Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 18441 til 18460 af 33890
-
SSO
ForumindlægHej, jeg valgt at skrive i matematik (det gyldne snit) Der er tale om max 15 sider, men jeg er i tvivl om det kun er tekst eller beviser også tæller med. er der nogen der har erfaring inden for det emne? -
hældningskoefficienten?
ForumindlægJeg har en matematik aflevering for hvor jeg skal lave noget med en hældningskoefficient, men hvad er det ? hvis man feks siger, en linie n går igennem punktet (-3,2) og har hældningskoefficienten 1 tredje del. -
overgangsformel
ForumindlægHej allesammen.. jeg skal til eksamen i matematik A imorgen og sidder lige og læser.. kan nogen fortælle mig hvad overgangsformel er? jeg forstår den simpelthen ikke :S på forhånd tak -
Starte forfra.
ForumindlægHar brug for lidt hjælp ang. genoptræning af matematik. Går iøjeblikket på Teknisk skole i Aalborg, på en web-integrator uddannelse, hvor vi ikke har matematik på skemaet. Troede aldrig jeg skulle sige det, men savner egentligt matematik, og det er jo noget som man ved man skal bruge senere i liv... -
Øvelse til prøven uden hjælpemidler
ForumindlægHej SP Jeg skal til terminsprøve i matematik A senere på ugen. Har i nogle gamle prøver uden hjælpemidler eller bare opgave, som ligner meget? Jeg vil rigtig gerne øve mig. Mange tak! -
hvilket tal?
Forumindlæg0 3 8 __ 24 __ Hvilket tal tror i der skal stå der? - for resten, nogen der ved hvor der ligger de matematik-prøver fra sidste år. Tænker på færdighedssættet? -
Metoder
ForumindlægHej alle (: Sidder og laver synopsis til min AT-årsprøve i henholdsvis dansk og matematik, hvor vi skal lave en billednalyse af et fresko af Perugino. Er der nogle der ved hvilke metoder man bruger til dette? På forhånd tak! -
Erhvervsjura
ForumindlægHej SP :) - Nu bliver jeg student til sommer og overvejer at søge ind på HA-jura. Nogle der kender noget til selve uddannelsen. Er der meget matematik, er det en spændende uddannelse og er det noget i kan anbefale ? :) -
isolér G
Forumindlæghej sætter med noget matematik, og er bare ikke god til at isolere Formlen er: V=1/3 x h x G jeg skal isolér G, kan nogle hjælpe mig på forhånd tak. ;) -
lærer søges
ForumindlægHej Jeg har virkelig bruge for en lærer der kan hjælpe mig med matematik A, fysikB og engelskeB. derfor søger en privat lærer. vil meget gerne høre, hvis nogen kan hjælpe mig. Mvh -
Lineær programmering
ForumindlægJeg skal skrive opgave i matematik om lineær programmering, så hvis der er nogen der kender nogle gode internet sider hvor man kan læse om det, eller give hjælp. Må i meget gerne hjælpe! -
Eksamenssæt 2006
ForumindlægSkal netop snart op til terminsprøve i engelsk for matematikere på gymnasiet, og jeg tænkte derfor, hvad titlen på sidste års tekst er??? Er der nogen der har mulighed for at hjæpe mig dette??? -
Hjælp søges
ForumindlægHej alle sammen. jeg er en dreng der lige er startet på allerød gymnasium. Jeg søger hjælp til matematik på b niveau, dvs til ting som opgaver, og almindelig lektiehjælp. Hvis i har andre spørgsmål så skriv endelig. -
Jeg skal til stx optagelsesprøve i morgen
Forumindlæghej venner, jeg håber at I ville kunne hjælpe mig, jeg vil bare vide hvordan forgår stx optagelsesprøver, og hvilket type opgaver får man i matematik, fysik, dansk og engelsk? -
Ligningsløsning 7 klasse
ForumindlægHej, Nogle der kan hjælpe med en løsning af denne ligning? Jeg er pt ved at opfriske folkeskole matematik, så det ville være fint med en forklarende gennemgang. 1/3x-2=1 -
Regneregler for uligheder, herunder interval begrebet
ForumindlægSom emnet hedder: Regneregler for uligheder, herunder interval begrebet. En der kunne give et eksempel samt forklare ovenstående spørgsmål :) ? Det til mundtlig årsprøve i matematik På forhånd tak :) -
Integralregning
ForumindlægHej! Jeg skal op til mundtlig matematik og har brug for hjælp til det her uforståelige spørgsmål: "Gør rede for det bestemte integral. Gør rede for sammenhængen ml. det bestemte integral og arealet under kurven" -
Fremlæggelse om tangens
ForumindlægJeg har matematik på b-niveau, og skal fremlægge om tangens. Jeg skal forklare tangens (bl.a. ved hjælp af enhedscirklen) og komme med beviser. Men hvilke beviser kan jeg benytte? -
Eksamensopgaver-A !
ForumindlægNogen der har lavet disse opgaver: Uden hjælpemidler: 9.003, 9.005, 9.017, 1.028 Med hjælpemidler: 7.010, 2.005 fra vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik STX-A-Niveau -
To ligninger med to ubekendte
ForumindlægHej. Jeg har problemer med en matematik opgave, som skal laves til i morgen om to ligninger med to ubekendte. Jeg tænkte på om nogen ville forklare hvordan man regner denne opgave: 2x - y =6 og -4x+2y=-2
