Søgning på: erhvervsret opgaver. Resultater: 18501 til 18520 af 141690
-
Hjælp til samf rapport?
ForumindlægHar fået en opgave om "værdier i virkeligheden" hvis du har lavet, eller kendskab til overstående opgave vil jeg gerne have nogle gode råd, og du må evt gerne se min færdig opgave hvis du ønsker dette. -
væksthastighed
ForumindlægHej jeg sidder lige med en opgave omkring væksthastighed. tror jeg har lavet punkt 1 og 2 men er ikke helt sikker. men kan ikke lige komme videre med de andre opgaver.. nogen der vil hjælpe, vedhæfter et billede af opgaven :-) -
HJÆÆÆLP!
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g og vi skal skrive en dansk-hsitorie opgave. Jeg har vædhæftet opgaven. Er der en der vil rette (stavefejl, kommafejl osv) opgaven og komme med bud på hvordan jeg kunne gøre den bedre og hvad jeg kan gøre bedre. Håber i vil hjælpe! :-) -
Matematik A forberedelse
ForumindlægHi SP. Skal på HTX her efter sommerferien og gad godt være lidt på forkant i matematik og tænkte på om man på nogle måder kunne lave div. opgaver etc. for, at forberede sig så man ikke er helt lost i timerne... Tænker ikke de helt ville opgaver, men mere noget grundlæggende som indgår i andre stø... -
Vektorregning. Bestem en ukendt.
ForumindlægHej. Sidder med et lille problem. Kan ikke finde ud af hvad t er i den vedhæftede opgave. Tror egentlig opgaven er relativt simpel, men min hjerne er på lavblus. Nogen der kan hjælpe mig? Opgaven er vedhæftet som PDF. -
His.Opg. - 1. Verdenskrig
ForumindlægHejsa!Jeg er ny herinde.Til marts skal jeg skrive historieopgave, og vores hovedemner er 1. Verdenskrig eller DK i 60´erne.Jeg vil gerne skrive om slaget i Verdun, men så tænkte jeg om, der var nogle af Jer, der havde nogle ideér/forslag til om der er andet man kan tage med ind i opgaven sammen m... -
Vektorfunktion
ForumindlægAloJeg sidder og regner nogle opgaver før termins, og er ved en der driller. Kort sagt handler den om en golfbolds bane, hvilket kan illustreres på følgende måde:r(t) x = 23t y = 23t-5t^2Det forudsættes at bolden lander 9 meter over x-aksen.1) Bestem længden af det tidsrum bolden er i luften2... -
Differentialligninger
ForumindlægMin opgave lyder som følgende:\nEn funktion f er løsning til differentialligningen\ny'=(x+2)/y\nGrafen for f går gennem punktet P(2,-2)\nBestem tangentligningen til grafen for f i punktet P\nBestem forskrift og definitionsmængde for f\n\nJeg har igen idé om hvordan jeg skal gribe det an. -
SRP VØ OG PSYKOLOGI
ForumindlægHej. Ville sætte STOR pris på noget hjælp til min SRP opgave. Jeg har valgt VØ (A) og psykologi (B). Har indtil videre tænkt: Redegørelse: kort virksomhedsbeskrivelse. Analyse: ledelse og organisation. Perspektivering: Geraint Anderson fra dagens dato/casen om Stein Bagger. Men synes det hele ... -
et stof henfalder
Forumindlæghejjsa alle sammen :=) har brug for jers hjælp til følgende opgave, håber i kan hjælpe mig :) det radioaktive stof strontium 90 henfalder, så der efter 1 år er forsvundet 2,45 % af stoffet. Et laboratorium indkøber 7 gram af stoffet i 2004. a) Bestem, hvor mange gram der er tilbage efter 2 år.... -
Orwell 1984, Dansk/Samf - Hjælp til problemformuleirng
ForumindlægHej! Jeg har valgt at skrive om George Orwells 1984 i dansk/samf, men kan ikke komme på en god problemformulering. Jeg har endnu ikke valgt opgavetypen, men regner med jeg jeg helst vil skrive opgave b. Kan man muligvis vælge at fokusere på overvågningen i samfundsfag og derudfra lave et spørgesk... -
Haster , Rumfang??
ForumindlægHej .. er dette her rigtigt? Opgaven: En kasseformet tank til fyringsolie er indvendig målt 200 cm lang, 50 cm bred og 100 cm høj. Hvor mange liter kan tanken rumme? = Kassens rumfang: 200*50*100= 1000000cm^3 Tanken rummer= 1000000/1000 = 1000 liter. Tanken fyldes med 900 liter olie. på en måler ... -
Er kørt fast.
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave: Når spinat er blancheres, ændrer vitaminindholdet y sig (målt i bestemte enheder) efter forskriften: y=31,5*0,887t a) Bestem t udtrykt ved y. Nitratindholdet i spinat ændrer sig samtidig og følger forskriften: z=20,3+61,4*0,884t Hvior t er tiden b) Bestem ... -
Integrering af udtryk
ForumindlægHej jeg har en lidt træls matematikopgave hvor jeg faktisk mener alle værdierne har jeg fundet. Det eneste jeg mangler er at forstå om der kan indsættes tal i værdiernes plads, så jeg vil høre om der er en der er frisk på noget integralregning. Opgaven er meget visuel så hvis en er frisk på at ... -
hjælp med at forstå skitse
Forumindlægaltså opgaven går ud på at finde ud af om en cirkel med punktet (-2,1) og r = 5 skærer 2x+y-6=0 og jeg indsætter x og y i ligningen og konkludere at lingingen ikke skærer cirkelen. nu vil jeg kontrollere med at tegne cirkel og ligning i samme koordinatsystem. så jeg finder støtte punkter og tegn... -
Problemregning eksamen
ForumindlægHej venner. Jeg skal til eksamen om lidt, og er faktisk okay god til færdighedsregning, men det er mere problemregningen, der halter for mig. Jeg er dårlig til at bruge GeoGebra og Excel, og plejer faktisk at springe de opgaver over så jeg lander direkte på et dumt 7-tal hver gang. Jeg vil så g... -
what is the theoretical chemical oxygen demand of the water?
ForumindlægHej Jeg har lidt svært med denne opgave, håber i kan hjælpe :)) Another common solvent at Cheminova is isopropanol. If groundwater from a monitoring well at the Cheminova site contains 40 mg/L isopropanol (systematic name 2-propanol) what is the theoretical chemical oxygen demand of the wate... -
Aflevering - FSA 2012
ForumindlægHej, jeg sidder og laver på min matematik aflevering og der er nogle opgaver som jeg ikke kan finde ud af. 3.5: Har Simon eller Julie ret i sin påstand om, hvordan vinkel A kan beregnes? Begrund dit svar Vi får afvide i opg. 3.5 at julie påstår, at vinkel A er ca. 30 grader, fordi sin(30)=30-60... -
Trykforøgelse - hjælp!
ForumindlægJeg sidder med opgave 2 i eksamenssættet fra 2003. Jeg har to 1. ordens reaktioner, samme reaktion ved forskellig temperatur. Første reaktion foregår ved 298,4 'C og den anden ved 320,4'C. Jeg skal nu beregne trykforøgelsen i beholderen ved 320,4'C når der er gået 25 minutter?!?! Nogl... -
Bevise slægtskab?
ForumindlægHej med jer!Det er første gang at jeg benytter mig af Studieportalen.dk, så jeg håber på at det ikke vil skuffe mig :)Jeg er igang med 3.g's opgave om evolutionsteorier osv. Bl.a. skal jeg komme ind på metoder til at vise slægtskab mellem arter.Jeg har fundet 2 metoder:- Mitokondrie-DNA- Fysi...
