Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18361 til 18380 af 156338
-
Vektorer
ForumindlægOm to vektorer a og b gælder det at : længde af a=3 længde af b=5 og vinklen imellem dem=60º. Beregn længden af a-b.; det har jeg gjort vha. cosinusrelationerne og fået at længde a-b=4,359. Bestem tallet t, således at vektoren a-tb står vinkelret på a.; den kan jeg ikke rigtig få til at gå op, er... -
HJÆLP
ForumindlægFunktionen f er givet ved, f(x)=6x - 1/2x^3. HJÆLP! - Citér 21 minutter siden af adajdlajn - Niveau: A-niveau Funktionen f er givet ved, f(x)=6x - 1/2x^3. Foretag de nødvendige beregninger ved hjælp af f' og tegn en monotonilinje for f. Bestem derefter koordinaterne til de lokale ekstrema.... -
Glykogen og energiomsætning
ForumindlægHej!Jeg opdagede netop, at jeg havde en biologi aflevering for. Det er ikke en helt let biologi opgave og jeg har ikke alt for meget tid på hænderne, så jeg ville spørge om der er en venlig sjæl, der måske kunne give en hjælpende hånd.Opgaven er denne: http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioo... -
AT EKSTREMSPORT - BJERGBESTIGNING
ForumindlægHey alle, der er mange der i år har valgt emnet ekstremsport omkring bla. bjergbestining, jeg har valgt fagkombinationen Biologi og Idræt, hvor biologi er som naturvidenskabeligt og idræt som samfundsvidenskabeligt. Fordi jeg har valgt biologi, SKAL jeg derfor have et forsøg med i opgaven, da det... -
Tværfagligt eksamensprojekt
ForumindlægJeg bliver student til sommer og skal i den forbindelse skrive tværfagligt eksamensprojekt. Jeg har valgt at skrive i 2 fag: enten biologi og geografi eller biologi og kemi. Geografi fuldførte jeg sidste sommer, biologi og kemi er jeg færdig med til sommer. Mit spørgsmål lyder; om der ... -
Hjælp til problemformulering: Olieudslip Mexicanske golf
ForumindlægHej Jeg skriver i henholdsvis biologi og samfundsfag i AT 2012. Mit emne er olieudslippet i den Mexicanske Golf. Jeg har styr på biologi delen, hvor fokus er på de økotoksiske konsekvenser for miljøet, men er mere i tvivl om den samfundsfaglige del. Hvor kunne man lægge fokus der, så det s... -
Humanistisk metode?`
ForumindlægHejsa.. Jeg skriver om fridykning i biologi og idræt hvor biologi er naturvidenskabelig og idræt er humanistisk.. Jeg gør det sådan at jeg fortæller om de fysiske forhold under biologi og vil så fortælle om de psykologiske forhold under idrætten.. hvordan får jeg drejet det så idrætten ikke også ... -
AT metoder og teori
ForumindlægJeg skal op i AT her i mrogen i biologi og dansk.Mit emne er kloning af mennesket og det jeg har gjort i biologi-delen er at redegør for teorien bag kloning og derefter kigge på konsekvenserne af kloning og etikken bag det hele. men mit store problem er at jeg er fuldstændig på bar bund når det... -
Eskamen bio niv c
ForumindlægJeg skal til eksamen på tirsdag i biologi c. Biologi er ikke min stærke side. Jeg fik 4 i løbet af året for mine rapporter og satser ikke på de vilde karakter til eksamen, da biologi ikke er min stærke side. Hvor meget skal man enlig kunne sige for, at bestå med et 2 tal (6 tal efter gammel skala)? -
Har du brug for hjælp til eksamen?
ForumindlægHar du brug for lidt hjælp til at klare eksamen i biologi? Jeg studerer biologi på SDU og har stor erfaring med undervisning. Jeg har tidligere lavet énetimer med elever som skulle til eksamen i biologi og de er alle bestået. Jeg bor i Odense. Jeg vil selvfølgelig helst have elever fra Odense, ... -
hjælp....SRP
ForumindlægHej folkens, Jeg skal jo snart vælge fag, og jeg skal vælge biologi som det ene. Jeg havde tænkt på et emne om søvn. Har overvejet kombinationerne endten biologi/dansk eller biologi/historie. Men kan ikke rigtig finde ud af hvordan søvn kan kobles sammen på de dansk eller historie? Nogle ... -
Journalist
ForumindlægHejsa :) Jeg står her, og skal vælge, 15. marts, hvilken ungdomsuddannelse jeg skal have. Jeg føler mig bedst tilpas på højere handelsgymnasiet, og regner da også med at valget falder derpå. Jeg har altid været god til dansk, og de sprogligere fag hvorimod matematik aldrig har været min stærke ... -
deter.
Forumindlægopgave: om vektorerne a og b oplyses at vektor a * vektor b =4 , og determinat(vektor a og b)=-3 -bestem vinklen fra vektor a til vek b??..... forstår ik hvad jeg skal??..er der nogen der kan hjælpe -
fremskrivningsfaktor
Forumindlæghvordan beskriver man fremskrivningsfaktor? og hvad betyder a for en lineær-eksponentiel funktion? -
reducer? :S
Forumindlægheej.. jeg skal reducer udtykket herunder , men er losst :S (a-b)(a+b)+b(a+b)-a^2 Min forslag: a+b*a-b+ba+bb-a^2 a går ud med a og b med b , så derfor ab^2 ?? passer det? synes det er helt forkert? pleas hjælp. har aldrig forstået det:S -
blødersygdommen - er det nu kun mænd der kan få den?
ForumindlægJeg har siddet og læst op til min eksamen i biologi på c nievo. Jeg er så nået til genetik og må indrømme jeg er lidt forvirret, måske i kunne redde trådene ud for mig? Blødersygdommen er en såkaldt sygdom der binder sig til X kromosonet og er ressesiv. I min bog står at kvinder/piger ikke får s... -
Østrogenlignende stoffers effekter
ForumindlægJeg skal til biologi eksamen i morgen i "Økotoksikologi og hormon forstyrrende stoffer". I den forbindelse har jeg bl.a. fået til opgave at forklare østrogenlignende stoffers mulige effekter på mennesker samt diskutere/vurdere mulighederne for at afhjælpe konsekvenserne af nogle af de p... -
Spansk oversættelse haster!
ForumindlægJeg skal oversætte teksten neden under til spansk!Jeg er nybegynder i det spanske fag og har uden tvivl lavet fejl... Vær sød og komme med nogle kommentarer og rettelser!På forhånd tak!Jorge og EvaJorge er spanier og arbejder på en avis. Den hedder ”Dinario Sur”. Nu er Jorge i lejligheden i Málag... -
M 18. Bjergpas
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe. Opgaven er vedhæftet nedenunder som et billede. Mvh -
2pi eller pi
ForumindlægJeg læste en artikel fra en forsker i usa. Han skrev at man bør definere tau som er 2pi fremfor pi fordi 2pi åbenbart er mere praktisk anvendeligt, men det kan jeg ikke se det er . 2pi er så enhedscirklens omkreds(tænk på radiner) men den "havle cirkel" er også relevant vil jeg mener....
