Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 18341 til 18360 af 29670
-
Dan Turéll - Senecio
ForumindlægHejsa.\nJeg skal skrive en opgave om Dan Turéll-digtet "Scenecio". Digtet kan findes på http://herlov.dk/senecio.htm. Problemet er bare at jeg ikke har den fjerneste anelse om hvad det egentlig handler om! Der skal bl.a. perspektiveres til den tid, hvor digtet er skrevet (1965). Ville b... -
Overfladisk Beskrivelse af partier
ForumindlægHvordan kan man i grove træk og særdeles overfladisk beskrive partiernes "styreformer" og meninger, når vi fx ser på Mineavas's Kort:\n\nIdealisme =\n\nSocialistisk =\n\nLiberalistisk =\n\nDemokratisk = \n\nevt. flere.\n\nHar muligvis blandet emner sammen... -
Gnidningsmodstandens indflydelse på accelerationen?
ForumindlægHej,\n\nJeg er ved at skrive en fysikrapport om konstant accelereret bevægelse. Der er imidlertid noget der undrer mig, og det er hvilken indflydelse eksempelvis gnidningsmodstanden har på accelerationen af en luftpudeslæde på en luftpudebænk. Luftpudebænkens hældning er konstant. Mit spørgsmål l... -
"De Blaa Undulater"
ForumindlægHey\nSkal fremlægge sammen med nogle andre i min klasse om novellen "De blaa Undulater" af HC Branner.\nNogle der har læst den?\nVi er nemlig lidt i tvivl om hvorfor pigen Katrine gør som hun gør. Hvorfor hun hele tiden forsøger at være den stærke og overlegende, men alligevel frivillig... -
Guldhornene
ForumindlægJeg leder efter svar, og spørgsmålet lydder: Hvilke omstændigheder skal der (ifgl. digtet) til, før det er muligt at finde hornene? og hvad karakteriserer de mennesker, som ikke finder noget? Håber på at nogle kan hjælpe mig.... -
Enevælden i Dk!
ForumindlægHej!Jeg skal netop til at skrive 2.G's opgave, mit emne jeg har valgt er enevælden i Danmark..Men jeg ved faktisk ikke så meget om det, så derfor ved jeg ikke hvad jeg kan gøre for at få en god problemformulering, jeg er igang med at læse en masse, men måske nogle kunne hjælpe med lidt idder?... -
2. årsopgave
ForumindlægHeisa..Jeg skal have valgt emne til 2. årsopgave inden i morgen.. Vi må skrive om alt inden 1914. Jeg har valgt at jeg godt kunne tænke mig noget om det gamle grækenland. Men der er så mange muligheder inde for det emne. Nogen der har idéer til et godt emne, med fyld.. eller bare et godt og spænd... -
Naturvidenskabeligt grundforløb, Almen sprogforståelse og studieforberedelse
ForumindlægJeg begynder på gym til sommer, og vil gerne vide hvad Naturvidenskabeligt grundforløb, Almen sprogforståelse og almen studieforberedelse handler om, og hvad der er sjovest... -
Nytårsraket
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Inden krudtladningen antændes, påvirker raketten kraftmåleren med en kraft på 3,6 N a) Beregn massen af raketten, inden krudtladningen antændes. Jeg ved virkelig ikke hvilken formel jeg skal bruge når jeg kun kender kraften. Der er også en b) Krudtl... -
SSO hjælp pi/archimdes
Forumindlægheyza.., nogle som vil hjælpe med archimdes metode til at beregne pi og andre metoder..., er ikke helt inde i dem :Sskriv til mig tak... -
Limes af et integrale af en uniformt kontinuert funktion
ForumindlægLigesom det er mig normalt at referere til brugen af Fubini, Jensen's ulighed el. lign., selvom de kan antages trivielle på dette niveau (det letter læseligheden), vil jeg gerne referere til resultatet her: Givet en , der er (uniformt) kontinuert, så gælder der at Mit spørgsmål lyder: ... -
Rette tysk
ForumindlægEr der nogen som kan nå at rette min opgave i dag? Har virkelig brug for det, tusind tak på forhånd!! -
Rettelse af sætninger
ForumindlægHej, Håber der er nogle der gider at rette mine tysk-sætninger:1) Welche Person treffen wir in der Geschichte?In der Text „Das Brot“ treffen wir einer Frau und ihren Mann. Es ist einem Ehepaar, das in neununddreißig Jahren verheiratet gewesen sind.2) Zu welcher Tagezeit spielt die Geschichte?Der ... -
Hvad er et essay?
ForumindlægHejsa!Ja helt kort, jeg er meget i tvivl om hvad et essay egentlig er når det kommer til dansk. det er jo ikke det samme som i engelsk og det gør mig meget forvirret..Nogen der kan beskrive kort og med få ord hvad et dansk essay er? -
Er du god til genetik?
ForumindlægHej alle Jeg har store problemer med at forstå afsnittet om genetik i min biologibog, og ikke nok med det! Jeg skal skrive rapport over emnet, men jeg kæmper lige pt. med følgende spørgsmål: 1) Nævn nogle andre egenskaber hos mennesket, der nedarves dominant, recessivt og kønsbunden. 2) Forklar... -
Noter - overvurderet?
ForumindlægEr noter overvurderet?Har du brugt de noter, du har lavet gennem året til eksamen, elelr var det noget værre rod? -
Redegørelse
ForumindlægJeg er blevet en differentialligning, hvortil jeg har fundet forskriften for funktionen f, som tilfredstiller denne differentialligning. Hvis jeg derimod vil redegøre for, at enhver funktion, der er løsning til differentialligningen er aftagende, hvorledes bør jeg så starte? Jeg kan næsten forest... -
Hvad betyder...
ForumindlægHej...Jeg vil gerne spørge, om hvad betyder ordet plot og hvilken sammenhænge har det med spændingsmomenter ?? Takker på forhånd -
molekylformel, beregn
ForumindlægHm, det kører ikke rigtigt for mig idag, det her kemi. Men altså, det her har jeg ikke prøvet før: Jeg har nogle angivne masseprocenter, og skal ud fra disse finde en molekylformel. Hvordan gør man det, uden andre oplysninger? det eneste man fik at vide var, at det var en c-4 fraktion der behanle... -
artikel
ForumindlægHvad gør man ved en artikel ! Bare kommenter den ? Er der mere man skal?
