Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 18521 til 18540 af 119027
-
Elementarpartikelfysik
ForumindlægJeg har et eksamensspørgspørgsmål i fysik B, som lyder : Elementarpartikelfysik Du skal fortælle om elementarpartikler og de kræfter, der virker mellem elementarpartikler. Jeg er i tvivl om hvad de vil have mig til at fortælle. Er det atomets opbygning jeg skal fortælle om eller er det k... -
Hjælpelærer i matematik søges
ForumindlægHej SP Jeg er en 2.g med en naturvidenskabelig linje, som søger en hjælpelære som kan hjælpe mig i matematik, hvilket jeg har på A og Fysik på B. Det vil ikke skade hvis personen også havde noget viden omkring bioteknologi, hvilket jeg også har på A . På forhånd tak :-) -
lektie-hjælp
Forumindlæghej Er der en der er interesseret i at hjælpe mig i matematik A og Fysik B ... det er bare et par timer (5-6) vi taler om .. har nogle specifikke spørgsmål .. vi kan godt aftale noget med time løn !! -
Matricer SRO
ForumindlægHej Jeg sidder med mit matematik fysik projekt i 2 om optiske linser.. Og jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvad der er hvad i en Matrice..? A=? B=? C=? D=? Nogen der kan hjælpe mig med at foreklare det..? -
Hydrogenspektrum
ForumindlægJeg skal op i fysik B mundtlig eksamen og et af de spørgsmål vi har fået stillet under "atomer" hedder "hydrogenspektrum og energi i stationære tilstande i hydrogen" men jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad jeg skla skrive her? Al hjælp er super værdsaaat, tak! -
Hej
ForumindlægJeg skal lave en fysik B experiment. Jeg må selv vælge hvilken emne og hvilket experiment. Den skal også fremmlæges i klassen. Jeg vil gerne ha en gode og nemt emne. Så hvis i har en gode og nemt experiment? -
Hjælp til opgaver om kinematik !
Forumindlæghej alle , Kan nogen hjælpe mig med denne lille fysik opgave bestående af 2 opgaver. Jeg har lavet opgave 1 a og b, men jeg kan ikke finde ud af at lave de sidste. Please kan nogen ikke hjælpe hastigt Mvh Louise Vilengaard -
emnevalg
Forumindlæghey. Jeg skal skrive studieretningsopgave i december måned, men jeg ved ikke rigtigt, hvilket emne jeg skal tage. Jeg har kemi A, Matematik A og Fysik B er der nogle, som har forslag??? -
Brydningslov og hældningskoefficient
ForumindlægJeg sidder med en rapport i fysik, som jeg bare ikke lige helt kan finde ud af.. Håber der er nogle der vil være så venlige at hjælpe mig! :) Hvordan kan man forklare, at hvis sin(i)/sin(b) er konstant, så er brydningsloven bekræftet? Og hvorfor er grafens hældningskoefficient er brydni... -
Lektiehjælp??
ForumindlægJeg er en 2.g elev fra Århus, der virkelig gerne vil blive bedre til Matematik A, Fysik B.. Jeg vil bare høre om I kender nogle lektiecafeer med god lektiehjælp, i kan anbefale mig ? -
Tæller SO som A-fag? (HTX)
ForumindlægMine A-fag er: Dansk, Engelsk, Fysik, Matematik og Teknik. Tæller SO også med som et A-fag? Må jeg gange mit snit med 1,03 eller 1,06? (Jeg hævede Engelsk fra B til A). -
Ideografisk vs. nomotetisk?
ForumindlægHejsa, jeg skriver AT i Biologi C og Fysik B om dykkersyge, og jeg læste et sted at biologi godt kunne have elementer af en ideografisk videnskab. Mit spørgsmål er, om undersøgelser af sygdomme som dykkersyge er ideografisk? -
HJÆLP - TILBAGEBETALE SU
ForumindlægHEJ ALLE. hvad sker der hvis man er tilmeldt eksamen på fysik B, (suppleringskursus) og ikke dukker op, da man alligevel ikke har behov for det? Jeg har hørt at hvis ikke man dukker op, så skal man tilbagebetale hele sin SU. kan det passe???? VENLIGST SVAR HURTIGT -
Phenoler
Forumindlæghi er der nogen her som kan hjælpe mig med at skriver lidt om phenoler. jeg skal op til kemi B eksamen imorgen, og har et spørgsmål om hyroxoforbindelser som phenoler. hvad er fysik og kemiske egenskaber, isomeriforhold for phenoler? på forhond tak -
Lysets bølgemodel
ForumindlægJeg skal snart op i fysik B, og forstår ikke helt denne betragtning: hvordan går man fra : c = λ / T <=> c= f * λ jeg ved at f = 1/T .. men jeg kan stadig ikke helt se det. Kunne nogen foreklare det ?? :)) -
Energiforhold ved temperatur - og faseændringer
ForumindlægHej SP Jeg skal til Fysik B eksamen, men tænker på, hvad der kunne være mest relevant at komme ind på, hvis man får et spørgsmål, som relaterer sig til energiforhold ved temperatur - og faseændringer? Er der nogen, der lige kan give nogle hints? Mvh. -
bestået eller ej?
ForumindlægHejsa, jeg scorede 00 i fysik B eksamen men fik 4 i skriftlig årskarakter. Betyder dette jeg er bestået eller ej? Min fortvivelse forekommer da jeg ikke er klar over om eksamen tæller mere end årskarakteren. -
Mekanik HJÆLP
ForumindlægJeg skal snart op i fysik B . Jeg har svært ved at løse noget af spørgsmålene: 1. Eksempel af sammenhæng mellem sted, hastighed og acceleration. 2. Definer bevægelseslove i et homogent tyngdefelt. Håber i kan hjælp Tak på forhånd :) -
Vektorer
ForumindlægHej, jeg skal lave en aflevering, men er gået i stå ved en af opgaverne. Jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal gøre. Håber der nogen som kan hjælpe mig :) Opgaven lyder: To vektorer er givet ved a? = [4 ; -2] og b? = [t ; 6] , hvor t er et tal. a) Bestem t, så de to vektorer er ortogona... -
HASTER - EKSAMEN IMORGEN
ForumindlægHej. Jeg skal til skriftlig matematik eksame imorgen og jeg sidder nu og kigger tingene igennem da jeg falder over en opgave jeg ikke kan lave. Opgave: I en model antages det, at længden L(målt i mm) af en gedde er en linær funktion af længden s (målt i mm) af geddens øresten. Bestem en forski...
