Søgning på: hitlers tale. Resultater: 18701 til 18720 af 59860
  • Ronald Reagans amfAR speach fra 31 maj 1987

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg er i gang med at skrive min SRP, og sidder fast i min analyselysedel. Jeg skal analysere Ronald Reagans amfAR speach fra 31 maj 1987. Er der evt. nogen der allerede har sidder og analyseret denne tale der kan hjælpe?
  • ax2 + 4x +2 = 0

    Forumindlæg
    Hej a) bestem diskriminanten for denne andengradsligning. Bestem tallet a, så andengradsligningen har netop én løsning. Så vidt jeg ved så er d = 0, men hvordan viser jeg det med en udregning, og hvordan finder jeg så a?
  • Franskmand giver fransk lektiehjælp

    Forumindlæg
    FRANSK UNDERVISNING i Horsens (og i København om lørdaggen) Goddag, Jeg hedder Albérick og jeg vil gerne undervise fransk til motiverede mennesker der har lyst til at lære sproget. Jeg er franskmand og jeg taler lidt da...
  • Krise .. Hjælp!!

    Forumindlæg
    Sidder med en kemi rapport, og vil meget gerne forklare betydningen af Hexan og Heptan? Jeg mener at Oktan-tallet er det der beskriver blandingen mellem Heptan og Oktan - er det rigtigt? Men ved ikke helt betydning af Heptan? Kunne være til meget hjælp.
  • Hovedaftalen vs funktionærloven

    Forumindlæg
    Hej Jeg havde et spørgsmål er der nogen sammenhæng mellem hovedaftalen og funktionærloven, når vi taler om overenskomst ansættelsesforhold, er man så omfattet af funktionærloven. Som jeg kan i funktionærloven §1 --> står det her hvem der er omfattet af funktionærloven. Komemr det ikk...
  • givet er ligningen y=-x^2+6x-3

    Forumindlæg
    Givet er ligningen y= - x^2+6x - 3 for hvilke værdier af tallet c har ligningen y=c 1) ingen løsninger? 2) netop én løsning? 3) to løsninger? Kan i hjælpe? :-)
  • fordoblingskonstanten

    Forumindlæg
    Hej Alle. jeg har et spørgsmål angående fordoblingskonstanten? hvis vi nu har defineret X og Y, som en hel masse tal... hvordan skal man kunne finde fordoblingskonstanten. Fx. ved vi, at X er: 3, 7,8,10,15 og Y er: 3.54, 7.56, 9.45, 10.61, 12.02. hvordan skal kunne finde fordoblingskons...
  • Phosphorsyre i cola

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med efterbehandlingen på et forsøg med phosphorsyre, og er ret i tvivl om de tal jeg har fået er rigtige Har fundet ud af at svaret maks må give 500 ml og det giver mit jo ikke, så vil bare sikre mig at de rette beregninger er lavet!
  • Algebra

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en opgave, hvor der står, at man skal sætte den størst mulige faktor uden for parentes. Det kan både være tal og bogstaver. Men jeg forstår det ikke rigtig, så er der nogen der kan hjælpe mig de her opgaver?;) 4a+22b 6d-15c 3b-12bd På forhånd tak for hjælpen:)
  • løsning til differentialligning

    Forumindlæg
    Kan jeg få et hint til hvordan nedenstående opgave løses? Bestem de værdier af tallet a, for hvilke funktioner med en forskrift på formen f(x) = ax er løsninger til differentialligningen (x+2y) * (dy/dx) = 12x - y
  • Lineære funktioner

    Forumindlæg
    Forklar hvordan en ændring af værdien af tallene a, b og t påvirker beliggenheden af niveaukurven N (t) hvor a og b er konstanterne i en kriteriefunktion f (x, y) = ax + by.
  • SRP korrekturlæsning

    Forumindlæg
    Hej. Så er det snart min tur til at aflevere srp :D Kunne rigtig godt bruge lidt hjælp fra en af jer med at rette min opgave i gennem. Der er tale om 20 siders tekst - I know it is much... Men ja, det kunne være en kæmpe hjælp. Mvh.
  • Brev der skal rettes

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der evt. nogle engelsk talene mennesker, der er interessret i at hjælpe en gut som mig? Jeg har et lille brev på 400 ord, jeg skal have rettet. Hvis I er interessret, smid venligst en besked i min indbakke.. Jeg ville virkelig sætte pris på det. På forhånd tak! (-:
  • Ti-nspire HJÆLP!!

    Forumindlæg
    Når jeg indtaster min ligning i ti-nspire, så runder den automatisk mine tal op. Se på mit vedhæftede screenshot. Den runder 140,95 op til 141. Hvordan får jeg den til at stoppe med det? Tak på forhånd :)
  • ligevægtskontant

    Forumindlæg
    Jeg forstår simpelthen ikke, hvordna man kan sige om en reaktion går til højre eller ventre når Y > Keq og omvendt, når Y bare er en brøk uden tal?? altså nogle der kan forklare forskellen på Y og Keq og deres formler
  • 2. gradsulighed

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en opgave der hedder: Løs andengradsuligherden x^2-14x-51>=0 Jeg er helt lost.. hvad gør jeg? skal den give 2 tal som er større end 0? løser jeg den bare som en normal andengradsligning? Venlig hilsen Rasmus :)
  • Ved hvilket salg har virksomheden størst dækningsbidrag?

    Forumindlæg
    Hej, er der en der kan hjælpe mig med opgave c Jeg skal finde ud af "Ved hvilket salg har virksomheden størst dækningsbidrag?" Jeg får et negativt tal frem, som helst skal være positivt tænker jeg
  • Hvad får I ? Little help :)

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg undrede mig bare over hvad I får, hvis I regner denne ud: -0,18402 * 4,186 * (23,6-21,3) / 0,20013 * (23,6 – 100)) = ? For jeg får et tal som jeg ikke burde på min lommeregner, men er ikke sikker på hvorfor? Hvad får I? :)
  • 11.Sep. - Øjenvidneberetninger

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal analysere øjenvidneberetninger og taler til 11. september.. Er der nogle søde mennesker herinde, der har en øjenvidneberetning liggende et sted, eller kender en? :) Øjenvidneberetning der hændte i 11. september - World Trade Centeret..
  • Renhedsgrad?

    Forumindlæg
    Hvad fortæller renhedsprocenten om et stof egentlig? Jeg ved godt det næsten ligger i selve ordet. Jeg har titreret glycin og jeg sammenligner den teoretiske stofmængde med den praktiske stofmængde, og finder herudfra en renhedsgrad på ca. 97%. Hvad fortæller det tal mig?