Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 18681 til 18700 af 113755
-
Studievejleder bedes svar - eksamensbevis
ForumindlægKære studievejledere Har lige været oppe i matematik C-niveau mundtlig eksamen. Jeg ville bare vide om, hvis jeg ikke tager matematik på B-niveau i 3.G, altså afslutter det i 1.G, er det så kun eksamenskarakteren der kommer på mit eksamensbevis eller er det også årskarakteren? -
Studievejleder bedes svar! - eksamensbevis
ForumindlægKære studievejledere Har lige været oppe i matematik C-niveau mundtlig eksamen. Jeg ville bare vide om, hvis jeg ikke tager matematik på B-niveau i 3.G, altså afslutter det i 1.G, er det så kun eksamenskarakteren der kommer på mit eksamensbevis eller er det også årskarakteren? -
Nemt og hurtigt spørgsmål - har du et eksamenssæt?
ForumindlægJeg sørger et gammelt eksamenssæt med tekster osv. som jeg kan øve mig på, før jeg skal op til den skriftlige engelsk eksamen på fredag, det er engelsk b stx, hvis du kunne havde sådan et sæt, er du simpelthen dagens helt :) -
Tyskhjælper??!
ForumindlægHej alle sammen, skal til til eksamen på fredag den 19. men jeg har dog 24 timer til at forberede mig på en tekst så tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe mig den dag? det er tysk gymnasium b-niveau. så aftaler vi bare en timeløn:) Jeg bor i århus. på forhånd tak! -
Eksamensopgave hjælp
ForumindlægGoddag.. Jeg kunne godt bruge noget hjælp til opgave 3 nummer c.. Har fået opg a til 0,2 og b til 9, hvis det ku hjælpe: url: http://us.uvm.dk/gymnasie//almen/eksamen/opgaver/2000/2000-10-2.pdf -
AT - Empiri
ForumindlægHej jeg skal snart til AT-eksamen, men jeg har stadig ikke forstået, hvad der helt menes ved ordet empiri, og hvordan jeg skal snakke om begrebet? Jeg skriver i fagene historie A og fysik B På forhånd tak! -
Matematik mundtlig opsætning
ForumindlægHejsa jeg skal til matematik mundtlig eksamen B, her om 2 ugers tid. og jeg skal skrive nogle dispostioner til mine eksamensspørgsmål, er der noget der har ideer eller evt. gamle dispotitoner over hvordan man sætter sådan en disposition op? mvh mig :-) -
Cosinusrelationerne opg. 8.13
Forumindlæg8.13 , b) |AC| problemer med udregning (forbedrelse til eksamen) Billede er vedhæftet, vær venlig at løse opgaven og samtidig hvis step by step hvordan du kom fra til resultatet. AC skal give 6,2 -tak -
Fysik - Energi og energiomdannelse
ForumindlægSkal til mundligt fysik b, eksamen og har fået et spørgsmål om energi og energiomdannelse. Er der en der ligger inde med en disposition til netop det emne "energi og energiomdannelse" som jeg kan få lidt inspiration af? For ved simpelthen ikke hvad jeg skal komme ind på. -
Karakteristiske rektioner?
ForumindlægHej skal op til eksamen i kemi B snart og et af eksamensspørgsmålene indeholder følgende: "Du skal fortælle om Alkoholer og deres karakteristiske reaktioner " Hvad betyder karakteristiske reaktioner? Er det bare de reaktioner der kan laves med alkoholer? -
hjælp til fortolkning
Forumindlæghejsa jeg sidder her og skal op til eksamen i morgen, men der er dukket et spørgsmål op jeg har prøveform B, og jeg har valgt Drivhuset, fortolkning af teksten? er der nogen der kan fortolke drivhuset, har selv svært ved det? på forhånd tak :-* -
Reaktioner
ForumindlægHej SP Jeg skal til eksamen i kemi B i morgen, og jeg vil høre, om der er nogen, der kan give mig en (uddybende) forklaring på de organiske reaktionstyper, dvs. hydronolyse, kondensations-, substitutions-, eliminations- og additionsreaktion? Tusind tak på forhånd! :) -
Afsat effekt og Afsat energi
ForumindlægHej alle, Jeg skal til fysik B-niveau eksamen Vi har et emne der hedder Elektricitet herunder et stikord der hedder "Afsat effekt og Afsat energi" - Jeg kan virkelig ikke komme videre, jeg ved hvad effekt og energi er. Men når det er afsat? Søger hjælp :) -
Hvad betyder v<<c
ForumindlægJeg skal til eksamen i fysik b på onsdag, og er igang med at læse om dopplereffekt og universet.. Der står i min fysikbog at den klassiske dopplereffekt kun gælder når v<<c Betyder det bare at v skal være større end c? -
χ2-fordelingen sammenlignet med binomialfordelingen
ForumindlægDav, Jeg er ved at forberede mig til mundtlig eksamen i matematik B, og har et spørgsmål om χ2-fordelingen. Det lyder således: Gør rede for, hvor χ2-fordelingen bruges, og hvorfor binomialfordelingen ikke kan bruger der. Nogen der forslag til, hvad man svarer til spøgsmålet? ... -
Redoxreaktioner
ForumindlægHej Jeg skal op til kemi på b-niveau eksamen allerede imorgen, men jeg har problemer med redoxreaktioner. Hvis der er en der ville forklare ville det være virkelig rart, eller evt. et dokument eller link, som er godt at kigge på. På forhånd tak vh. Hans -
To tekster
ForumindlægHej allesammen Imorgen skal jeg op til min sidste eksamen i engelsk B. Og jeg skal trække en eller flere tekster, - men jeg er i tvivl om hvad man skal, hvis man trækker 2 eller 3 tekster, er der en der kan hjælpe mig med det. På forhånd tak :-) vh. Hans C -
Lektiehjælp
ForumindlægHjælp... Jeg søger en kvinde som er god til at lære fra sig i matematik, hvad angår teknik og regneregler. En der simpelthen kan forklare matematik som hvis det var et barn der skulle forstå det... Niveauet starter fra FSA udvidet og skulle helst tilsidst kunne tage en eksam på B-niveau. ... -
Polynomier
ForumindlægHej, jeg er tager i øjeblikket mat B på et tre ugers forløb, og var desvære syg da læreren gennemgik hvordan man bestemmer fortegn for forskriften i polynomier. Skal trække eksamens spørgsmål imorgen så håber meget at nogen kan hjælpe:) -
andengradspolynomier
Forumindlægjeg skal til mdt eksamen imorgen i mat(B) og cykler rundt i følgende begreber, derfor: er der ikke nogen der ville definere begreberne definitionsmængde - værdimængde - løsningsmængde samt evt. skrive kort hvordan man finder dem og hvad de bruges til - bare ganske kort om de tre ting :) på forh...
