Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 18661 til 18680 af 169995
-
historie spørgsmål den kolde krig
ForumindlægHej. Jeg har fået et spørgsmål "er verden på vej mod en ny kold krig" Jeg ville sige nej men ville gerne lige høre jeres meninger:) -Magnus -
industrialiserede
Forumindlægfordele og ulemper ved det industrialiserede landbrug? -
Hurtig brug for akut hjælp til samfundsfag !!!
ForumindlægHej, Jeg skal argumentere ud fra en liberalistisk grundholdning FOR den nuværende VK-regerings skatteform 2010. Der er et billede vedhæftet omkring nogle statestikker. Jeg har ingen ide om hvordan jeg skal starte. Please hjælp mig Tak på forhånd :) -
11 eller 13??
ForumindlægHvis man får 11 til eksamen i skr. mat. på B-niveau, og 13 til eksamen på det 1-årige A-niveau, får man så 11 eller 13 'samlet'?/TZa -
Nogle opgaver jeg har svært ved
ForumindlægOpg 1) En lineær funktion y =ax+b går gennem punkterne (2,6) og (5,4). Opgave: Beregn en forskrift for funktionen. Opg 2) Udregn følgene vha. potensregneregler: 1) a^3 * (a^-1)^2 * a^7 2) a^2 * 0,1^3 * 10^3 * a^0 3) a^5 / (a^2)^3 Opg 3) Bestem en ligning for den linje m, der går gennem A(... -
Eksamener?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er dog kun i gang med første året på HHX, men jeg ville høre om man ligesom i folkeskolen, skal op i både mundtlig og skriftlig dansk til eksamen på tredje året? Jeg ser meget frem til jeres svar. På forhånd tak! -
KU Kvote 1 - 2006
ForumindlægKvotienter i kvote 1 ved Københavns Universitet 2006Tabellen viser antallet af ansøgere, antallet af studiepladser og grænsekvotienterne (optagelseskvotienterne) til de enkelte optagelsesområder ved optagelsen i 2006. Tallene kan hentes som pdf.Du skal være opmærksom på, at grænsekvotienterne kan... -
integralregning
Forumindlæger der nogen, som kan hjælpe mig med opg. g : http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-5.pdf -
Noter for Matematik c
ForumindlægHej venner! Er der nogle som ligger inde med sådan nogle notater.. De jeg sådan set skal bruge er mest til mundelig eksamen. Så hvis der er nogel som kender link eller noget, er de meget velkommende til at skrive. -
optimering
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af denne opgave, håber i kan hjælpe mig! Et firma producerer og sælger to varer A og B. Lad x angive antal stk. Af vare A og lad y angive antal stk. Af vare B. Produktionen pr. uge er underlagt følgende begrænsninger: 0≤x≤350 0≤y≤200 y≤-1/2 x+250 ... -
Det sorte guld (olie)
ForumindlægHej! Jeg er igang med at skrive samfundsfagsopgave om "Det sorte guld". Opgaven lyder således: 1. Undersøg, hvad der kan forklare udviklingen i de globale oliepriser. 2. Diskutér hvilke konsekvenser udviklingen i olieprisen har for dansk økonomi. Så jeg ville derfor høre, om der er... -
Matematik mundtlig spg:
Forumindlæghej, har lige nogle spørgsmål vedr. nogle matematiske spørgsmål til mundtlig eksamen: - Jeg skal indføre begrebet eksponentialfunktion og i den forbindelse komme ind på differentiation af eksponentialfunktioner. Den sidste del forstpr jeg ikke helt ift "differentiation af eksponentialfunkt... -
Bøger til Finansbachelor sælges
ForumindlægHej Da jeg ikke skal læse finansbachelor alligevel sælger jeg mine bøger. De er brugt 1/2 år fejler intet, men er skrevet i og overstreget med tus. Dette er bøgerne og det er alle du skal bruge til 1-2 semester plus 1 ekstra om organisationspsykologi 9780761920144 - Qualitative Methods in M... -
Graf, toppunkt og rødder
ForumindlægHej... Når man skal gøre rede for andengradspolynomiets graf, toppunkt og rødder... Hvad vil i mene er vigtigt at have med, når man til en mundtlig eksamen skal fremlægge sådan en opgave? Mvh. Groth -
Vekorfuntioner
ForumindlægHej, Er der nogen som vil forklare om begrebet vektorfunktion, herunder akseskæringer for vektorfunktionens parameterkurve, samt hastigheds- og accelerationsvektorer for vektorfunktioner. Det må meget gerne forkares i "dybden", fx. hvordan man ville gøre til mundtlig mat eksamen Tak... -
12-tallet
ForumindlægHej! I dag var jeg til dansk mundtlig eksamen, prøveform B. Det jeg undrer mig over er, at der delvist var en person, hvis analyse varede fem minutter, der fik 12 og derefter en person vis analyse varede hele prøvetiden, som også fik 12. Jeg troede at, man blandt andet skulle bevise igennem en... -
Fagsnit
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne udregne mit fagsnit, da jeg gerne vil søge ind på jura (kvote 2) studiet i aarhus, men ved sku ikke hvordan det helt beregnes. Har kigget på forskellige hjemmesider, men kan ikke finde ud af det. De specifikke adgangskrav for jura er Dansk A, engelsk B, sa... -
HVilke opgave?!
ForumindlægHej, Jeg sidder lige nu og forbereder mig til min skriftlige eksamen i matematik - delen uden hjælpemidler. Jeg er igang med mig opgavesæt nummer 2 og synes der er nogen af opgaverne der er for svære - tja opgaver jeg ikke havde regnet med at se uden hjælpemidler. Jeg vil derfor høre om der er n... -
Bærbar på en ungdomsuddannelse.
ForumindlægJa, som overskriften siger; Hvornår begyndte i at bruge en bærbar på jeres ungdomsuddannelse? Er det relevant fra første skoledag? -
Oversigt over beviser man skal kunne!
ForumindlægFindes der er en oversigt over beviser man skal kunne til matB eksamen... Det kunne være en meget stor hjælp.Mvh. Sean K. Nyekjær
