Søgning på: matematik ab1. Resultater: 18661 til 18680 af 31575
-
Hjælp til reducering
ForumindlægHej! Jeg sidder netop med en matematik opgave hvor jeg har fået til opgave at reducer udtrykket: 2ab(b-a)+(a+b)^2 Nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak -
Problemregning - fs10 Maj 2014
ForumindlægHejsa! Jeg er i gang med, at lave min matematik aflevering, men har lige et spørgsmål til en opgave i opgave 5. Hvordan kan man omskrive sin(1/2 v) = 1/2 k dividere med r om til 2 * r * sin(1/2 v)? -
Eksponentielle udviklinger
ForumindlægJeg har en eksponentiel opgave for, hvor jeg skal forklare hvilken forskrift der passer med hvilken graf - Jeg har fundet ud af det, MEN jeg ved bare ikke hvordan det skal forklares (det er mundtlig matematik opgave) - Jeg har vædhæftet opgaven som et dokument -
2% vækst
ForumindlægJeg sidder med en SRO opgave. Det er i matematik og samfundsfag, en der evt. vil hjælpe mig? Hvordan kan der sikres en vækst på over 2%, hvis der er tale om en lille åben økonomi? Der kan evt. tages udgangspunkt i de økonomiske styringinstrumenter. -
Beregning af tangenthældninger for parabler
ForumindlægJeg har en vigtig matematik-rapport for til i morgen aften. I rapporten skal jeg give et eksempel for beregning af tangenthældninger for parabler?, men jeg har virkelig svært ved det. Håber virkelig en venlig sjæl kan hjælpe!! -
Hjælp til løsning af andengradsligniner
ForumindlægHej :) Jeg sidder og er i gang med at skal forklare hvordan man løser en andengradsligning uden b-led. Det der står i min bog forstår jeg ikke rigtigt :) Jeg er 1. års elev på HHX og har kun matematik på c-niveau indtil videre :) -
Reduktion og forkortelse :S
ForumindlægHej Jeg har fået en matematik opgave hvor jeg skal forkorte denne brøk mest muligt: (x^2+xy)/(x^2+2xy+y^2 ) Nogen som kan hjælpe mig med den? PÅ FORHÅND TAK :D -
Finde funktionsværdien til f(2) ogmonotoniforhold for f(x)=2x^2
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal bruge lidt hjælp med mit matematik For funtionen f(x) er følgende gældende f(x)=2x^2 for Dm(f)={xεR| - 1<x<=3} hvordan bestemmer jeg funktionsværdien til f(2) og monotoniforholdene?? Tak på forhånd :) -
Bestem en ligning for en parabel
ForumindlægHej ;) Håber der er nogen der ude som kan hjælpe mig med denne her matematik opgave ? En parabel går igennem punkterne (0,3), (-2,9), (2,1) Bestem en ligning for parabelen ? :) Et hurtig svar og forklarende svar ville være rart -
Skæringspunkt *HÅR BANAN*
ForumindlægHejsa! En matematik opgave hvor jeg manuelt (dvs. uden lommeregner og intersection) skal udregne skæringspunktet mellem to 2. gradsligninger. Her er hvad jeg er kommet frem til indtil videre: http://xs231.xs.to/xs231/08393/unavngivet265.jpg Men hvordan finder jeg y-koordinaterne? -
Retvinklet trekant
ForumindlægJeg sidder og repeterer til matematik terminsprøve A i morgen, og er stødt på følgende problem, som er vedhæftet i filen nedenfor. Kan det passe, at man skal anvende Phythagoras' læresætning: a^2+b^2=c^2 -
TI-89 Titanium lommeregner til salg!
ForumindlægHejsa:) Jeg sælger helt ny TI-89 lommeregner til 1100 kr. Det er fejlkøb, da jeg ikke skal læse matematik alligevel. Jeg er villig til at mødes og handle. Hilsen Anne-Sophie, Odense -
Bestem hastighed ud fra graf
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med en aflevering hvor jeg skal bestem de tidspunkter, hvor hastigheden er 8 m/s ud fra den vedhæftede graft? hvordan bærer jeg mig ad med dette? Har på fornemmelesen at det er ret simpelt, men det er simpelthen så mange har siden jeg har haft matematik. mvh -
Redegørelse for potensfunktioner og deres grafer
ForumindlægHej! Som overskriften antyder, har vi brug for hjælp til at finde en redegørelse for potensfunktioner og deres grafer.. Vi, mig og min veninde, stinker begge til matematik, så en simpel forklaring ville være rigtig, rigtig, rigtig rart! Hjælp! xD Tak -
Ensvinklede trekanter
ForumindlægHej, derude! Jeg har en matematik-rapport, som jeg er kørt fuldstændig fast i. Opgave 1 i den vedhæftede fil har jeg fået styr på, men resten er ganske enkelt ikke til at finde hoved og hale i. Det kunne være fantastisk, hvis der var en, der gad hjælpe. -
Gartneri
ForumindlægHej, jeg mangler et retteark til en matematik opgave om gartneri (problemløsningsdel). Har lavet det meste men vil meget gerne kunne rette det igennem da jeg virkelig mangler en ordenlig karekter i denne. ville være en stor hjælp vis nogle kunne give mit et retteark. mange tak. skal helst gå riml... -
Diagrammer.
ForumindlægHej! Jeg skal redegøre for, hvordan/hvornår man bruger pindediagrammer, søjlediagrammer, trappediagrammer og sumkurve. Vil sætte pris på en semi-dyb forklaring og svar inden torsdag kl. 20. d. 2 oktober 2008. Mvh. Jonathan (Elev der kæmper med matematik!) -
LaTeX-kode her på studieportalen
ForumindlægEr der nogen der ved om man kan benytte sin LaTeX-kode til at skrive matematik her på Studieportalen? Ligesom man fx kan på wikipedia med fx <math> \int_0^1 \varphi(u), \, du </math> -
inspriration !
ForumindlægHEJ :) JEG SKAL TIL AT FINDE EMNE TIL MIT STUDIERETNINGSPROJEKT. -MEN JEG MANGLER DESPERAT ET EMNE. DET ER MED BIOLOGI SOM HOVEDFAG OG DERTIL HISTORIE, DANSK, MATEMATIK ELLER KEMI. HÅBER DER ER NOGEN DER KAN INSPIRERE MIG ! HA' EN FORTSAT GOD DAG ! -
Jeg skal have mindst c-niveau men er dumpet
ForumindlægSkal søge ind på min uddannelse, og det kræver Mat-C og Eng-C Men min matematik C er dumpet men min mat b er bestået og mat A er også bestået kan jeg komme ind på min uddannelse ?
