Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18641 til 18660 af 41162
-
DEMOKRATI
ForumindlægHey er der nogen derude som har skrevet Demokrati i praksis i en spænding mellem vælgere, partier og organisationer? Som er studentereksamens sidste år. Ville være dygt taknemmelig hvis nogen derude sidder inde med nogen ideer omkring den opgave. -
Hjælp til afgangseksamen
ForumindlægHvilket underemne kan man bruge i Historie til Danmark i 1800-tallet? Hvilket underemne kan man bruge i Samfundsfag til demokrati? Hvilket underemne kan man bruge i Kristendom til Kirke og samfund? -
enevældens fald
Forumindlæghel allesammen.. Er der nogen her der kan hjælpe mig lidt på vej, jeg skal skrive om enevældens fald op til indførelsen af grundloven i 1849.. her er der specielt lagt vægt på de tanker rundt i verden, der medførte at kongen opgav sin magt.. jeg ved at montesquieu havde en del indflydelse, men hv... -
Videregående uddannelse i udlandet
ForumindlægHej, Jeg har et par spørgsmål angående videregående uddannelse i udlandet. Hvordan er reglerne angående SU i udlandet. Kan man få betalt uddannelsen lige som man kan i DK. Mvh Patricia -
Rettelse af lille tekst ;-)
ForumindlægNogle der gider at rette denne tekst, har arbejdet meget på den, men har ligesom nogle løse ender her og der. Ville være en stor hjælp hvis nogle kunne hjælpe??? Paulas bedstefar er også hendes far, og derfor er hendes mor også hendes søster. Sole er Raimundas søster. De tager til landsbyen for... -
Studieretning for pilot og detektiv
ForumindlægHej Jeg vil gerne vide hvilken studieretning der er bedst at tage på STX, når man gerne vil have et job som pilot eller detektiv. Hvilken studieretning er så bedst at tage, og/eller er det godt at tage nogle specifikke fag på gymnasiet? Tak på forhånd! :) -
INDLEDNINGEN..? ER DER NOGET JEG MANGLER?
ForumindlægHEJ... JEG VED GODT DER ER ANDRE DER HAR SPURT TIL INDLEDNINGEN... MEN JEG VILLE GERNE VIDE HVAD SKAL DER MED DERI... JEG HAR SKREVET LIDT UNDER EN HALV SIDE I INDLEDNING OG JEG HAR FORSØGT AT FANGE LÆSEREN DERUDOVER HAR JEG SAMTIDIG MED EN BESKRIVELSE AF HVORDAN OPGAVEN SKAL OPBYGGES INDRAGET M... -
Oldtidens grækenland
ForumindlægHej allesammen... Nogle der har nogle rigtig gode noter til ovenstående, da jeg skal lave en historie opgave til på mandag. tak -
samfundsfags c
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvad betyder a) Bruttonationalprodukt (BNP) b) Inflation: c) Højkonjunktur: d) Lavkonjunktur: -
En avisartikel om mount everest
Forumindlægjeg allesammen jeg har virkelig brug for hjælp, jeg skal lave en avisartikel om mount everest. Mange taak for hjælpen :) fx. ville jeg have hjælp om hvordan man stiller artiklen op?? -
Methylrødt
ForumindlægEr der nogen som kan forklare mig hvilken tilstand disse stoffer er i, inden de reagerer med hinanden: C7H7O2N + C8H11N (reagerer med NaNO2)--> C15H15O2N3 Det er anthranilsyre og N,N-dimethyl-anilin som reagerer med NaNO2 og danner dermed methylrødt. Er der nogen som kan forklare mig reakti... -
Nervesystemet
ForumindlægHej, Har 2 spørgsmål. Er der nogle forklaringer på hvordan paracetamol virker smertestillende? Her tænker jeg på nervesignaloverførsel... Kroppen har en mekanisme som kan regulerer temperaturen i den, men hvordan griber paracetamol ind i den mekanisme når man fx indtager det ved feber? Links... -
Senmodernitet og depression - SRP
ForumindlægHej alle :-9 Jeg er pt. i gang med SRP, der omhandler det senmoderne samfund og depression. Jeg skal i den forbindelse analysere hvilke teorier/karakteristika ved det senmoderne samfund, som det kan tænkes at øge depressionsprævalensen (forekomsten). Jeg ville derfor høre om nogen af jer har for... -
Hvad betyder: Opstod fra de døde?
ForumindlægHvad betyder: Opstod fra de døde? -
RENTETABEL!!
ForumindlægER der nogen som ligger inde med formlen til rentetabel 3 ? eller en fil hvor hele rentetabellen ligger på, eller evt bare kan fortælle mig hvad der står i Rentetabel 3 under 10%, N=5 ?? Jeg skal aflevere SRP i morgen , har lidt travlt ;) .. -
Sikkerhedsteorier
ForumindlægJeg er igang med SRP-opgaven. Mit analyse spørgsmål lyder således : Med udgangspunkt i relevant sikkerhedsteori ønskes en analyse af NATO's rolle efter murens fald... Har gjort rede for den kolde krigsperiode... men hvilke teorier kan anvendes til perioden efter murens fald?? -
Beregning af opløselighed med uendeligt volumen?
ForumindlægHvordan beregner man en opløselighed, når ens volumen er uendeligt? Opgaven hedder; d. Hvad er nikotins opløselighed i vand? Den eneste information jeg reelt har er, at nikotin er uendeligt opløseligt i vand, og at én cigaret indeholder 18mg nikotin. -
Politisk litteratur
ForumindlægHej Alle , er der en eller flere der måske kan hjælpe mi gmed at komme igang med Opgave 2 (skriv et almenkulturelt tidsskrift en introducerende artikel om samfundskritik i kunsten? :) -
USA - union eller enkeltstat
ForumindlægHej Jeg står med fødderne dybt nede i en SRP for tiden. Og så ville jeg lige høre om I kunne hjælpe mig lidt med nogle ideer. Min opgave handler om tiden efter Uafhængighedskrigen, hvor man skulle beslutte hvorvidt det skulle være De Forenede Stater eller om hver enkelt stat skulle være et sel... -
Det internationale område
ForumindlægHeej., Jeg vil høre om hvorfor der ikke er et forum omkring det internationale område? Ved at der er mange tredje års elever på hhx, der netop skriver i det internationale område?
