Søgning på: matematik fp10. Resultater: 18301 til 18320 af 31486
-
Hardcore omskrivning
ForumindlægHej alle sammen! Er der en derude som bare er sindsyg til at omskrive? Sidder nemlig med noget lidt nasty matematik og kan ikke finde ud af at omskrive nogle differentialligninger. Hvis ja, og personen vil hjælpe, så kan jeg lige sende dem på mail :) -
hvordan finder jeg grundmængden??
ForumindlægHeii... Jeg sidder og laver matematik og falder over denne ligning jeg kan godt løse den men kan ikke finde grund mængden kvartrod(x+3)=kvartrod(x-3)-3 der hvor der står kvartrod skulle der stå et kvartrodtegn i stedet, men kunne ike finde ud af at skrive det -
Er der nogen der kan hjælpe mig?
ForumindlægHejsa.... er der nogen der med fine udregninger kan vise mig hvordan jeg regner dete ud? 5x-(2-3x)+7+(3x-8) ___________________= 3 (x+2) jeg er så lost... matematik kører bare ik i mit hovede. Mvh Annemone -
omskrivning af 4x^2 -12x+9 til formlen (ax+b)^2
Forumindlæghej jeg har et matematik afleveringssæt som jeg er næsten er færdig med, men vi har sipelthen ikke lært ordenligt hvordan man omskriver denne formel omskrivning af 4x^2 -12x+9 til formlen (ax+b)^2... jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp- tak på forhånd -
En der kunne hjælpe
Forumindlæghejsa :) jeg har en hjemmeside som jeg fandt her i studieportalen http://www.skolenoter.dk/ men jeg kan ikke åbne Noterne: - Download matematik A noter - Download fysik A noter er der en der kan hjælpe mig, til hvad jeg ka' gøre ?? Mange tak ! -
Den afledet funktion
ForumindlægJeg har fået en matematik opg. hvor jag skal bestemme dN/dt og derefter skal jeg skrive hvad den angiver ? Har fundet den afledet funktion, men har ingen idé om hvad den angiver. Så håbede lidt på at kunne hente noget hjælp herinde. - På forhånd tak. -
Hjælp en pige i seriøs nød
ForumindlægHej med jer! Sagen er den, at jeg er i seriøs tidspres, og mangler at lave denne matematik aflevering - jeg håber virkelig i vil hjælpe!!!!!!! Jeg har lavet opgave 1, men mangler de andre. TAK på forhånd. -
Tutor/Mentor søges til at hjælper med studiet
ForumindlægJeg søger en tutor i Odense området som kan mig med mit studie. Jeg er lige startet på Odense Tek, og har nogle problemer med at følge med. Jeg har brug for hjælp i fagene Matematik,Elektronik og fysik. -
Hvordan finder jeg 100% hvis 17% udgør 34 kr?
ForumindlægHej allesammen! Jeg har lige brug for lidt hjælp med min matematik som jeg desværre ikke er helt skrap til :). Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan regne ud hvad helheden (dvs. 100%) er hvis 17% udgør 34 kr? Ps. Jeg går i 7. klasse ;). -
parabelformede bygning
ForumindlægHej. Jeg er helt lost. Er der en der muligvis kunne lave opgaverne for mig. Jege har nu arbejdet med dem i nogle timer og kan ikke forstå det. Opgaverne er vedhæftet. Hvis I vil, så kunne det være fedt hvis i kunne lave et word dokument, hvor I skrev det ind. Jeg går kun i 1.g så jeg kan ikke... -
Brøknavne
ForumindlægHej jeg skal lave Matematik til i morgen og der er en opgave jeg ikke kan finde ud af så jeg ville høre om der er nogle der ville hjælpe mig? Den opgave jeg ikke kan finde ud af handler om at jeg skal finde 3 brøknavne og hvad er det? -
Analytisk geometri
Forumindlæghej... jeg skal skrive om analytisk geometri i min 3. års opgave, hvor mine hovedfag er filosofi(C) og matematik(A) jeg ville hører om der eventuelt ligger inde med nogle notater omkring analytis geometri, som jeg måske kunne låne.. på forhånd tak -
Hypotesetest
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min SRP og min matematik del handler om at gøre rede for principperne bag hypotesetest i almindelighed. Har haft om statetisk i 2.g men det er åbenbart godt glemt :D Hvad kan jeg komme ind på? På forhånd tak -
Adgang på HA
ForumindlægHej Alle :) Nogen som ved, om man for at komme ind på HA studiet på uni, skal bestå matematik? Jeg har faget på A, og det kræver kun b. Men skal jeg bestå mit A fag, i årskarakter og til en evt. eksamen? Mvh Esben -
Linenær regression
ForumindlægHej vi har en matematik opgave om linenær regression og har fået nogen spørgsmål som jeg ikke er helt sikker på. -Hvordan finder vi a og b ud fra to punkter (beviset for hældningen skal ikke med). -For hvilke værdier af a er linjen henholdsvis voksende og aftagende. -
Beregning af a og b.
ForumindlægHej. Er igang med matematik aflevering, og har en opg. som hedder: Om to lineære funktioner f og g gælder, at f(2) = g(2) = 5 , f(5) = -3 og g(5) = 5. Nogen der kan hjælpe mig med at forstå denne opg.? :) -
lektie-hjælp
Forumindlæghej Er der en der er interesseret i at hjælpe mig i matematik A og Fysik B ... det er bare et par timer (5-6) vi taler om .. har nogle specifikke spørgsmål .. vi kan godt aftale noget med time løn !! -
Bestem en ligning af formen ax+by+c=0 ud fra en parameterfremstilling
ForumindlægHej jeg sidder fast i min matematik aflevering. Jeg får at vide at jeg skal bestemme en ligning af formen ax+by+c=0 ud fra en parameterfremstilling (den er vehæftet som billede) Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak! -
Ligninger, Hjælp Til At Forstå?):
ForumindlægJeg Skal Til Terminsprøver Her Til Januar, Og Jeg Ryster Ved Tanken Om Matematik Prøven. Jeg Forstår På Ingen Måder Ligninger, Og Ville Have Hjælp Til En Sjov Læremåde Eller Huske Måde Til Det ): Så .. Nogen Der Gider Hjælpe?D: -
Hvordan skriver man indledning til rapport?
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en rapport om højdemåling (ved hjælp af geomentri og trigomentri) til matematik. men jeg er lidt i tvivl om, hvor meget teori der skal med. skal teorien ikke skrives sammen med indlindningen? hvad kan man skrive til teori når det handler om retvinklede trekanter?
