Almen studieforberedelse (AT)

Danskfagets metoder

08. juni 2014 af fabrine (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogle venlige sjæle kan hjælpe mig med!

I forhold til AT har jeg valgt at skrive i faget dansk (og religion) i forhold til Babettes Gæstebud. Jeg starter med at redegøre for Karen Blixens holdninger i forhold til kristendommen. Herefter laver jeg en analyse af 'Babettes Gæstebud'. Til sidste diskuterer jeg hvilke bagtanker Karen Blixen har haft med teksten. I forbindelse med diskussionsspørgsmålet sætter jeg min analytiske delkonklusion i kontekst med det redegørende: jeg inddrager så at sige Karen Blixens egne holdninger i forhold til min analytiske delkonklusion og ud fra dette kommer jeg frem til hvilke bagtanker hun har haft med historien. 

Her kommer så mit spørgsmål: Har jeg benyttet mig af den nykritiske analysemetode eller den biografiske analysemetode i forhold til min analyse af historien? for i forhold til det analyserende niveau indrager jeg IKKE Karen Blixens egne holdninger - det gør jeg først i forhold til diskussionsspørgsmålet. 

Håber meget nogle kan hjælpe! 


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. juni 2014 af hansen1921 (Slettet)

i din diskussionspørgsmål anvender du den biografisk metode. 


Svar #2
09. juni 2014 af fabrine (Slettet)

tak for hjælpen :) 


Skriv et svar til: Danskfagets metoder

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.