Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 18421 til 18440 af 31467
-
Forskelle og ligheder ved sammenhænge
ForumindlægHej Jeg skal i et spørgsmål til mundtligt matematik eksamen, forklare forskelle og ligheder ved eksponentielle og lineære sammenhænge. Jeg kan godt redegøre for hver sammenhæng, men kan nogle i sætninger lige kort og godt forklare forskelle og ligheder? På forhånd tak! -
Hvad betyder de enkelte variabler?
ForumindlægDet generelle udtryk for et keglesnit er ax^2 + bxy + cy^2 + dx + 3x + f =0 Hvilken betydning har de enkelte variabler for: ellipsen, cirklen, parablen og hyperblen? Kan ikke finde det i min matematik bog -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej studieportalen Jeg er iøjeblikket ved at skrive en SRP i matematik og historie.Er der nogen som kan hjælpe mig med oversættelsen af den aller første side i bogen: http://archive.org/stream/alettressurlesou00sta#page/4/mode/2up ? Tak på forhånd -Peter -
Mundtlig Mat C Eksamen
ForumindlægHvordan er det mundtlig eksamen foregår på Matematik C? Jeg trækker et spørgsmål, forbereder mig og vil inde til selve eksamen få en opgave som jeg skal løse? Håber der er nogen der kan hjælpe mig, jeg er ret usikker på hvordan det foregår. -
Nulpunkter og toppunkter.
ForumindlægHej. Jeg siden med en emneopgave i matematik der omhandler andengradspolynomier. Jeg er helt på bar bund hva angår top- og nulpunkter, hvad er deres betydning? Og hvordan finder man nulpunktet, toppunktet kan jeg godt finde. Jeg håber at i kan hjælpe. Mvh. Victor Falconer -
En cirkel går gennem punktet..
ForumindlægHej igen allesammen, Åh hvor jeg hader dette, men har så mange matematik opgaver, som jeg ikke kan finde ud af, såsom denne: En cirkel har centrum i punktet C(3,-2) og går gennem punktet P(0,2). Bestem en ligning for tangenten til cirkel i punktet P. -
Lineær funktioner!
ForumindlægHej! Vi har fået en opgave for i matematik Gør i generelle vendinger rede for betydningen af tallene a og b, og forklar hvorledes lineære modeller kan anvendes til prognoser. Vil i ikke være søde at hjælpe mig, da jeg ikke forstår det! -
Trigonometriske opgaver - manuel beregning
ForumindlægHej. Jeg sidder med disse to opgaver i matematik, og kan ikke løse dem. Jeg har prøvet med mathcad, men den vil heller ikke. den første er: Sin2(x)+sin(x)-1=0 den anden er: (2/tan2(x))-(7/tan(x))+6=0 På forhånd tak for hjælpen! -
Bestem a og b?
ForumindlægHej alle! Jeg er en dør når det kommer til matematik, men specielt én opgave i aftenens aflevering driller. Jeg har absolut ingen idé om hvordan jeg skal gribe den an... Nogen der kan hjælpe? Har vedhæftet opgaven som et billede. - RotVeile -
HJÆLP! kan simpelthen ikke se mig ud af det?
ForumindlægHej hej :-) Er der et rart menneske som er god til denne irriterede slags matematik? En kasse med kvadratisk bund har rumfang 125. Angiv arealet af kassens samlede overflade som en funktion af sidelængden x i den kvadratiske bund. -
Sproglig.
ForumindlægHej, jeg er rigtig god til sprog, jeg kan 4 sprog flydende MEN jeg er rigtig dårlig til matematik og alt det andet der følger med, så jeg ville bare lige høre hvilke jobmuligheder der findes? og behøver man en studentereksamen? -
Terminsprøve?
ForumindlægHey derude, nu er er der snart terminsprøver, engang i marts, og jeg skal op til matematik. Vil høre om det er gamle eksamensopgaver man kan regne med at få , eller om det er helt nye 'matematikhæfter' man kommer op i? eller kan dette varriere? -
Differentialligninger - Bjælkenedbøjning
ForumindlægHej er ved at lave et matematik/fysik projekt, men det er også ligegyldigt (: Men skal redegøre for differentialligningen: y'' = -k*(l-x) Nogle der kan hjælpe mig her? Venlig Hilsen Christian -
Trigonometri spg.
ForumindlægHejsa :) Jeg har et spørgsmål ang. en opgave i matematik jeg ikke kan finde ud af .. Opgaven lyder således: Gør rede for at en trekant med sidelængderne 9, 12 og 15 er retvinklet' - Nogle der er flinke at hjælpe mig på vej med denne? :) På forhånd tak :) -
Forklar hvordan differentialkvotient kan benyttes til at bestemme en funktions monotoniforhold?
ForumindlægHej allesamen! jeg har fået dette spørgsmål "Forklar hvordan differentialkvotient kan benyttes til at bestemme en funktions monotoniforhold?" i en matematik rapport, og jeg aner ikke hva der skal svares til det? Det ville være rigtig lækkert med en stor hjælp?? Mvh Natja :-) -
Stat var
ForumindlægHej folkens. Sidder lige med en opgave i matematik hvor jeg skal bestemme de 2 konstanter a og b i funktionen L(t)=at+b. Hvilken metode skal jeg bruge når jeg kender de to variablers værdier ud fra en tabel? -
2.gradspolynomiet - udregn dette her. - Enkelt spørgsmål muligvis.
ForumindlægHej Det er sådan, at jeg har matematik b og jeg har 2gradspolynomiet første gang og sidder fast i en opgave hvor jeg skal beskrive med ord hvordan det kan være, at jeg får dette. Der hvor det går galt for mig det er ved Hvordan kan man forklar sig ud af den? -
Hjælp tilbydes i : Mat A, Fys A og Kem A
ForumindlægMit navn er Peter. Jeg er en 35-årig kemistuderende fra Lunds Universitet (ved siden af studiet arbejder jeg som gymnasielærer i kemi.) Hjælp til Matematik, fysik og kemi (op til gymnasialt A-niveau i de to første og på universitetsniveau i kemi) tilbydes. De venligste hilsener Peter -
Sinusrelationerne til stumpe vinkler
ForumindlægHej alle, Jeg sidder her og skal lave en matematik rapport og min gruppe og jeg sidder fast ved en opgave. Vi skal lave et bevis for Sinusrelationerne til stumpe vinkler. Jeg har vedhæftet en fil med opgaven. Vi har virkeig brug for noget hjælp :( Tak på forhånd :) -
Uddannesesparathed
ForumindlægI dag har jeg snakket med matematik lærer angående matematik. Hun siger, at jeg ikke er uddannelsesparat, fordi jeg ikke mødte op til terminsprøven i går. Hun vil give mig 02. Hun mener også, at jeg ikke har lavet mine lektier i matematik, hvilket ikke er rigtigt. Hun har heller ikke fået beske...
