Søgning på: engelsk disposition nelson mandela. Resultater: 18641 til 18660 af 26355
-
kan ikke tegne funktion??
Forumindlæghar funktionen y=9,4*sin(0,26*6+0,99)+17 som jeg ikke kan tegne i geogebra!? hvorfor kan jeg mon ikke det!!! -
at forbedre fag = højere gennemsnit?
Forumindlæghej! hvis jeg ønsker at forbedre de karakterer som jeg har fået i nogle fag fra gymnasiet - hvordan vil dette ændre mit gennemsnit? jeg er udemærket klar over at man IKKE kan ændre sit gennemsnit - men man kan jo godt forbedre karaktererne. og når karaktererne bliver forbedre så ænder gennemsnit... -
SRO - frit slag på alle hylder ?
ForumindlægHej Når man skal til at skrive sin SRO i 2. g, må man så selv bestemme, hvad man vil skrive om eller er der et emne som alle skal skrive om ? -
Noteteknik
ForumindlægHej alle.. Jeg sidder som mange andre og læser til studentereksamen, og er færdig om 2 uger. Men jeg ønsker at høre jer: Hvordan er jeres noteteknik? For når jeg skriver noter, så kommer jeg meget til at skrive af, fordi jeg ikke lige kan finde den bedste formulering... -
Hvordan finder man en diagonals længde
Forumindlæghvordan finder man en diagonals længde (i en rektanglet firkant), hvis det eneste man ved er at rektanglet er 4 tommer stort? -
hjælp til eksamen...
Forumindlæghej jeg vil gerne spørge om jeres holdning til at få hjælp ude fra. I mange fag får man 24 timer til at udarbejde en synopsis om det emne man har trukket dagen i forvejen. men synes I det er okay at få hjælp i fx. tysk hvis man kender en der bare kan det shit? for en af mine venner fik 12 i bi... -
Hvornår får vi skriftlige karaktere?
ForumindlægJeg har søgt lidt på det, men synes der kommer lidt forskellige svar... er der nogen der ved hvornår de skriflig karaktere offentliggøres, altså for alm. gym. -
Uddanelse
ForumindlægJeg vil gerne lave noget inde for medicin. Kan det så godt passe at man skal først skal i :9. klasse --> 10. klasse --> HTX/STX/HF --> Universitet (Aarhus, SDU, KU)? Og hvad er forskellen på: HTX/STX/HF? -
HASTER HJÆLP! Salte og ioner i vand.
ForumindlægI en aflevering for vores naturfagpakke har jeg fået punktet -gør rede for hvilke ioner og salte der er i forskellige typer vand og hvilke fordele og ulemper de har . Med vandtyper tænkes her på grundvand, vandhanevand og drikkevand på flaske. Nogen der har en god idé til hvor man kan finde det... -
lille hjælp
ForumindlægHej :) Hvordan siger man "I dag gennemfører den lovtekniske undersøgelser af regeringslovforslag". på engels ? -
ang. adgangskrav til uddannelsessteder
ForumindlægHej. Jeg vil bare høre om man ved de fleste uddannelsessteder skal have mindst et el. andet i gennemsnit? Altså adgangskvotient. For hvad hvis man har lidt under 8 i gennemsnit? Er der ikke nogle steder hvor man ikke optager ansøgere på baggrund af eksamensgennemsnittet? Jeg skal til at gå i 3... -
hjælp
ForumindlægHej mennesker, Jeg har nogle spørgsmål som jeg ikke rigtig kan besvare:) - violet lys kan men rødt lys kan ikke lave fotoelektrisk effekt. Hvorfor? - hvad handler bohrs 1. postulat om? - hvad handler bohrs 2. postular om? - hvad forstås ved grundtilstanden i et hydrogenatom? - hv... -
God bog? Forslag, tak!
ForumindlægJeg skal læse en bog og skrive en bograpport om den. Den skal enten være fra 1930'erne eller 1970'erne. Det skal ikke være noget tørt noget og sproget skal heller ikke være alt for snørklet. Den må også gerne være lidt kort. Ellers har jeg ikke nogen krav udover den gerne må være god.... -
hvad betyder dette??? "De ældste børns lod"
Forumindlæg"De ældste børns lod" havde den eneste ordentlige lærerpå kostskolen sagt. Mit bud er at uanset hvad der sker eller er i vejen så må man ikke sige de ældre imod. Eller man skal høre efter de ældste, og Torsten hadede ham for de ord. For hvis det var rigtigt, hvordan kunne man så forand... -
Kendte gode bøger...
ForumindlægHejsa igen. Jeg vil bare høre om i har læst nogle rigtige gode bøger eller kender nogle rigtig gode nogle så må i gerne fortælle mig, Titel, genre og forfatter. Ikke nogle Klaus Rifbjerg har læst dem alle :) -
medicin? lægevidenskab
Forumindlæghi! jeg er en håbløs studerende, der søgte ind på medicin studiet - lægevidenskab- men til min skuffelse blev jeg afvist, da mit snit er ikke god nok :( det er min livs drøm at blive læge og er parrat til at læse det i udlandet, hvis det er det!! ved i, hvorhen man kan blive optaget til lægevid... -
rettelse af lille oversættele
Forumindlæghey alle sammen :) sidder her og er færdig med at oversætte en lille opgave, vil meget gerne have at nogen af jer eksperter ser den igennem for fejl. dansk version: Den gode klasse Eleverne accepterer hinandens faglige og personlige forskelligheder. Klassen arbejder gerne både som hel klasse... -
Hvordan siger man det?!
ForumindlægHvordan siger man: Solcreme Grader (eller evt. hvordan man laver, den der runde cirkel ude i højre hjørne ved et tal) Seværdigheder At lade (lader os gå) Tyrefægtning -
rettelse af fransk stil
Forumindlæghejsa. På onsdag skal jeg aflevere en fransk stil, og det ville være super hvis en eller anden ville rette den igennem, og lige markere fejlene... tak på forhånd... Pourquoi apprendre le français ? J’ai choisi le français comme langue étrangère à l’... -
hjælp til oversættelse
Forumindlæghej . nogen der kan hjælpe med at oversætte denne tekst? "den amerikanske litteraturs sjæl" Saul Bellow, døde sidste år i en alder af 89 år. Saul og forældrene, som var russiske jøder, var emigreret til Canada i 1913, og da han var otte år gammel, flyttede de til Chicago, hvor han, som...
