Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18641 til 18660 af 325233
-
Frikort til Skattekort ?
ForumindlægHej! Jeg sidder i den situation at skal have lavet mit frikort om til et skattekort, da jeg snart begynder at arbejde igen og samtidig får SU. Jeg ved allerede nu at jeg kommer over det beløb jeg må have på mit frikort så jeg vil gerne have det lavet til et skattekort istedet. Mit problem kommer ... -
HJÆLP!! Bange for jeg ikke består Dansk
ForumindlægHej har været oppe til Dansk A i dag og som dum som jeg var valgte jeg at skrive essay ''hvilket i retroperspektiv'' var noget jeg nok aldrig skulle have gjort. Så er der derfor ikke nogen som hurtig kan skimte min opgave igennem og forsikre mig om at jeg minimum får 02 :) PS. ha... -
rettelse af oversættelse
ForumindlægHåber meget på at der er en venlig sjæl herinde som vil give sig tid til at kigge min oversættelse, selvom den er lidt lang :)- rigtig mange tak på forhåndfra dansk til fransk.Dansk:Somme tider syntes vi at det er svært at bo i Paris; der er for mange fristelser - og vi er ikke millionærer, men f... -
Røringspunkt
ForumindlægGivet:Funktionen F er stamfunktion til f. Det oplyses at F(3) = 4 og at f(3) = -2. Her skal så bestemmes en ligning for den tangent til grafen for F hvis røringspunkt har førstekoordinat 3. Hvorledes skal jeg gribe det and?? -
læsefokus?!
ForumindlægHarj jeg skal til at læse en saga der hedder gisles saga, og vores lærer har sagt til os at vi skal lave et læsefokus....MEN! jeg aner ikke hvad et læsefokus er... er der nogen der ved hvad man skal gøre med et læsefokus? hvad indebærer et læsefokus? På forhånd tak for hjælpen! -
Pædagog
ForumindlægHej er der nogen der ved hvad der kræves af en for at blive optaget på pædagog-uddannelsen ellerlærerseminarie, jeg tror ikke selv at der kræves noget.Måske bare et bestået studentereksamen.Hvis i ved noget må i meget gerne fortælle mig:-) -
Spørgsmål
ForumindlægHejEr det meget vigtigt, at komme med sin egen mening med hensyn til bogen man har valgt til danskopgaven ?F.eks hvis jeg har valgt, at fokusere på personerne, skal jeg så skrive, hvad jeg selv synes om dem? -
har brug for hjælp tak
ForumindlægGød red for at mængden af restklasser modulo 7 er et legeme(Z 7,+ ;),og at mængden af restklasser modulo 6 ikke er en gruppe ved multiplikation(Z 6;), men der er tale om komposition? -
Omløbsretning
ForumindlægDer står at fortegnet for en determinant hænger sammen med omløbsretningen for vektorparet.Hvad betyder det rent praktisk? Betyder det at ved en neg. determinant bliver omløbsretningen negativ og vise versa??Takker på forhånd -
Stamfunktion
ForumindlægJeg skal gøre rede for at g er en stamfunktion til f...f(x)=x(2lnx+1) g(x)= x^2 * lnxmen jeg kan ikke få det til at passe!! hvad gør jeg forkert? -
cirkel/skæring
ForumindlægI need help..!! Vis ved beregning at der kun er et skæringspunkt mellem cirklerne:x^2+y^2=1(x-1)^2+(y-kvadr3)^2=1jeg har prøvet at beregne det, men jeg får 2 punkter ikke 1 punkt som det skal være. -
Hvad tror I?
ForumindlægJeg spurgte idag min forelæser om at de eksamensspørgsmål der vil komme til eksamen i år vil ligne de der kom sidste år, da svarede han: "Tjaah, det er ikke godt at vide :-)" Hvad tror I der ligger et implicit ja i det? -
HASTER!
ForumindlægHejJeg er i øjeblikket i gang med et projekt i erhvervsøkonomi, hvor vi skal analysere en virksomhed. Jeg har om Danske Bank og har fået at vide, at der skulle ligge en opgave om lige præcis Danske Bank her på studieportalen.. Men kan altså ikke finde den! Er der nogen der ved om den ligger her? -
Studenterhuen
ForumindlægTillykke til alle år 2005 studenter!:-)Husk nu at overholde alle traditionerne med hensyn til huen:https://www.studieportalen.dk/services/guides/studenterhuen.php- Har i hvert fald tænkt mig at overholde de 2 sidste punkter!:-) -
Fysikopgave
ForumindlægEr der slet ikke nogle der ved hvordan man regner frekvensen ud hvis man får oplyst at der fra et punkt p er destruktiv interferens og at der fra ned til de to højtalere er henholdsvis 4,5 og 3,7 m.?Håber nogle kan sige mig hvordan.På forhånd TAK! -
Tekstredigering på 11 sider
ForumindlægJeg er ikke sikker på om det er i den korrekte kategori jeg har postet. Men jeg er i gang med et projekt og har brug for at nogen omskriver en tekst for mig på 11 sider. Eneste krav er at teksten ikke skal minde om den oprindelig. Det er på dansk. -
Idiologierne..
ForumindlægNu nærmer eksamerne sig og jeg ville høre om der var nogen her inde som har en god måde til af få Idiologierne til at hænge fast, syndes jeg har problemer med at huske dem:-( Håber der er nogen der kan hjælpe -
eksamen 2006
Forumindlægnogle der ved hvad man kan risikere at komme op i til tysk skr på a niveau til eksamen....evt emner, stile hæfter osv? jeg er selv sproglig og er ikk den bedste til tysk men ønsker at få et godt resultat her til sidst! karina -
Analyse af BoConcepts
ForumindlægHej Er der nogle her inde der kan hjælp mig med at analyse BoConcepts hjemme, jeg har nemlige svært ved at analyse, pga mit ordblindhed, så jeg forstå nemlige ikke helt hvordan jeg skal analyser deres hjemme. Tak på forhånd mvh mig -
Medier og magt
ForumindlægHej med alle jer Jeg går i 1.g i gymnasiet, og skal skrive en synopse i samfundsfag, der skal omhandle medier og magt. Jeg skal besvare dette spørgsmål: Hvordan har medierne ændret politikernes måde at føre politik på? - og jeg vil gerne indrømme, at jeg er lidt på bar bund. Jeg ved, det ...
