Biologi

Hegn om dyrene, hvorfor?

23. august 2021 af Samfundsfagsfidusen - Niveau: C-niveau

Hej 

Til lektie har jeg fået at vide at jeg skal hører på en podscast hvor jeg i podcasten hører om at det er unaturligt og dårligt for dyrene at der sættes hegn omkring dem. Hvorfor er det unaturligt og hvorfor er det en ulempe for økosamfundet?


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. august 2021 af Moderatoren

Fortæller de ikke det i podcasten?


Svar #2
23. august 2021 af Samfundsfagsfidusen

nej det blev sagt meget kort men skal besvare det fordi at det er et af de spg. jeg har fået i opgaven


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. august 2021 af Moderatoren

Blev det sagt meget kort hvorfor eller meget kort, at det er unaturligt? 

Kan du ikke forestille dig hvorfor det er unaturligt? 


Brugbart svar (1)

Svar #4
24. august 2021 af StoreNord

Hvis man sætter hegn om ålene uddør de.
Det samme gælder måske om mange andre dyr.


Brugbart svar (1)

Svar #5
24. august 2021 af SuneChr

Kort fortalt handler det om, at der i vide kredse blandt politikere, biologer, naturfonde m.fl. vinder et ændret natursyn frem. Tamdyr, der udsættes i naturen, mister iflg. det nye natursyn deres status og beskyttelse ved et nyt lovmæssigt kunstgreb ved at kalde tamdyrene for vilde.
Indhegninger, og det at lade dyrene passe så at sige sig selv, gør, at den forhåndenværende mængde græs og afgrøder i øvrigt indenfor indhegningerne er dét dyrene har til rådighed og ikke gives tilskudsfoder m.m.
Dyrene udmarves og nogen går til grunde. Det er der eksempler på, Molslaboratoriet, Bøtøskovene, Hålen/Mols Bjerge, Basballe/Mols Bjerge.
Du kan læse mere om det her, foreningen Stop vanrøgt af dyr bag hegn
"Stop indhegningerne i kommende National Parker NNP for dyrenes skyld".


Skriv et svar til: Hegn om dyrene, hvorfor?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.