Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 18461 til 18480 af 52987
-
Demokrati, Magt og Politik
ForumindlægHJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mundlig eksamen. Hej. Vi er 3 piger der har samfundsfag på A og sidder og laver synopsis til eksamen i morgen. Vi har trukket emnet Demokrati, magt og politik Bilag: S og SF rasende: De radikale selvmordspiloter slår til igen af Han... -
Fysik C - Eksamens spørgsmål
ForumindlægHej :) Jeg har 24 timers eksamen, på c niveau i fysik. Jeg har trukket et spørgsmål som lyder: "Energi og energiformer. Med hovedvægt på energiomsætning. Samtalen vil tage udgangspunkt i min indledning og i de fysiske størrelser vi knytter til emnet." Nogle som kan hjælpe med specielt ... -
Kold krig - Murens fald og konsekvenserne heraf
ForumindlægHej jeg har idag trukket eksamens spørgsmål til 24t eksamen. Jeg har trukket overemnet "Kold krig - murens fald og konsekvenserne heraf." - Jeg har svært ved at, for det første, forstå mine kilder, men samtidig og finde bund i hele opgaven. håber der en der kan hjælpe mig. mine kilder ... -
Risikosamfundet
ForumindlægEFTERLYSER: al viden inden for risikosamfundet, Ulrich Beck, Anthony Giddens, Jürgen Habermas, sociologi, kapitalisme, velfærdssamfundet/staten, postmodernisme, o.a. - gerne i en sammenhæng, på forhånd tak!! :-) -
HJÆLP?!
ForumindlægHvis jeg har fået 7 i skriftlig mat og 7 mundtlig mat i årskarakter, og 00 i mundtlig eksamen og 02 i skriftligeksamen? Så ved jeg at jeg har bestået Matematik. Men når en uddannelse kræver matematik bestået, har jeg så bestået matematik selvom jeg dumpede i mundtlig? hjælp?? -
Mest korrekte reducering?
ForumindlægHey, Jeg står med en opgave, hvor jeg skal reducere et udtryk... matematikken er ikke den svære her, men jeg bliver pludselig i tvivl om hvad man egentligt søger, når man reducerer et udtryk. Jeg har altid lært at når man reducerer skal udtrykket være enklerer efter selve reduceringsprocessen. ... -
Antropologi i 2011
ForumindlægHej med jer. Jeg har søgt ind på Antropologi-studiet i KBH. Mit gennemsnit ligger på 9.7 eller 10.5 med bonus. Jeg er forberedt på ikke at blive optaget direkte da kvotienten sidste år lå på 10.6 men jeg håber lidt på en standby-plads som lå på 10.4 sidste år. Det er altså ikke meget det må stige... -
Skal have et job..
ForumindlægHej Jeg vil gerne have et job, har i nogle råd til hvordan jeg får jobbet, via skriftansøgning eller skal selv møde chefen face to face, og hvad skal jeg sige xD på forhånd tak -
Ligninger!! Hjælp
Forumindlæg -
HJÆLP HJÆLP HJÆLP
ForumindlægJeg har en rapport, som skal afleveres i aften, men den fylder 63 mb. hvilket er for meget til at kunne uploades på lectio, hvad gør jeg? MVH Mads -
elektroneagativitet
ForumindlægJeg skal skrive hvilke af følgende bindinger der er polære, og markere positiv og negativ pol: Et eller andet siger mig at jeg er helt forkert på den: C - H (Negativitetsforskel 0,4 dvs. upolær) - + C- Cl (Negativitetsforskel 0,5 dvs. polær) - - S - H (Negativite... -
lidt tysk
ForumindlægHej alle. hedder det die, eller der Gruppe spielt das Lied. Og hvordan kan man finde ud af det? opagven går ud på: analysere sætningen og indsæt den bestemte artikel --- Gruppe (f) spielt das Lied. Hvad står f, for ? :) -
"Villy af Charlotte Weitze
ForumindlægHej :) Jeg sidder her med en analyse af novellen Villy. Jeg skal kunne perpektivere "Villy" til "Den lille rødhætte" og jeg ved ikke helt rigtigt hvordan jeg skal komme igang. Håber der er nogen, der kan hjælpe mig ? På forhånd tak :) -
SSO-Nogle der vil hjælpe i forhold til sso
ForumindlægHej jeg skal meget snart igang med min sso, og vil derfor gerne have et fuldt overblik over mit emne osv. Men problemet er at jeg faktisk ikke ved hvad mit emne er? Min problemformulering er noget i stil med det her ; Redegør for hvad er minimalisme, med fokus på analyse og fortolkning af boge... -
Enzymer
ForumindlægHej. Hvilken tilstandsform har enzymer? På forhånd tak! -
Newtons anden lov
ForumindlægHej! Jeg har nogle problemer med at redegøre for en formel (billede vedhæftet) - er der en der kan forklare mig det meget enkelt? -
Reliabilitet og validitet
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med en opgave om reliabilitet og validitet, og jeg kan simpelthen ikke forstår forskellen på de to, er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak! -
En meget lille oversættelse!
ForumindlægDansk: Det gjorde meget ondt på hende, da han bukkede sig dybt over tallerkenen. Der gik det op for begge partnere, at de rent faktisk havde løjet overfor hinanden på forskellige måder under deres lange 39 års ægteskab. Inderste inde vidste han udmærket godt, at hans kone har bemærket tyveriet, m... -
Hvordan finder den hemmelige nøgle d?
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive en opgave i rsa kryptering. Jeg har styr på det meste, men jeg kan ikke forstå hvordan man finder d, til generering af den private nøgle. Jeg sidder fx men nogle valgte primtal, q=43,q=47 og e= 11. Jeg ved at man skal bruge euklids modificerede algoritme, men jeg ka... -
at kvadrere en given figur
ForumindlægHvad menes der med at kvadrere en given figur
