Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 18381 til 18400 af 34803
  • i tvivl om muligheder

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har nogen forskellige spørgsmål. 1. Ved nogen af jer, hvad der sker, hvis man ikke dukker op til sine skriftlige eksamner i 3.g ? Får man -3 som karakter eller skal man bare tage faget om på på HF-enkeltfag eller lignende efterfølgende? 2. Kan man skifte fra gym til erhvervsuddannels...
  • ethylethanoats opløselighed i vand

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået et spørgsmål hvor jeg skal argumentere for ethylethanoats opløselig i vand. Jeg er klar over at estere normalt indeholder en del carbonatomer, som gør dem lange, og derfor upolære. Men jeg er også klar over at ester-delen i ethylethanoat kan indgå hydrogenbindinger (pga. dens t...
  • Syre/base, i hjemmet :S!?

    Forumindlæg
    Hej ,det rasmus :) Jeg mangler hjælp til hvilke syre/baser vi bruge dagligt i hjemmet eller udenfor, men noget som vi bruger i dagligdagen..fx Eddikesyre :D skriv så mange som muligt, og jeg skal bruge dem til i morgen, så er virkelig i nød. Håber nogle er så venlige at hjælpe ;) - Rasmus
  • Iforhold til stx 1g

    Forumindlæg
    jeg har lige afsluttet 1g med i snit på 5,5 , jeg ville høre om man stadig kan ændre dette gennemsnit i 2g ? om jeg stadig har chance til at ændre det?
  • Kemiske ligninger

    Forumindlæg
    Kan ikke så godt finde ud af det. Ved godt at C6H12O8+6O2→6CO2+6H2O Men hvordan løser man sådan nogle ligninger? Tak på forhånd.
  • Fremstilling af salt

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg kunne godt tænke mig at spørge hvad konklusionen kunne være til fremstilling af salt med materialerne Mg og HCl? Tak på forhånd :)
  • reaktionsskema

    Forumindlæg
    e. Opskriv et reaktionsskema for reaktionen og angiv hvilken reaktionstype der er tale om. c-c=c-c-c + i2 -----> C2H10i2 Er det rigtigt?
  • Hvad kan jeg lave af forsøg med konservering?

    Forumindlæg
    hej jeg har virkelig brug for lidt hjælp. jeg skal finde ud af hvad jeg kan lave a forsøg med konservering?
  • intermolekylære kræfter & kogepunkt

    Forumindlæg
    Hvilken type intermolekylære kræfter har ansvar for, at kogepunkterne stiger hen gennem rækken ethanol → butan-1-ol → pentan-1-ol? på forhånd tak.
  • Kemiingeniør

    Forumindlæg
    Jeg kunne godt tænke mig at vide præcis hvad en kemiingeniør laver og hvilke muligeheder for jobs man har?
  • Civilingeniør - Diplomingeniør ?

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg ville gerne lige stille 2 spørgsmål, da jeg jeg er lidt usikker. - Hvad er forskellen mellem Civilingeniør og diplomingeniør når det gælder bygning ? - Hvad er adgangskravene på vidergående uddannelse af civilingeniør ? Tak Tak på forhånd.
  • DOPING

    Forumindlæg
    hej, er der nogle her som har skrevet en 9. klasses projektopgave om DOPING, kunne godt bruge nogle ideer ;D
  • Merit HF-enkeltfag til toårig STX

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg er en 17årig der går på HF-enkeltfag efter jeg droppede ud af almindelig STX. Jeg har afsluttet følgende på STX: NV, AP, samfundsfag C, biologi C, fysik C, mediefag C og matematik C I år vil jeg afslutte følgende på HF: dansk A, engelsk B, matematik B Jeg har vedhæftet den stud...
  • Kemiske engelske ord

    Forumindlæg
    Hej jeg siddder og skal skrive et abstract og derfor har jeg brug for noget hjælp til at oversætte følgende ord: Halveringstidsmetoden Reaktionshastigheden Reaktionsorden Reaktionskinetik Vækstmodel Differentialligning Er der nogle der kan hjælpe? på forhånd tak
  • Enheder i idialgasligningen

    Forumindlæg
    Jeg har et par spørgsmål til et par af de værdier der indgår i idealgasligningen p = tryk (dette er det ydre tryk der påvirker gassen, right?) V = volume (er det i cm^3, liter, milliliter eller hvad?) n = stofmængde (samme, hvilken enhed?)
  • Neutralisering af base med vand.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg kunne godt tænke mig at få forklaret teorien bag forsøget "Neutralisering af base med vand". Det vil være en stor hjælp i min fysik forberdelse til eksamen.
  • uddannelse til dyrlæge, men hvilken retning?

    Forumindlæg
    jeg er lige startet på STX og har valgt(indtil videre) den samfundsfaglige retning, med samfundsfag, matematik og naturgeografi..sagen er at jeg ville have valgt den naturvidenskabelige, da jeg gerne vil være dyrlæge, men min UU vejleder fik mig af sporet..da jeg kun er i gang med grundforløbet ...
  • Haster!! Mat B. Mundtlig eksamen i morgen.

    Forumindlæg
    Hej jeg ville høre om man må tag maskine skrevet notater med ind til den mundtlig eksamen i matematik B. Da alle mine notater er maskine skrevet, er det nemmer for mig at printe det ud?
  • blandingsforhold saft

    Forumindlæg
    Hej har en opgaver omhandler saft Hvor meget fortyndet solbærsaft får man fra en flaske? 1 del saft og 5 dele vand 6*85= 510 cl = 5,1 liter?
  • Redoxreaktioner ?

    Forumindlæg
    Hej alle kan nogen hastigt hjælpe mig med hvordan man afstemmer denne redoxreaktion. Jeg har vedhæftet reaktionen..