Søgning på: international økonomi A. Resultater: 18581 til 18600 af 146944
  • HJÆLP!! - MATEMATIK (FUNKTIONER)

    Forumindlæg
    Når man står med øjet "a" meter over havoverfladen, kan man i klart vejr se "b" km ud over havet, dvs. horisonten ligger i denne afstand. Sammenhængen mellem "d" og "h" er tilnæmelsesvist a=3,8√(b) eller a(b)=3,8√(b)
  • Gør rede for ølforbrug

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en opgave, der går på følgende. Gør rede for, hvad tallet a fortæller om udviklingen i ølforbruget i Danmark. I delopgave a bestemte jeg a og b, hvor a= 0.950 og b= 457.95 - det er en eksponentiel funktion blev der oplyst i opgavesættet. Jeg kan bare ikke lige gennemskue, hvad ...
  • Vektorer

    Forumindlæg
    Et løftesystem er i princippet opbygget af et wiresystem som vist. Wirelængderne kan varieres til bevægelse af byrden. a) Bestem kræfterne i wiren fra A til C og i wiren fra A til B i det første tilfælde b)Bestem kræfterne i wiren fra A til C og i wiren fra A til B i det andet tilfælde ...
  • Lineær funktioner

    Forumindlæg
    Om en lineær fucktion y=ax+b oplyses, at grafen går gennem punktet P(5,11) og har hældningskoefficienten 3. Bestem tallene a og b.
  • Vektor regning

    Forumindlæg
    Jeg har længden af vektor a, længden af veltor b, vinklen mellem vektorene og skalarproduktet - hvordan finder jeg længden af vektor 2a+b?
  • Hvilken karakter er bedst?

    Forumindlæg
    Hvis man kigger på 2 eng. skr. eksamensopg. og den ene (på A niv.) har fået 10 og den anden (på B niveau) har fået 11, hvilken er så bedst?
  • Optimering

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med 3.016 i følgende link ??!? PLEASE :) www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf På forhånd tak ;)
  • andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan hjælpe med den her??Bestem a, b og cp(x)=ax´2 + bx + cgrafen går i gennem (0,6), (7,2.5) og (-2,16)
  • Hvad kan man sige om et punkt (x1, y1), hvis punktet således: y1 = aᐧx1 + b

    Forumindlæg
    Hvad kan man sige om et punkt (1x, 1y), hvis punktets koordinater opfylder en ligning således: y1= a*x1+b Er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? :-)))
  • Trigonometri

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal bestemme en vinkel i en alm. trekant. men jeg kender kun siden a og siden c. og ikke andet. Hvordan bestemmer jeg så vinkel C. (Store C). ??
  • transformerende kædelinje - bevis

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at udføre beviset for den transformerende kædelinje. Dog forstår jeg ikke helt det jeg har understreget med rød på side 6. Hvorfor skal a divideres med 2 pludselig?
  • bestem vektor

    Forumindlæg
    To vektorer a og b er bestemt ved (3,5) og (6,8). Bestem vektoren c.Jeg går ud fra at indskudssætningen skal bruges men hvordan? Nogle der kan hjælpe?
  • Parabel

    Forumindlæg
    En parabel har ligningen:y=-x^2+4x-1Bestem de værdier af tallet a, for hvilke linjen med ligningen y=ax har netop ét punkt fælles med parablen?Hjæææææælp!!!
  • Simpel og udvidet tid engelsk

    Forumindlæg
    Hej alle - jeg har fået en opgave der ser således ud, er lidt i tvivl om hvordan man skal forklare de grammatiske regler: 1: Forklar på dansk hvordan udvidet tid dannes på engelsk. Forklar derefter på dansk brugen af simpel eller udvidet tid i sætningerne a,b,c,d,e og f. a. I do the dishes...
  • Alfa, beta og gamma

    Forumindlæg
    En der kan forklare de tre strålingstyper? Please explain to me, like i'm a potato.. (der var ikke et lavere niveau end 7. klasse...)
  • hurtig trekants hjælp

    Forumindlæg
    en trekant har sidelængderne 6,45 5,32 og 7,33 Beregn trekantens vinkler må man så selv bestemme hvad der er a,b og c? eller er der en eller anden måde hvorpå man finder ud af det på
  • Vektorregning-punkter på linje?

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg kender tre punkter: A(7,2,4), B(6,8-3) og C(5,6,9) Jeg skal så finde ud af om disse punkter ligger på linje, hvilken regnemetode kan jeg bruge til dette? :)
  • Reducer

    Forumindlæg
    Jeg skal reducere dette stykke, men da jeg hele tiden glemmer hvordan man reducere, håber jeg der er en som kan hjælpe :) 4(a2-2)-a(3-2a)-3a
  • noter til eksamen

    Forumindlæg
    Hej folkens der skulle vel ikke være nogle der havde nogle maskinskrevne noter til matekatik, gerne nogle som kan bruges til eksamen.. jeg tænker på Matematik A.
  • Tæller det?

    Forumindlæg
    Tæller gennemsnittet af ens samlede årskarakterer? Hvis man eksempelvis har samfundsfag på A-niveau, og man i 2.g får 4 og i 3.g får 7, er det så gennemsnittet af de to karakterer der står på eksamensbeviset i ? På forhånd tak :)