sprogforståelse under kategori. Håber det er okay :-) Sætningen: Der er to historier at fortælle, da de kommer hjem til l... -
Air quality in the US?!
ForumindlægHej, saa jeg har den her engelsk/amerikansk historie klasse, hvor vi skal til at have en debat! Vi skal debattere omkring "environment" og jeg skal agumentere at USA har gjort en masse godt, saa der kunne vaere hojere luft kvalitet. Nogen der ved noget om US historie omkring 1900-talle... -
Er dette godt nok til at komme på HTX i Aalborg?
ForumindlægHej, jeg har lige fået min karakterer fra terminsprøverne i 9. Klasse. Jeg er så bange for at jeg ikke kommer ind på HTX, her i Aalborg. Her er mine karakterer: Dansk, læsning 7 Dansk, retskrivning 7 Dansk, skriftlig fremstilling 4 Dansk, mundtlig 4 Matematik, matematiske fæ... -
Gyldendals øveprøve VÆK
ForumindlægHej, Jeg håber, at i har det godt. Jeg skriver til jer, fordi jeg har brug for hjælp til at finde øveprøven (internettets historie) på gyldendal. Jeg plejer hele tiden at bruge den øveprøve som hjælp til mine kommende prøver, jeg synes bare at den er god. Jeg har prøvet at lede efter den på gyl... -
Thanksgiving idé
ForumindlægHey du:) Er netop begyndt på mine skrivedage til AT eksamen, hvor hovedemnet som bekendt er mad og mennesker. Derfor har jeg valgt et fokus på thanskgiving i USA i fagene engelsk og historie. Problemet er bare at jeg har svært ved at finde på en god problemformúlering. I engelsk-delen (hv... -
Fagsnit
ForumindlægHej jeg vil gerne udregne mit fagsnit, da jeg gerne vil søge ind på Japanstudier på kvote 2 i Aarhus uni, men jeg har besværligheder med at beregne det og ved slet ikke om mit fagsnit er nok, tak på forhånd! Udover de specifikke adgangskrav står der som såt ikke mere om kvote 2 kriterer, så jeg... -
Danskfagets metoder
ForumindlægJeg har et spørgsmål som jeg håber nogle venlige sjæle kan hjælpe mig med! I forhold til AT har jeg valgt at skrive i faget dansk (og religion) i forhold til Babettes Gæstebud. Jeg starter med at redegøre for Karen Blixens holdninger i forhold til kristendommen. Herefter laver jeg en analyse af ... -
Fortællerteknik i kortprosa tekst, HJÆLP
ForumindlægDette er opgaven jeg skal lave: http://www.skoleforeningen.de/~ole_moeller/pdf/OpgaveHultberg.pdf Den del af opgaven jeg ikke forstår er '' gøre rede for og dokumentere den fortælleteknik forfatteren benytter sig af. Hvorledes præger fortælleteknikken fortællingens indhold og læserens... -
Hjælp med at sætte startkomma og punktum, haster meget.
ForumindlægEr dette korrekt? Hvis ikke, vil i så gerne hjælpe mig? “Han har også hele tiden et mareridt, et mareridt han ikke kan fortælle nogen om.” “Et monster opsøger ham. Et monster der er lavet af takstræet fra hans baghave.” “Han har også et mærkeligt mareridt. Et ma... -
Værdiansættelse af Bang & Olufsen
ForumindlægI forbindelse med min SRP i virksomhedsøkonomi og matematik er jeg ved at lave en værdiansættelse af Bang & Olufsen. Jeg har efterhånden fået tegnet mig et ret godt billede af hvad en værdiansættelse bør indeholde. Nedenfor ses hvad jeg på pågældende tidspunkt har ræsonneret mig frem til...
