Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 18301 til 18320 af 47497
-
Gamle æreboger
ForumindlægJeg er interesseret i at fidne nogle gale lærebøger i niveauet 7. klasse De skal være rimelig gamle, måske fra før 1960.Jeg vil undersøge om niveauet virkelig var højere dengang, som alle går rundt og siger.Jeg har søgt på bibliotek.dk, men selvom jeg indstiller søgningen til at være bøger fra fø... -
Supplering af 2 fag
ForumindlægJeg er lige nu på den sproglige linje, engelsk/spansk, hvor jeg her i 3.g har mat b og fysik b. Mit drømmestudie er medicin, og for at komme derind, skal jeg have opfyldt kravene mat a, kemi b og fysik b. Som sagt har jeg opgraderet mat til b-niveau, mens jeg også har opgraderet fysik til ... -
ansøgninger m.m.
Forumindlæglige to ting 1. spiller alderen en rolle, når man søger videregående uddannelse 2. hvad gælder når man skal sende sit eksamensbevis til videregående uddannelse? enten skal skolen kopiere, eller kan man selv. og så få to andre til at skrive under eller hvad -
Heros metode :)
Forumindlægnogen der ved noget om Heros metode? er helt blank ;s -
Ligninger
ForumindlægHvordan løser jeg ligningerne 8x + (5x - 6 - 4x + 1) = x - (x - 4) x - (5 - 2x + 3) = -2 3 + 2x + (3x - 4) = 2x + 12 - (x - 7) 2½x - (9 - 3x) = 5x + (-4) 5 • (4 + 2x) = 9 • (x + 4) 7 • (3 - x) = 5 • (3x) - 1 (11x + 11) • 2 = (2x + 12) • 6 (7 - 5x) &bul... -
Grammatik, én sætning
ForumindlægJeg skal i en engelskaflevering rette en sætning, hvor jeg bagefter skal forklare hvorfor. Altså rette en talemåde, sammensætning osv. Jeg er bare i tvivl om denne her. At that time I didn't spoke fluent English Jeg ville selv sige, at man skulle sige "at that time I didn'... -
Typer af konservatisme
ForumindlægHej. Jeg er ved at læse om til den samfundsfagseksamen jeg skal til om et par uger. Jeg er imidlertid kommet i problemer, idet jeg åbenbart har smidt nogle af mine noter væk. Jeg kan huske, at der er to forskellige former for konservatisme, hvoraf den ene er strukturkonservatisme, hvor man, hvis ... -
Forståelse af spørgsmål
ForumindlægEr ikke helt sikker på min forståelse af opgaven:Find the verbs(V) in the following text and group them into regular and irregular verbs. Then conjugate the irregular verbs into present, past and present perfective/perfect tense forms.Lidt af teksten hvis det er til nogen hjælp:Jack could eat bre... -
Eksamen Religion C
ForumindlægSkal, som så mange andre, op i religion på c niveau på torsdag, men er lidt i tvivl omkring forløbet. De eneste guldkorn vi har fået fra vores lærer omkring eksamen er: " I skal bare gøre jeres bedste...." Er der nogle der har været oppe, som ved hvordan det foregår? Har samlet en del n... -
Can somebody please explain to me what the poet is trying to tell us
ForumindlægHello, I have a few complications with understanding this quote, so I was wondering if somebody could explain to me what the poet is trying to say :) For God’s sake, let us be men not monkeys minding machines or sitting with our tails curled while the machine amuses us, the radio or film ... -
Hjælp til grammatik i en engelsk sætning
ForumindlægOpgaven lyder sådan: Ret fejlene i følgende sætninger, og forklar på dansk dine rettelser. Brug relevant grammatisk/faglig terminologi. Der er kun 'en fejl i hver sætning. Skriv den korrekte sætning på linjen nedenunder Her er sætningen: The Queen of England has always insisted on that she do... -
Er de korrekt oversat? :)
ForumindlægHej :) Ville gerne høre om disse sætninger er korrekt oversat, da jeg af en eller anden grund er i tvivil :/ De lyder således: - Først for sent opdagede han sin fejltagelse. = Only too late he discovered his mistake. - Ikke før søndag vil det være muligt at kontakte ham. = Not befor... -
To lineære funktioner
ForumindlægHej, jeg har svært ved at få løst denne opgave neden under, Vil i gerne hjælpe mig med at få svaret på opgaven og processen så jeg kan skrive det ned i min noter. Jeg har brug for et svar hurtist som mugligt tak. To lineære funktioner angives som: m(x) = ax - 4 og n(x) = 5 - x Hvis de skære hi... -
give nogen eksempler
Forumindlæghej der står i min opgave på engelsk alternative lifestyle or ? write an essay in which you discuss if it is socially acceptable to be single in todays society hvad kan man fortælle om, i denne emne, håber i gider give nogen eksempler/ider om det? håber for svar -
kan det passe?
ForumindlægHejJeg går i 1.g og skal snart op til årsprøve. Spørgsmålet er så, om man må stå op under eksamen?Lidt underligt spørgsmål, men jeg fortæller bedst, når jeg står op!Min lærer mener ikke, man må, men kan det virkelig passe, at de skal bestemme om man vi stå eller sidde? -
Opfrisker.
ForumindlægHej. Nu er det efterhånden 5 år siden jeg sidst havde kemi på C-nivaeu i 1.g, og det er temmelig minimalt det som stadig hænger ved. -Kender nogen et god sted, hvor man lige kan få en god opfrisker på, hvad det der kemi egentlig gik ud på (gerne på lidt højere end C-nivaeu)/iB -
Dansk Stil
ForumindlægSå er jeg startet i gymnasiet og har for første gang fået stil for. Jeg skal tage udgangspunkt i en artikel, gøre rede for dem og diskutere deres rigtighed. Jeg ville meget gerne se en stil der er skrevet af en 1.g'er hvor der også er taget udgangspunkt i en artikkel, så jeg kan se hvordan ma... -
Hvordan bliver...
ForumindlægHvordan bliver man klog og får gode karakter? Snakker om gennemsnit tæt på 10 eller over.Jeg laver stortset altid mine lektier og jeg for også nogenlunde karaktere (8,6 1.g trukket ned pga musik og idræt). Men hvordan bliver man rigtig klog. Både til at skrive en stil bedre, men at man også bare ... -
Den kroniske uskyld!!mangler inspiration :(
ForumindlægHej alle jer :)Jeg er i gang med min 1.g opgave og har valgt at skrive om den kroniske uskyld..Men jeg har bare det problem at jeg mangler inspiration, især til indledning og så noget...For jeg ved ikke helt hva det lige er de gerne vil have i indledningen....???Så er der disposition, den kunne j... -
"Rend mig i traditionerne" - nogle gode råd?
ForumindlægHej :)Jeg er lige gået i gang med at skrive min 1.g's opgave, hvor jeg har valgt at skrive om Leif Panduros "Rend mig i traditionerne". Så var det, at jeg bare lige ville høre, om der mon var nogen, som havde læst den, og som kunne give mig nogle gode råd til, hvad jeg skulle fremhæ...
