Studievejledning

Tysk eller Spansk?

14. maj 2014 af JohnJensen123 (Slettet)

Hej alle,

Lige p.t. står jeg og skal vælge mellem Tysk fortsættersprog B eller Spansk begyndersprog A. Jeg havde tysk i folkeskolen, men er ikke så god til det. Til gengæld har jeg lige haft et års spanskundervisning. Jeg syntes at spansk lød oplagt, men problemet her er så, at jeg ikke kan få Engelsk A, som jeg rigtig gerne vil. Jeg er klar over, at faget kan suppleres, men er det i så fald så ikke et krav, at man kun kan få det, hvis man skal bruge det som adgangskrav?

Jeg ved endnu ikke om jeg kommer til at skal bruge Engelsk A, men uanset hvad vil jeg meget gerne have det med. Så dette valg af 2. fremmedsprog er noget af et dilemma for mig.

Nogen gode råd? På forhånd tak.


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. maj 2014 af cornpop (Slettet)

Jeg stod med samme valg, jeg valgte tysk og det er jeg rigtig glad for. Det er en del lettere, at afslutte på b-niveau end a-niveau i sprogfagene.. Jeg endte ud med 10/12 og det var altså ikke den vilde indsats, hvis man har bare lidt sprogøre.. Der er desuden ingen skriftlig eksamen på b-niveauet. 

Mht. til engelsk A så har jeg også det, men det er altså ikke adgangsgivende til andet end engelskstudiet på universitetet, men helt sikkert en rigtig god idé at tage det! Kig her for at få styr på hvad de forskellige gymnasiale niveauer, giver adgang til: her http://www.ug.dk/media/sync/adgangskortet/index.html#/?gym=stx


Så hvis spansk udelukker, at du kan få engelsk A, så ville jeg helt klart vælge tysk. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. maj 2014 af Metapod (Slettet)

For guds skyld vælg tysk :)


Skriv et svar til: Tysk eller Spansk?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.