Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 18541 til 18560 af 47925
-
Forskel på SI-enhed og fysisk enhed?
ForumindlægHej. Sidder lige og læser op til fysik eksamen B-niveau. og jeg studsede lidt over et spørgsmål: Hvad er en fysisk enhed? hvad er en SI-enhed, og hvad er SI-enhederne for længde, tid, masse og temperatur? Jeg har svaret at den fysiske enhed betegner den fysiske størrelse, samt SI-enhederne for: ... -
Forbrænding
ForumindlægJeg skal i denne her uge op i fysik og kemi eksamen. Jeg er igang med at finde forsøg til emnerne. Jeg ved at i en ydre forbrænding er der en grundsætning: brændbart materiale + ilt => vand + kuldioxid Forsøget går ud på at man skal fyld et cylinderglas med oxygen derefter lukker man det med e... -
Forsøg til det periodiske system
ForumindlægJeg skal snart op til fysik eksamen i 9 klasse, og jeg er igang med at finde ud af hvad jeg vil sige og hvilke forsøg jeg vil lave. Men jeg er nu stødt på det periodiske system og jeg ved ikke hvilke forsøg jeg vil lave. Så jeg har brug for et helst to forsøg som jeg kan lave hvis jeg trækker det... -
hjælp
Forumindlæghej alle sammen skal til eksamen i fysik og kemi. jeg er igang med at læse utrolig meget... Men spørgsmålet ere bare når jeg begynder med at kigge på forsøgene der skal jeg kunne forklare om hvorfor osv og hvad forsøget viser spørgsmålet hvordan forklar jeg at syrernes ledningsevne, jeg skal unde... -
Sammenhæng imellem effekt og effektivitet?
ForumindlægHej Jeg skal til STX eksamen i fysik imorgen hvor jeg skal snakke om effekt og vise et forsøg med effektivitet. Mit spørgsmål er bare om ordet ikke er det samme ord for samme begreb bare bøjet forskelligt. Jeg ved at effektivitet har noget med nyttevirkning at gøre men har en genstands effekt ogs... -
Ioner og salte hjælp!!
ForumindlægJeg skal op til mundtligt eksamen i Fysik/kemi. Jeg har været så heldig at trække ioner og salte. Spørgsmålet lyder på: Vis og forklar, gennem forsøg, nogle væsentlige træk ved ioner og salte samt betydning og anvendelse i vores samfund/verden. Problemet er at jeg ikke kan så mange forsøg som kan... -
Bestem massen af den dannede isotop :)
ForumindlægHejsa :) sidder her med en opgave fra fysik a eksamen fra sidste år. Den lyder: 285 Fl henfalder ved alfa-henfald til 281 Cn, der har atommassen 281.16929 u. Alfa-henfaldet har Q-værdien 1.762 pJ. selve spørgsmålet: Bestem massen af den dannede 285 Fl-isotop ud fra alfa-henfaldets Q-værdi. (F... -
Bindings energi og Q-værdi
ForumindlægHej Har siddet i en uges tid og forberedt mig til mundtlig eksamen i fysik på B-niveau og jeg føler efterhånden at jeg er begyndt at få styr på det meste. Der er dog en enkelt ting der har voldt mig store problemer: Forskellen på Bindingsenergi og Q-værdien. Uanset hvor meget jeg læser og hvor... -
Udglødning af kridt - Kalkvands indikator
ForumindlægHej, jeg skal op til fysik/kemi eksamen i morgen. Jeg er lige startet i en ny skole, og kender ikke pensum eller de forsøg de har lavet i løbet af året. Min lærer sagde noget med at udgløde noget kridt og putte det ned i en substans også måle PH-værdien. Dette skulle bruges som en kalkvandsindik... -
Forbrænding og CO2
ForumindlægHej! Jeg skal op til fysik/kemi eksamen snart, og jeg har ikke helt styr på sammenhængen ml. forbrænding og CO2. Jeg ved godt, at CO2 dannes, når vi brænder de fossile brændstoffer af, men jeg har fået et forsøg af min lærer, hvor han brænder sprit af, og her dannes CO2 og vand (fuldstændig f... -
Afstandsbestemmelser i Universet
ForumindlægHej! jeg har været oppe og trække mit fysik emne, til eksamen idag. Jeg har 24 timers forbedrelse! jeg har trukket emnet "afstandsbestemmelser i Universet", jeg har rimelig godt styr på de forskellige begreber og sådan, men jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til hvordan jeg skal ... -
Metoder
ForumindlægHej alle.. Jeg ska til AT-eksamen på mandag (dansk og biologi) I biologi har jeg aldrig fået metodeundervisning og er derfor blevet i tvivl om jeg har forstået det rigtigt.. Jeg har haft både fysik og kemi på b-niveau og jeg har en fonemmelse af, at metoderne ikke ligger så langt fra dem man br... -
Arbejdsspørgsmål
ForumindlægHej, vi mangler et arbejdspørgsmål i geografi til vores eksame. Samt mangler vi også en problemstilling Her er de vi har ( alle tre fag), vi har trukket Bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan GEOGRAFI: Hvor i verdenen er det mest oplagt at have vindmøller? Og så er det her vi ... -
AT - Ide til emner?
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med forberedelse til AT eksamen 2015 og enmet er jo komunikation - muligheder og begrænsinger. Jeg er selv på den Naturvidenskabelige linje (Mat, Fysk, kemi) og synes selv dette emne er skod. Jeg ville derfor hører om i havde nogle idéer til enmer da jeg selv er helt... -
Magnetisk fluxtæthed og magnetfelt
ForumindlægJeg har så "heldig" at have trukket fysik A til eksamen i år. Men elektromagnetisme er just ikke det, der er min spidskompetence. Jeg er blevet superforvirret over nogle ting. 1. Hvad er det helt præcis forskellen er på et E-felt og B-felt? 2. Hvad er fortæller magnetisk flux noget om ... -
Protein test
ForumindlægHej vi skal snart til eksamen i fysik og vi tester om der er protein i madvarer Vi tager 2 ml af prøvevæsken (vi laver madvaren flydende) og putter derefter 2 ml NaOH(natriumhydroxid) og ca. 5-10 dråber CuSO (kobberIIsulfat) i og så ser man havd farve det får. Vi ved at indikatoren er kobber... -
Erhvervsøkonomi?
ForumindlægHey... Nu skal jeg snart til at vælge valgfag, så ville lige høre om der er nogen der vil fortælle lidt om faget erhversøkonomi?Minder erhversøkonomi på gymnasiet om handelsskolens?Er det et meget tungt fag?Hvad mener I, der har (haft) det?Håber der er nogen der vil svare..mvh mig -
Hvad er en god karakter?
ForumindlægHvad synes i det vil sige at få en god karakter? Er det kun 10- eller 12-taller der kan kaldes gode karakterer eller er det relativt, taget ens evner og situationen i betragtning (hvis man fx ligger på dumpegrænsen i et fag og til eksamen scorer et 02, er det så en god karakter? Eller hvis man li... -
Hjælp (FSA)
ForumindlægHey :) Jeg skal op i fysik/kemi på tirsdag, men jeg ved ikke hvordan det foregår? Altså min lærer har forklaret mig det, men forstår det stadig ikk? Nogle som ka' hjælpe. -på forhånd tak. -
Dumpe i gennemsnittet
ForumindlægHej.. Jeg bliver student her iår.. Jeg blev lige i tvivl om hvornår det er man dumper helt, og ikke får sin hue.. Er det hvis man dumper eksame gennemsnittet eller er det HELE snittet? dvs. årskarakter + eksamens
