Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 18561 til 18580 af 34067
  • grafer

    Forumindlæg
    Hey ! Jeg er igang med en matematik aflevering, men jeg skal indtegne en graf for en formel i et kordinarsystem . Og det ved jeg ik hvordan jeg gør?? nogen der ved det ?? :)
  • Gymnasial uddanelser- I tvivl!!

    Forumindlæg
    Ja jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal vælge, selvom der er stadig 1 år til det. Men jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig :) Mine overvejelser i hvad jeg vil uddane mig i senere: Diplomingeniør - Global Management and Manufacturing (GMM Engineer):Specifikke adgangskrav er matemati...
  • Vektorens endepunkt

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder og laver en matematik opgave omkring vektorer i rummet. Jeg har behov for noget hjælp til opgave b - nogle der kan hjælpe? (Se vedhæftet billede).
  • haster......

    Forumindlæg
    Hej alle brugerer her på stp, til delprøven uden hjælpe midler i matematik på B-niveau, hvilket stof kan man risikere at komme op i ? bare en kort opsummering ønskes, på forhånd , tak.
  • Funktioner

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i matematik.. Og min lærer opgivet emne "funktioner". Men jeg kan ike rigtig forstå det..Så jeg ville lige spørger om der var nogen der havde noter om emenet.På forhånd tak..... :)
  • Eksamen HTX Mat. B

    Forumindlæg
    Hey !Var nogen af jer op til eksamen skriftligt i matematik B på HTX d. 31/05-2006?Hvis nogen af jer var, synes I så nogle af opgaverne var svære/nemme ?Hilsen Kevin.
  • AT - MAT OG HIST ?

    Forumindlæg
    Jeg skal til årsprøve i AT og har valgt fagkombinationen matematik - historie under emnet rejser men har ingen ideer til underemner ? nogen der har skrevet i de to fag eller som vil komme med nogle ideer ?
  • Beviser ?

    Forumindlæg
    Nogen der kan fortælle mig hvad for nogle beviser der er i matematik og med en eksempel tak. Jeg ved der er, indirekte og direkte. Men der er også andre som jeg er interessede i at vide. Tak på forhånd
  • cirkeldiagram

    Forumindlæg
    hej jeg skal op til mundtlig matematik imorgen og jeg ville lige høre om hvordan det er man laver et cirkeldiagram, altså F.eks hvis jeg har 19 pære og 36 appelsiner og 4 æbler hvordan regner man det så ud?
  • 10, eksamen

    Forumindlæg
    Hey - jeg skal op i Matematik her i morgen tidlig.Så mens jeg forbereder mig, kunne jeg godt tænke mig at høre nogle fif til nogle lidt højere karakterer - 9-10 og derover.Tak på forhånd
  • rentesregning

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg skal til termins prøve i matematik på tirsdag, og har dette spørgsmål om rentesregning. Med udgangspunkt i din rapport om rentesregning skal du gennemgå kapitalformlen og annuitetsformlerne for opsparing og lån. Nogen der kan hjælpe mig? :-)
  • Hvor lang tid tager eksamen

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig matematik for sproglige i morgen. Er så nu kommet i tvivl om hvor lang tid eksamen tager. Det er på B-niveau, altså højt niveau for sproglige
  • Mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart op i mundtlig matematik, og jeg ved ikke rigtigt hvordan det foregår. Jeg ved at man skal fremlægge beviset for det man trækker, men hvad skal man udover? Nogen der har en god fremgangsmåde?
  • (√x * ln(x)

    Forumindlæg
    Hej er der en der kan give mig en detaljeret beskrivelse på hvordan man finde differentialkvotienten for (√x * ln(x)) og gerne differentialkvotienten også. Jeg skal fremlægge i matematik og vil gerne være sikker i min sag. Mange tak
  • gå fra liter til mm

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder fast i en matematik opgave hvor de skriver "En dag med regnvejr falder der ca 15.000 liter vand. Hvor mange mm regn svarer det til?" God dag
  • Skirftlig eksamen 2009

    Forumindlæg
    Hey hey Er der nogen der ved hvordan de vurderer dette års skriftlige eksamen i matematik A-niveau. Som mange nok ved var der jo en opgave i sættet der "frøs" lommeregneren, men hvad betydning har det for vurderingen af opgaverne?
  • TI-89 lommeregner til salg

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sælger min TI-89 da jeg er færdig med matematik og derfor ikke skal bruge den mere. Jeg er villig til at gå godt ned i pris :-) skriv endelig.
  • Vækst

    Forumindlæg
    HJÆLP! Jeg er totalt fortabt i matematik... Jeg skal fremlægge om vækst, altså de forskellige former for dette, sådan overordnet. Hvad skal jeg sige? Jeg har ingen anelse om hvor jeg skal begynde...
  • Erfaring med at være selvstuderende??

    Forumindlæg
    Nogle der har erfaring med at være selvstuderende? (gym.uddannelse)? Jeg har lige været selvstuderende i matematik c HF enkeltfag (det gik rigtig godtjeg fik 2 12 taller ) men er nu selvstuderende i samfundsfag c jeg tænkte på om dette umiddelbart er hårdere/sværere? jeg tænker mere på forkell...
  • ''kvadratet på x''???? lineærregrassion??

    Forumindlæg
    hej jeg skal op i matematik eksame om nogle dage-- er der nogen som kan hjælpe mig med at forklare hvad lineærregression og ''kvadratet på x'' betyder??