Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 18461 til 18480 af 43092
-
Una traducción . HJÆLP. Tak
ForumindlægJeg skal lave en oversættelse i spansk fra dansk til spansk. Jeg håber virkelig der er nogen der gider og kan hjælpe mig med den. Den skal afleveres imorgen (Søndag) inden kl 20. Grunden til jeg ikke har lavet den er fordi jeg lige har fået den tilsendt af min lærer da jeg har været syg sidste ug... -
Søger en der gider læse min 2.gs opgave igennem, pga. jeg er givet en rigtig dårlig karakter
ForumindlægHej derude... Jeg har lige fået min 2.gs opgave tilbage i Historie som omhandler Cuba-Krisen. Jeg har fået en rigtig sølle karakter, dvs. 02, som svarer til 6 efter den gamle karakterskala. Derfor søger jeg en venlig sjæl der måske gider bruge tiden på, lige hurtigt at læse den igennem. Fordi je... -
Partikel i en boks
ForumindlægHjælp til SRP ! Vi er 2 drenge i slutningen af vores SRP, der skriver i Kemi-Fysik om Nanoteknologi. Vores hoved emner er "Kvanteprikker: Fremstilling, farvedannelse og anvendelse" . I vores problemformulering står der følgende spørgsmål "Gør rede for hvordan farvedannelsen finder ... -
hjælp til oversættelse!
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive srp og i srp skal man skrive et kort abstract, problemet er at jeg er rigtig rigtig dårlig til engelsk men samtidig rigtig gerne vil skrive det ordentlig, så please hjælp med at oversætte, det vil betyde rigtig meget for mig! Jeg er normal ikke en person der spør... -
Forandring i sproget fra 1800 til nu
ForumindlægHej, jeg skriver opgave om en bog skrevet i 1800-tallet. Hvordan har sproget ændret sig fra dengang til nu? - er ordene blevet kortere? Mere "internationale"? Hjælp! -
AT-hjælp. Skørbug og opdagelsesrejsende
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg har i AT valgt emnet skørbug og opdagelsesrejsende i fagene historie og biologi. Da jeg så var til vejledning mente mine lærere at jeg skulle brede det ud til rejser og mad og så også komme ind på noget med konservering af mad gennem tiden. Så nu er jeg ... -
kildekritik af forfattere
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive kildekritik i min DIO. Jeg skriver i historie og skal derfor finde nogen oplysninger om nogen forfattere Problemet er at jeg overhovedet ikke kan finde noget om Kristian Hvidt er der nogen der kan hjælpe mig med det? Send gerne et link så jeg har mulighed for at oplyse ki... -
Metode + Talepapir
ForumindlægHeej Jeg er i gang med at forbedre mig til min eksamen på torsdag. Jeg har skrevet om Darwins evolutionsteori. Jeg er dog kommet lidt i tvivl omkring brug af metoder. Altså har skrevet i min synopsis om de naturvidenskabelige metoder, og har lavet kildekritik af et brev fra Darwin. Skal jeg også... -
ang. synopsis
Forumindlæghey..jeg sidder lige her og kan ike komme i gang med min synopsis.. jeg skrive om brugen af udryddelsesmidler(giftgasser) under 1.verdenskrig. problemformulering lyder således: Hvilke nye teknologiske krigsmidler blev der brugt under krigen og hvilke konsekvenser har det haft for krigens gang? je... -
ideer til en problemformulering
ForumindlægHej alle Er igang med min AT synopsis om pilgrimsrejse til Mekka (islam) har valgt fagene: Religion og Historie - men har lidt svært ved at finde ideer til en god problemformulering. er der en som har nogle goder ideer til hvordan man kunne lave en god problemformulering, med nogle gode spørgsmål... -
Mule Killers
ForumindlægJeg har fået Mule Killers for til næste uge, og der er en ting jeg er i tvivl om. Historien hører vi igennem en drengs øjne, hvor vi hører om, hvordan drengen egentlig kom til verden. Jeg forstår bare ikke helt sammenhængen. Faderen er forelsket i Euda, men han gør Eudas veninde gravid, og sige... -
hjææælp miiig :'/
ForumindlægHej allesammen I års AT-emne for 3.g'erne hedder den "Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914".. Jeg har tænkt mig at skrive samfundsfag og historie.. Tænkte på hvilke nogle emner jeg kunne vælge inden for dette emne med disse fag? håber VIRKELIG at DU v... -
ERFARING MODTAGES MED TAK!
ForumindlægHej jeg skal op i historie på mandag og min lærer har ikke informeret mig særlig meget om eksamenformen, vi har 24 timers forberedelse.. jeg er ret forvirret når jeg læser her, at man skal ha problemformulering + problemstillinger osv. 1. vil det sige, at I har lavet nærmest en synopsis - altså... -
Religion i Middelalderen
ForumindlægHej Jeg skal lave en problemformulering. Jeg har om religionen i middelalderen, som blandt andet omhandler korsfarernes syn på tyrkerne, fundet af den hellige lanse og erobringen af Jerusalem. Altså historier der fortæller om hvordan det hele blev bundet sammen af det religiøse fællesskab o... -
Kvindebevægelsen, problemformulering (haster)
ForumindlægHej, jeg skal aflevere en problemformulering til dansk-historie opgaven (i dag) men synes det svært, så håber i/du måske kan hjælpe mig lidt. Mit emne er kvindebevægelsen i slutningen af 1800-tallet, med fokus på Nielsine Nielsen. Som overspørgsmål havde jeg tænkt noget i retningen af: Hvorfor kæ... -
Er disse 2 korte sætninger korrekte?
ForumindlægHej alle sammen! Mit spørgsmål er bare om disse to sætninger på tysk er korrekte: 1. Vi vil gerne fortælle om Brandenburg. = Wir möchten über Brandenburg zu erzählen. Og 2. Der er en længere historie bag, men det vil vi ikke gå i dybde med = Es gibt eine lange Geschichte hinter sich, ab... -
SSO opgave
ForumindlægHej derude.. Jeg skal skrive SSO her til december, men jeg er allerede begyndt at tænke over emner og fag (så det ikke stresser mig til den tid). Jeg har næsten besluttet mig for, at jeg vil skrive i historie. Så jeg ville spørger her inde, om der er nogen der har nogle gode emner jeg kunne skri... -
Kilder til Athens' demokrati
ForumindlægHej.. Jeg er ved at skrive historie opgave om demokratiet i det antikke grækenland, helt præcist det athenske demokrati. men jeg mangler at få min opgave op på et analyserende niveau, derfor søger jeg nogle kilder som jeg kan analysere. Skal jo gerne have dem så jeg kan vedlægge dem som bilag. n... -
Et passende emne??
ForumindlægJeg sidder lige nu med en årsprøve i AT og er endt med at have en lidt skidt fagkombination (Historie A og Fysik C). Dette sætter grænser for hvad man må arbejde med i fysik, da jeg jo som sagt kun har det på C-niveau. Overemnet for vores AT-forløb er "Kampen for det gode liv". Jeg kan ... -
Kom med jeres tanker // Projektopgave // sprogets udvikling
ForumindlægHejsa. Jeg har i denne uge projektuge, og vil derfor gerne i forbindelse med mit emne, spørger jer om nogle spørgsmål. Vi har det overordnede emne "forandring". Vi har så valgt at arbejde med sprogets udvikling, fx det med at man bytter mange danske ord ud med engelske ord i dagligdagen...
