Søgning på: matematik ab1. Resultater: 18681 til 18700 af 31575
  • cirkler

    Forumindlæg
    Hej alle, har lidt problemer med min matematik aflevering! Vi har i øjeblikket fået stukket en aflevering om cirklens krumning. Har forsøgt med alle midler, men de har to opgaver har jeg ingen anelse om hvordan man løser, det ville være dejligt, hvis jeg kunne få et råd eller to. Opgaverne er ve...
  • Reduktion og omskrivning

    Forumindlæg
    Jeg er nået til en opgave i min matematik aflevering, som jeg er gåes lidt fast ved. Nogle som kan hjælpe? p-8/11*q3/2*(p*q1/3)3/7 p-5*21√q5 NB: Mellem de to ligninger står der en brøk streg!
  • Heej

    Forumindlæg
    Heej, jeg er ny her og jeg vil gerne have lidt hjælp til matematik især til ligninger! når men, mit lille spørgersmål er : -5x+7+3=3(-2x+5) Pleaz svar miig. sig også hvordan du gør., skriv hele resultatet ned :D
  • Mangler du hjælp?

    Forumindlæg
    Jeg har skrevet lidt herinde, og der er tydeligvis mange der kæmper med matematikken. Hvis du har brug for lektiehjælp udover denne side så tilbyder jeg privat lektiehjælp. Jeg er matematikstuderende og 27 år gammel. Bor i Lyngby, går på Uni i Kbh.
  • Keder du dig?

    Forumindlæg
    ... for hvis du gør, kan du så ikke kigge min matematik-blækregning igennem efter fejl og rettelser? Skriv bare en besked i dette indlæg om du vil, og og jeg sender en til din e-mail eller via studieportalens beskeder.
  • Lektiehjælp??

    Forumindlæg
    Jeg er en 2.g elev fra Århus, der virkelig gerne vil blive bedre til Matematik A, Fysik B.. Jeg vil bare høre om I kender nogle lektiecafeer med god lektiehjælp, i kan anbefale mig ?
  • HTX A - skriftlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej.. Ville lige høre om der er nogle, der ligger inde med en besvarelse af sidste års skriftlige eksamen fra htx A maj 2009.? - eller måske ved hvor jeg kan finde en.. Er nemlig ved at repetere mit matematik, og dertil kunne det være dejligt, hvis jeg kunne se andres besvarelser
  • FSA-Download

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal prøve den skriflige matematik fsa i næste uge på torsdag. Jeg vil gerne øve mig til alle ting. Men har ingen ide, hvor jeg finder en fsa (fra 2008 eller 2009) til download. Har i måske en ide? Tak for jeres hjælp. Sabine
  • Mat A terminsprøve

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har terminsprøve på torsdag i Matematik A. Har I nogle gode råd til hvordan jeg kan forberede mig bedst mulig til prøven ? Er der nogle emner jeg måske skal være mere fokuseret på end andre ? Andet jeg skal være opmærksom på ?
  • FSA ??

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg går i 8 klasse. Jeg skal til matematik årsprøve snart :( Men er der nogle der ved eller har nogle formodninger om, hvilken problemregning jeg kommer tiln a¨t få ?
  • Integralregning teori til projekt

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med et matematik projekt i integralrening med henblik i Rumfang og overfladeareal af omdrejningslegemer Jeg skal skrive en kort og præcis teori til dette, men hvad vil være væsentligt at have med i den. Nogle gode forslag? Jeg er nemlig i tvivl om man må putte fo...
  • 5 a-fag

    Forumindlæg
    hej! Jeg ville bare høre om reglen med at gange sit snit med 1,03 for 5 a-fag også gælder, hvis man har afsluttet gym med 4 a-fag og derefter har suppleret et b-fag til et a-fag (i mit tilfælde matematik)
  • eksponential og logaritmefunktioner

    Forumindlæg
    hej.. sidder og laver matematik.. men er gået i stå. så håber der en der kan hjælpe mig videre.. bestem grundtal for følgende eksponentialfunktion f(x) = 2x-2*41-x ved at omskrive regneforskriften vha. potensregnereglerne. på forhånd tak:)
  • Jeg har nogle spørgsmål-?

    Forumindlæg
    Har nogen været til gymnasiets optagelses prøven sidste år eller i det hele taget har være til optagelsesprøven, som kan fortælle lidt at hvordan det forgår?? Altså jeg ved godt det er mundtligt men giver de også nogle opg feks. i matematik at man skal løse eller hva??
  • Procent

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en matematik aflevering. og aner ikke hvordan man gør. Opg. lyder følgende : Hvor mange procent af de samlede indtægter udgør ''driftilskudet''? også er der de tal som man skal bruge ovenover. Håber virkelig i kan hjælpe mig. -Linette
  • Pleaseeeee hjælp ... haster :?

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg går i 8. klasse og jeg skal terminsprøve i matematik og dansk her i næste uge. Er der nogen der har nogle bud til, hvilke problemreginger jeg kommer til at få og hvilket dansk stilhæfte ? Er det ikke mest sandsynligt at jeg kommer op i dem fra 2009 ??
  • udlede differentialkvotient vha produktreglen

    Forumindlæg
    Hej matematikere Jeg er i gang med lave mine eksamensspørgsmål og der er så det her spørgsmål der lyder: Udled differential kvotienten for x^3 ud fra produktreglen. Kan nogen hjælpe mig så jeg kan komme i gang. har udledt x^2 med tre-trinsreglen... please.....????????
  • Integral opgave - hjælp!

    Forumindlæg
    Hej alle.. Jeg sidder med en matematik opgave, som jeg ikke helt ved hvordan den skal løses. Jeg vil derfor gerne høre om der nogle der kan finde ud af at løse dem. Det drejer sig om opgave 2 (Jacuzzi-badekar opgave) og 3 (Anlæg af sti) - Opgaverne er vedhæftet! Tak på forhånd.
  • nulreglen

    Forumindlæg
    hej... jeg sidder med en opgave som vi skal op til matematik... det er om nulreglen, og kan slet ikke komme videre... fx er der en opg. der hedder: 1/( 3) x3 + 2x =0 håber der er nogen der kan hjælpe XD
  • modeller

    Forumindlæg
    Hejsa, nogle der ved hvordan man løser følgende matematik-opgave på maple? Jeg har lavet opgave a) og har fået den til 2.5 timer, men ved ikke om det er rigtigt. Dog har jeg svært ved at løse opgave b) på maple.