Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 18661 til 18680 af 34067
  • Ligning - HASTER

    Forumindlæg
    Nogensom kan hjælpe med at løse denne matematik ligning. Løs i intervallet [0;2pi] hver af ligningerne a) cosx = 0,516 b) tanx = 2,4136 Mange tak!
  • Bino.opg. i mat 3A i dag

    Forumindlæg
    Hvordan løser i sidste opgave i opgave 6? Jeg brugte formlen for betinget sandsynlighed. Det gav ca. 0,9. Opgaven er fra matematik prøven med hjælpemidler 2007-8-3 afholdt i dag.
  • Bino.opg. i mat 3A i dag

    Forumindlæg
    Hvordan løser i sidste opgave i opgave 6? Jeg brugte formlen for betinget sandsynlighed. Det gav ca. 0,9. Opgaven er fra matematik prøven med hjælpemidler 2007-8-3 afholdt i dag.
  • Hjælppppp

    Forumindlæg
    Hey alle Jeg har emneopgave for matematik om beskrivende statisik Er der nogle som tilfældigvis har den opgave liggende? I opgaven skal der stå forklaringer og eksempler på diskrete og gruppede variabler. Håber i kan hjælpe :(
  • tips til mundtlig eksamen(A)?

    Forumindlæg
    Hej skal snart op til matematik eksamen og ville høre om der var nogen som havde gode oplevelser til deres eksamen, og om de evt. havde nogle tips og triks, de ville føre videre?
  • ret mat

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle venlige sjæle der lige kan rette en matematik opgave for mig.. er ret i tvivl om den sidste del nemlig. Den skulle være ret let. Skriv lige.. så sender jeg det :) På forhånd tak
  • Bevis b "Hjælp"

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op til mundtlig matematik eksamen, og mangler et bevis for b i en lineær funktion.. Nogle der kan skrive formlen ned, og forklare hvad de har gjort ?
  • Hvad er dN/dt ?

    Forumindlæg
    Hej alle (: Jeg har i en matematik aflvering en opgave der hedder: "bestem dN/dt. Hvad angiver dN/dt?" Men hvad er dN/dt? Håber der er nogen som kan hjælp .
  • Hjælp: søger noter til mdt. eksamen

    Forumindlæg
    Hej, Jeg søger en som har nogle noter af en masse beviser? Jeg skal op til eksamen i mundtlig matematik, og min lærer har givet mit et 10 tal i standpunkt karakter, men jeg er bange for jeg ikke kan leve op til denne forventning. Jeg skal bruge matematik eksamen, da jeg skal læse det som linjef...
  • opgaveformuleringer

    Forumindlæg
    hejsa Er der ikke nogen herinde der har været oppe i matematik 1-årig A-niveau og kan sige hvordan deres problemformulering lød. nogel problemformuleringer vil vare rare at have :)
  • Definations af cosinus og sinus til vilkårlige trekanter

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til mundligt matematik give en definations af "cosinus og sinus til vilkårlige trekanter". Hvordan gør jeg det på den bedste måde (den måde lærerene synes mest om :P)?
  • HJÆÆÆLP - HASTER!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har brug for at vide, om der er nogle, der har nogle emner, man kan bruge til sin SRP i fagene matematik-idræt. Jeg håber meget på, der er nogle der gider hjælpe, tak!
  • potensudviklinger i biologi og fysik??

    Forumindlæg
    Hey jeg skal op til mundligt matematik eksamen i b-niveau. Der er dog et spørgsmål jeg er lidt i tvivl om: Gør rede for anvendelser af potensudviklinger i biologi og fysik?? Nogle der kan hjælpe?
  • Grænseværdi =D

    Forumindlæg
    Til alle dem med 13-tallerne i matematik, eller mindre - det burde også kunne gøre det! Når jeg skal bevise at alle eksponential funktioner er differentiable - hvad gør jeg så? Jeg skal vel bevise at de har en grænseværdi, men puha! Hvordan??
  • differentialkvotienten for en sum af to funktioner

    Forumindlæg
    Jeg er ikke særlig god til matematik og har selvfølgelig været så heldig at trække det og skal op om en uge. Er der nogen der vil være så venlige at vise mig hvorledes man bestemmer differentialkvotienten for en sum af to funktioner ? På forhånd tak :)
  • mat eksamen-eksempler

    Forumindlæg
    Til matematik eksamen, er det så godt at komme med eksempler med tal? altså fx. hvis jeg skal skitsere rødder i et andengradspolynomie, er det så godt at komme med en tilfældig fkt. og vise, hvordan man finder rødderne du fra den?
  • Integraltegn

    Forumindlæg
    Jeg tror, jeg taler på rigtig mange matematikeres vegne: Integraltegnet i redigeringsboksen er for jammerligt. Lad os få et ordentligt slankt langt S i stedet. Også oprettet på Support.
  • SRP

    Forumindlæg
    Jeg er ved at vælge srp. Vil gerne have om rsa kryptering i matematik og noget med internet sikkerhed i samfundsfag. Er der nogle der har en ide til hvilken teoretiker jeg kan koble på? Tak
  • Chi i anden og bionormalfordeling?

    Forumindlæg
    Nogen, der kan fortælle mig linket mellem chi i anden og bionormal- samt normalfordeling? Og derne detaljeret, så jeg forstår det, da jeg skal op i mundtlig matematik snart.. :) På forhånd, tak!
  • ligninger af højere grad

    Forumindlæg
    hej jeg skal op til matematik i morgen og der er er lige et spørgsmål som jeg lige ville have afklaret.: ligning af højere grad:gæt en rod og faktorisere. vis et eksempel hvad ville de sige? er der nogle der kan forklare mig det.. mange tak på forhånd..