Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 18401 til 18420 af 48880
-
Hegn om dyrene, hvorfor?
ForumindlægHej Til lektie har jeg fået at vide at jeg skal hører på en podscast hvor jeg i podcasten hører om at det er unaturligt og dårligt for dyrene at der sættes hegn omkring dem. Hvorfor er det unaturligt og hvorfor er det en ulempe for økosamfundet? -
Definition af Det moderne gennembrud
ForumindlægKan i hjælpe mig? Jeg har nu siddet med den her opg i to dage, og kan stadig ikke finde ud af den.... Det ville være en rigtig stor hjælp, hvis der var nogle der ville hjælpe mig med en definition af Det moderne gennembrud. På forhånd tak :D -
Forstår ikke figur 1? - HASTER!
ForumindlægHej Jeg har en aflevering for til i aften, men jeg er helt gået i stå med en figur. Billede vedhæftet Nogen, der kan forklare mig, hvad figuren viser? -
Hjælp til analyse af Læreplads af Kim Fupz Aaekson
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til alt angående min analyse af Læreplads af Kim Fupz Aaekson da jeg er helt fortabt og er ekstremt tidspresset da jeg kun har en dag tilbage til at blive færdig. Så hvis der er nogen som før i tiden har lavet en analyse af lærepladsen ville jeg sætte STORT pris på hvi... -
SOP, idehistorie og bioteknologi kombineret.
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive SOP hertil oktober,, men jeg vil gerne have en ide, omkring hvad jeg kunne skrive. er der muligvis nogen der har nogen gode emner man kan kunne skrive omkring? -
Demokrati inspiration - oplysningsfilosoffer? HJÆLP?
ForumindlægNogen der kan svarer på, Hvordan man kan sige at demokratiet i danmark var inspiret af oplysningsfilosofferne feks. Locke og Montesquieu? -
Monetær union med forskellig pengepolitik?
ForumindlægEr det muligt at have en monetær union, som EU-landene, hvor de enkelte lande selv kan styre deres pengepolitik? Hvad er konsekvesen? Grunden til eurokrisen skete var jo, at man førte den samme pengepolitik i lande, som havde brug for forskellige indgreb. -
øknomisk kredsløb
Forumindlæghvordan kan øget offentlige investeringer påvirke det øknomisk kredsløb, så efterspøgslen og forbruget falder staten vælger at lave en bro, ansat en til det, som har brug for ansatte for at udfører arbejdet, køber varer fra virksomheder, så ---- det giver ikke mening er der nogen der kan hjælp... -
Hej er denne sætning en metafor?
ForumindlægAt lukke øjnene for det had som mange nærer til ham -
Debatindlæg
ForumindlægHejsa Hvis jeg skulle lave et svar til et debatindlæg hvordan ville man så starte det https://politiken.dk/debat/debatindlaeg/art6857793/Ro-p%C3%A5-mor-jeg-slukker-lige-om-lidt-Men-hvad-med-dig-selv Det er det her debatindlæg jeg skal lave et svar til -
Demokratiske udfordinger
ForumindlægHej hvad vil i sige er den største udfordring for demokrati på global plan? -
Magt og ligestilling?
ForumindlægHey Vi har 9.klasses projektopgave og overemnet er 'Magt'. Min gruppe har så valgt emnet 'Magt og Ligestilling'. Er der nogen, der ved hvem man kan kontakte om emnet? Hvor vi kan finde hjælp til opgaven? Eller bare ved noget om emnet? Der er måske nogen, som har ideer til proble... -
Projektopgave-Bæredygtig energi
ForumindlægHey jeg har projektopgave lige nu og mangler svar på et par spørgsmål håber i kan hjælpe Hvilke udfordringer er der ved at nå målet i Danmarks klimalov af reducering af drivhusgasser med 70% inden 2030? Hvad bliver der gjort lige nu for at Danmark når målet om reducering af drivhusgasser med 7... -
napster
Forumindlæghey everybadyEr det mon en god ide at downloade napster 2,0, har ikke forstand på det der.takker -
Kort engelsk rettelse
ForumindlægHej er der ikke nogen der har lyst til at kigge dette her igennem for fejl? På forhånd tak!1. “Same knife, same cuts, same killer”2. Anyone who uses a knife.3. The letter about the ears.4. Robert lees describes that the killer has got two faces and one of the faces is a monster face and the other... -
Odalisk?
Forumindlæghej .. noge der vil være søde at forkalre hvad det lige er odalisk er ? :) -tak -
Metroseksulatitet
ForumindlægKom til at tænke på begrebet "metroseksualitet". Nogen der ved hvad der ligger i det?På forhånd takMvh. Trine -
fortolkning af novlle
Forumindlæghey.. jeg sidder pt og "nørkler" med en fortolkning af novellen "betragtning" af Naja Marie Aidt. jeg ville lige spørge om der er nogen der har læst den og evt kunne give noge tips da jeg er ret på bar bund..Manley -
at snyde Staten..
Forumindlæghej. Mit spg er, mister staten penge hvis man fx. snyder dem med su?. altså man er hjemboende, men man får det samme som udboende.. ? og hvor får staten deres penge fra?. -
Historie Opgave - Hjælp til problemformulering
ForumindlægJeg har valgt overemnet "Det gamle Grækenland" og underemnet "Demokratiets Opståen", men mangler nogle gode idéer til en god problemformulering... nogle forslag :)?
