Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 18681 til 18700 af 40954
-
Hvordan konverteres en gammel studentereksamen ?????
ForumindlægJeg har en samfundssproglig studentereksamen fra før det fleste af jer blev født, nemlig 1979. Nu vil jeg gerne læse nogle suppleringsfag på HF... Men jeg kan ikke finde ud af hvilketn niveau de forskellige fag, som jeg havde dengang i 1979, har i dag (A, B eller C). For sådan en graduering fandt... -
Hjælp til mat
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved at gribe denne opgave an og ville derfor spørge om der er nogle der kunne forklare hvordan den kan løses¨¨ Tak på forhånd -
Hjælp til 3 sætninger
ForumindlægNogen som vil hjælpe mig med at oversætte følgende sætninger? Er virkelig helt lost.. 1) I min sommerferie har jeg slappet af herhjemme. (In meine Sommerferien habe ich.....) 2) Jeg har været (Ich bin gewesen?) 3) Vi gik også en tur i Danmarks største skov, Rolds Skov. ( Wir gehen auch einen Spa... -
Spansk rettelser please
ForumindlægHjælp til rettelser :-) Det haster 1: Guillermo Kahlo decide quedarse en México - Guillermo Kahlo beslutter at blive i Mecixo 2: Frida se convierte en un artista famoso - Frida bliver en berømt kunstner 3: Frida y Diego está enamorado - Frida og Diego bliver forelskede 4: La personalidad d... -
Oversættelse - Wir sind wir
ForumindlægDer hvor dér står "Wir sind Wir, Wir stehen hier" behøves ikke at blive oversat da jeg ved hvad det betyder.. Tag um Tag, Jahr um Jahr, Wenn ich durch diese Strassen geh', Seh ich wie die Ruinen dieser Stadt Wieder zu Häusern auferstehen. Doch bleiben viele Fenster leer, Für viele g... -
Grammar Revision Verber
ForumindlægHey guys and girls.Jeg har brug for lidt hjælp og rettelse til nogle engelske sætninger jeg skal oversætte, så det ville være super fedt hvis i ville fortælle om jeg har rettet korrekt og kommet med korrekt rette-grund. 1) The manager of the three films are in townmin rettelse: The manager of the... -
Ideologi er noget bras
ForumindlægHar brug for inspiration/hjælp til en opgave på samfundsfag A, da jeg så småt er ved at køre i stå ved to spørgsmål, som lyder; 1. Argumenter for, hvorfor din foretrukne ideologi leverer de bedste løsninger på din nutidens og fremtidens politiske udfordringer. Det er et krav at du bruger Samfunds... -
Emgelsk synopsis
ForumindlægHej jeg skal lave en synopsis, hvor jeg vil sammenligne købemotiverne for to produkter. Nu er spørgsmålet, hvordan laves en synopsis? -
Løse problemt (ny)
ForumindlægDear Mr Collins I saw your posting for part-time student employment on the job search boards at school last week, and am very interested in working as a weekday server in the school café. Currently, I am a sixth-form student with a half-time course load, consisting of morning lessons only. In my... -
billedebeskrivelse
ForumindlægHej ! Er der ikk nogen herinde der vil rette min fransk stil . Jeg ville virkelig være glad hvis nogen gad at hjælpe mig . Har virkelig svært ved fransk Jeg har forsøgt at lave nogle sætninger til en billedebeskrivelse. men i må meget gerne kom med andre hvis det er :D Le photo représente 4 e... -
engelsk stil afvl. mandag
ForumindlægHej, jeg har en opgave i engelsk. Hvor man skal lade som om, at man var til The Rolling Stones, Hyde Park, London, 1969. Jeg har fået skrevet nogle linjer, men tænkte på om i eventuelt ikke kunne hjælpe mig med, at rette den? Og skrive lidt videre. Da jeg er løbet tør, håber i kan hjælpe! ;o) Da... -
Hvordan løses ligningerne? HJÆLP!!!
ForumindlægHvordan løses de 4 ligninger? I må meget gerne komme med en god forklaring på hvad i laver, hvordan i gør og hvorfor i gør som i gør. Håber der er nogen der ude der kan hjælpe. Har virkelig brug for det. 1) 3b2-5b-3 = 6b+1 2) 7(y+2)•(2y+6) = 0 3) -1/2 z2 = 14z (ligesom man siger ... -
Hvad betyder tegnet
ForumindlægLad A være en hændelse, så P(A)>0. Hændelsen A holdes fast. Da funktionen Hvor B er en vilkårlig hændelse, et sandsynlighedsmål. • Hvad betyder det tegn, som står mellem hændelse B og betinget sandsynlighed? -
Det ubestemte kendeord
ForumindlægEr der nogen der kan skære det ud i pap, kan ikke lige finde den røde linie i det. Pleace -
Gode emner til Årets AT 2013 EMNE? "Kampen for det gode liv"
ForumindlægHej Jeg er i den nød situation, at jeg ikke har valgt en emne endnu, da jeg slet ikke har noget interessant og spændende emne jeg kan komme på. Vil i ikke være søde at hjælpe mig , og kommer med nogle gode forslag? og hvordan problemformuleringen fx. ku' se ud? Tak på forhånd' ... -
oversættelse meget kort
Forumindlægdo good to bird and beast but count who come for the broken meats before thou makest a feast tak for hjælpen:D -
Fotosyntese Osmose
ForumindlægHejsa Nogen der kan forklare mig hvordan osmose og fotosyntese kan hænge sammen? Hvordan kan de forbindes, hvad har de med hinanden at gøre? -
Tysk
ForumindlægIch habe Marken von Coop Wählen, und das ist ânglamark und X-tra Ich denke das viele Menschen will die Marke Änglamark kaufen weil änglamark liegt auf der Qualität, der Ökologie und der natürlichen Umwelt. Der Preis liegt in Mittelklasse und alle Menschen können die Produkte Kaufen. Man Findet di... -
stil hjælp!!!!!!
Forumindlæghej det er en fransk oversættedes Adjektivets bøjning i hunkøn og flertal den skal afleveres imorgen,, så jeg håber virklige at der en der gider at ret den. Opgave 13 oversæt til fransk : l' Auvergne est un intéressante française contrée, qui être situé au milieu de francaise. ... -
idiotiske reklamer
ForumindlægMon ikke grænser nu er nået for hvor hamrende provokerende og ødelæggende reklamer på Studieportalen skal og må være ??? At man nu er begyndt på at anbringe irrelevante og totalt forvirrende reklametekster ind midt blandt spørgeres indlæg og tekster og mellem deres navn og deres spørgsmål, er...
