Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 18561 til 18580 af 60468
-
Tysk eller Spansk?
ForumindlægHej alle, Lige p.t. står jeg og skal vælge mellem Tysk fortsættersprog B eller Spansk begyndersprog A. Jeg havde tysk i folkeskolen, men er ikke så god til det. Til gengæld har jeg lige haft et års spanskundervisning. Jeg syntes at spansk lød oplagt, men problemet her er så, at jeg ikke kan få E... -
Eksamenssæt 31-05-13 MatC
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130531%202hf131%20MAT_C%2031052013%20297A.ashx Til dem der vel gennemopleve eksamen og finde ud af om de har gjort ... -
Rosa Parks.
ForumindlægEr der nogle, der har en "konkret forklaring" på bussituationen med Rosa Parks. På engelsk selvfølgelig ;) Tusinde tak på forhånd. -
Have been + lang tillægsform
ForumindlægHej. Jeg er i fuld sving med at læse op til den skriftlige eksamen i Engelsk A, som afholdes i morgen. Er efterhånden ved at have styr på den lange og korte tillægsform og hvornår de bruges, men hvis der kommer en fejlsætning hvor man skal rette sætningen til have been + lang tillægsform eller ... -
crossing the line
Forumindlæghej hvordan kan man i engelsk forklar hvad crossing the line er og forklar hvornår man går over grænsen tak -
Gode råd, tysk skriftligt
ForumindlægJeg søger gode råd til forberedelse til eksamen i tysk. Jeg har skriftligt tysk på tirsdag, og vil være så godt forbedret som muligt. Og gode råd, når man er inde til selve eksamen? :-) -
Reasons for School shooting
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal op til engelsk mundtlig eksamen (årseksame) 9.klasse. Jeg har valgt school shooting, under school shooting, har jeg også valgt mit undermene, som er "Reasons for school shooting". Nogle der kan hjælpe please...... HELP! -
dansk gymnasium??
Forumindlæger en norsk pige, der skal begynne på dansk gymnasium efter sommeren, og trænger lidt hjælp om hvad der foregår ang. bøger, undervisning, og eksamner. er der sånn at man får låne de samme felles bøger, som alle de andre elever, eller må man finde bøgene selv efter hvilke temaer læreren bestemme... -
Facit og point skriftlig mat A-niveau 2008
ForumindlægHej Hej... Nogen der kender facit og point/karakterer til den skriftlige eksamen i matematik på A-niveau 2008??? MVH Sabrina -
Martin Luther King dispostion
ForumindlægHej :) Jeg skal op til mundtlig eksamen i engelsk i år. Mit emne er Martin Luther King. Er der nogen der har forslag til dispostionen? På forhånd tak :) -
Eksamenssæt Matematik B - 29-05-2013
ForumindlægHej SP. Er der nogle, der ligger inde med en eksemplarisk besvarelse af dagens eksamenssæt for STX elever? Jeg takker på forhånd. -
råd
Forumindlæghej jeg har Eng på A-niveau....er der nogen der har gode ideer/råd til hvordan man kan forberede sig til mundtlige eksame -
Prognose og model.
ForumindlægI 2010 var danskernes forbrug af vin 192. mio. liter. I en prognose for årene efter 2010 regnes der med en stigning på 1,3% pr. år i danskernes forbrug af vin. a) Opstil en model, der beskriver danskernes forbrug af vin i årerne efter 2010 ifølge prognosen. b) I hvilket år når danskernes fo... -
At perspektivere?
ForumindlægHej gutter (: jeg kom lige til at tænke på - man skal jo perspektivere til andre tekster når man er til f.eks engelsk eksamen som jeg skal i morgen, men hvad hedder "at perspektivere" på engelsk? :b Hvis jeg nu vil sige: "dette kan perspektiveres til...." (: -
Disposition
ForumindlægJeg skal op til FSA i dansk imorgen.Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan en disposition til denne eksamen kunne se ud. Altså i engelsk er det jo let nok - lytteøvelse, læsetekst, perspektivering. Men dansk? Dér er jeg helt i tvivl. -
Beregning af gennemsnit
ForumindlægHej hejNår man skal beregne sit gennemsnit for sin studentereksamen, hvordan gør man så helt præcis?Hvis man fx har fået karaktererne:Årskarakter:Dansk: 11Matematik: 10Engelsk: 9Eksamenskarakter:Dansk: 10Matematik: 11Skal man så ikke regne gennemsnittet af årskaraktererne, og gennemsnittet af eks... -
2.g og 3.g - hvad skal jeg op i?
ForumindlægHej. Jeg har i år afsluttet kemi, biologi og musik. Næste år får jeg Matematik og Samfundsfag på A-niveau. I 3.g vil jeg enten vælge engelsk eller erhvervsøkonomi.Mit spørgsmål er, hvad tendensen er mht. mundtlig eksamen i 2.g og 3.g, når man har været oppe i biologi i 1.g.1) Lad os antage, at je... -
Undersøg...
ForumindlægOpgave 1.074 fra STX A-niveau RØD BOG (2010) Figuren viser grafen for to funktioner f(x) og f '(x) (Figuren viser en funktion der er rød som er positiv og en funktion der er blå som er negativ) ---Gør rede for, hvilken graf der hører til hvilken funktion. -
opg. 9.017 HJÆLP HASTER
ForumindlægHjælp: En bestemt type beholder har form som vist på figuren (Vejledende eksempler på eks. opgaver og eks. opgaver i matematik 2010 STX A-niveau). For en beholder af denne type, hvor rumfanget skal være 100 cm3, gælder, at: (1/3)x^3+hx^2 , S=(1+sqrt(5))x^2+4xh -
Hvad tjener en gymnasium-lærer
Forumindlæghttp://www.gl.org/loenogans/Loen/Sider/Hvadtjenerengymnasielaerer.aspx Startlønnen for en gymnasielærer på stx eller hf er minimum 29.680 kroner (inkl. pension) pr. 1. april 2010, som det fremgår af nedenstående tabel. For undervisere på hhx og htx er startlønnen minimum 31.110 kroner (inkl. pen...
