Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 18561 til 18580 af 170365
-
Ate/áte udtales?
ForumindlægHvordan udtales ate? - eller er det áte? Dvs.: tryk på a- eller -te? -
Samfundsfag og Religion - tværfaglighed og begrænsninger
ForumindlægHej Jeg skal op i AT mandag d.26. maj og jeg har skrevet i fagene Samfundsfag og Religion. Jeg har udgangspunkt i Huntingtons forudsigelse om et civilisatorisk sammenstød. Denne teori er sat over for Amartya Sens teorier om identitetsdannelse, med specielt fokus på islam. Jeg er overbevist om, a... -
Mikroøkonomi hjælp/tutor
ForumindlægHej jeg er lidt desperat efter noget hjælp til mikroøkonomi. Jeg står lige nu til helt sikkert at dumpe, så vil hører om der ikke er en der kan hjælpe mig gennem pensum. Jeg læser HA (kom) på CBS. Mit problem er ikke så meget forståelsen af mikroøkonomi, men de matematiske udregninger -
Tysk bedømmelse
ForumindlægGod dag alle sammen. Min søster var i dag til tysk eksamen (A-niveau) og hun har været lidt små syg, og hun ved ikke rigtigt hvordan det er gået. Er der en, som vil kigge kort på det, og give en bedømmelse. Jeg har kigget lidt på det selv, og jeg synes det ser ok ud, men det også længe siden j... -
Sabbat år efter folkeskolen
ForumindlægHejsa flink mennesker :) Jeg vil gerne høre om jeres erfaringer med et sabbatår efter folkeskolen. Jeg sprang 7. klasse over, så jeg er et år foran mine jævnalderene. Jeg er meget god i skolen (kun 10 og 12-taller), og jeg kan godt lide at gå i skole. Jeg har været så uheldig, at jeg efter at ... -
eksponentialfunktion
ForumindlægHej, Nogen der ved hvordan jeg laver c og d? Forstår ikke hvilken formel jeg skal bruge. Hvordan finder jeg frem til det? År: 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 3,6 5,9 7,8 12,6 17,2 25,7 37,9 :Omsætning i mio. kr... -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægJeg skal redegøre for denne trigonometrisk funktion: f(x)=a•sin(bx+c)+k Hvad kaldes funktionen, og hvad kan man fortælle om den? Skal op til matematik A eksamen , haster. -
Perfectum, Imperfectum m.m.
ForumindlægJeg forstår ikke forskellen på, Perfectum, Imperfectum, plusquamperfectum og præteritum, Er der en venlig sjæl der vil forklare? og måske med nogle eksempler, har en eksamen torsdag :-) -
Tæller årsprøver og termin med i endelige gennemsnit?
ForumindlægJa, som spørgsmålet egentlig lyder: gør det det? For at være helt ærlig har jeg nemlig ikke selv regnet med det, så jeg har måske ikke været så "opmærksom", som jeg burde under prøverne - men tæller de med på det endelige snit/eksamensbevis? Hvor meget tæller egentlig overhovedet med? ... -
Engelsk ordsprog?
ForumindlægHej nogen der kender nogen gode ordsprog/ jokes på engelsk som man kan bruge til eksamen ;) -
Hjælp til diskussions opgave om USA som unipol?!
ForumindlægHej alle jer klog hoveder. Jeg sidder med en samfundsfags opgave på A niveau hvor jeg skal gå ind og diskutere dette: Diskuter i hvor høj grad USA har mulighed for at bevare sin status som unipol i det internationale system: Og komme ind på dette: 1. Kinas mulige fremtidige status og interna... -
Oversættelse(resten fra før)
ForumindlægHej.. Jeg har oversat en tekst fra dansk til engelsk, som jeg lagde ind her for lidt siden. Uheldigvis glemte jeg at vise jer resten af oversættelsen(som jeg heller ikke er sikker på om er rigtig oversat) jeg håber meget I kan & vil hjælpe :( - her er den sidste halvdel: Shell Livewire har f... -
Medicin adgangskvotienter 2013
ForumindlægHej Ja nu er der så kun 2 dage tilbage til adgangskvotienterne for 2013 bliver offentliggjort, og dermed hvem der opnår sin drøm om drømmestudie.. Jeg er selv meget nervøs over resultatet, har selv s&am... -
So1.2 synopsis hjælp!
ForumindlægHej jeg er i skrivende stund i gang med min synopsis til vores emne: Velfærdsstatens pres. Jeg er i tvivl om hvordan man skal lave en synopsis da jeg aldrig har lavet en før. Vores fag er samfundsfag, International økonomi og matematik og vores problemformulering lyder sådan: Der ønskes f... -
erfaringer med cand.ling.merc
ForumindlægHej Overvejer at begynde på enten Handelshøjskolen i Århus eller KBH for at læse sprog og international erhvervskommunikation... Studiet lyder rigtig interessant, især fordi det er en blanding af sprog, kultur og økonomi og så at uddannelsen sigter mod erhvervslivet og er internationalt orientere... -
Markedsføringsøkonom uddannelse
ForumindlægHej Jeg skal starte på markedsføringsøkonom uddannelsen på mandag, og der til skal jeg bruge nogle bøger, så jeg vil høre om der er nogle der ligger inde med dem. der er tale om : International markedsføring og salg Principles and Practice of Marketing, af David Jobber Statistik i økonomisk pers... -
Har brug for inspiration til emnevalg i So3 forløb / DIO
ForumindlægHejsa, vi har So3 forløb i disse uger, og det individuelle område står for døren. Til det skal jeg bruge et specifikt emne, overemnet i år er "globalisering" med vores skoles underemne "rejsen". Jeg kombinere fagene Samtidshistorie og International økonomi og skal derfor hav... -
Valg af emne til So3 forløb / DIO - HHX
ForumindlægHejsa, vi har So3 forløb i disse uger, og det individuelle område står for døren. Til det skal jeg bruge et specifikt emne, overemnet i år er "globalisering" med vores skoles underemne "rejsen". Jeg kombinere fagene Samtidshistorie og International økonomi og skal derfor hav... -
Spørgelsmål angående studieophold i udlandet.
ForumindlægHej. Jeg skal starte på Sygepleje uddannelse, i Aarhus, til vinterstart, februar, 2023 og glæder mig rigtig meget. Det er på Via University College, og de har en samarbejde mellem deres internationale partnere, både i Australien, Europa, Canada, Asien, Afrika og Skandinavien. Man kan tage på stu... -
Interest rate parity
ForumindlægHej, Jeg læser international økonomi, og arbejder i øjeblikket med interest rate parity. Jeg er meget i tvivl om, hvordan man korrekt isolerer de forskellige termer i ligningen: R = R* + (E^e-E/E) Hvis jeg nu gerne vil isolere E, er jeg nødsaget til at ophæve brøken på højre side af ligning...
