Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18741 til 18760 af 29788
-
Oplæg til virksomhedsøkonomi eksamen A-niveau
ForumindlægHej! Jeg skal til vø eksamen, og skal derfor lave et oplæg omkring en virksomhed, som jeg skal fremlægge inden jeg skal fremlægge den ukendte tekst. Jeg skal derfor lave oplægget om en virksomheden hjemmefra. Jeg ved ikke rigtig hvad oplægget skal indeholde, så ville høre om nogen af jer herinde ... -
Procentregning
ForumindlægHej Folkens.. Jeg sidder og er igang med ed aflevering til i morgen. Det eneste jeg mangler er bare lige opg. nr. 4 som jeg ikke rigtig kan komme igang med, håber der er nogen som kan hjælpe :-) "Et beløb er faldet med i alt 62%. Faldet pr. termin var 4,965%. Over hvor mange terminer e... -
Præteritum eller imperfektum??
ForumindlægHey.. har en lille spansk oversættelse, og har problemer med at finde ud af hvad der ska sættes i præt. og imperf... Måske kan i hjælpe mig?sætningen lyder..Da Pedro Almodóvar havde læst en artikel om en kvinde, der blev gravid, mens hun var i koma, spurgte han sig selv:.......Historien var en af... -
Projektil bevægelse
Forumindlæghar lidt problemer med at få min lommeregner til at udregne positionen af et projektil på et givet tidspunkt. Måske jeg laver enhederne forkert ? nåhh men har fået mine formler osv fra denne side http://www.northern.edu/markandar/calc0394/sec94.htmpå denne side kan man se hvordan ens parabel rigt... -
Hvornår bruges whom??
ForumindlægHej alle! :) Jeg er ved at skrive en stil som skal have fokus på relative pronomier. Jeg er blevet i tvivl om hvornår jeg skal bruge whom i stedet for whom! Som jeg har forstået det kan who kun bruges når det står i grundled. Som jeg kan se det synes jeg ikke at jeg kan bruge who, fordi det ... -
Virksomhedsøkonomi mundtlig eksame
ForumindlægHej. Jeg skal snart til VØ eksamen mundtligt... og min lærer har ikke fortalt os en skid, om hvad vi skal være forberedt på. Han siger bare, vi skal læse hele bogen og kunne den udenad. Men hvem kan også huske en bog i hovedet udenad?? Såååå, ja er der nogen søde og rarer mennesker, der kan g... -
Fra buesekunder til lysdøgn
ForumindlægOkay, måske er det her et lidt dumt spørgsmål, men jeg skal bare være sikker :D Jeg skal omregne 0.113 buesekunder til lysdøgn, og jeg ved at 1 buesekund svarer til 41 lysdøgn. Skal jeg så bare gange 0.113 med 41? Det får jeg nemlig til 4.6 lysdøgn, men vores lærer har sagt at tabelværdie... -
hvad er hydrogen?
Forumindlægvi skal i fysik lave en fremlæggelse om det forskellige grundstoffer i det periodise system. Jeg har fået brint, og mange vil måske sige det er det nemmeste, men da jeg ikke har en så stor forståelse for fysik køre jeg lidt rundt i det med protoner osv. Vi skal svare på disse spørgsmål, me... -
kvote 2?
ForumindlægHej. Kan man godt søge ind gennem kvote 2 selvom man ikke har "ekstra erfaring" ? når der så star at de specifikke adgangskrav er dansk A, Engelsk B og matematik C hvad så hvis man har engelsk A og matematik A vil det få nogen betydning? Jeg tænker nemlig på kvote 2 da jeg, godt n... -
Hjælp til Dannelsesrejse
ForumindlægJeg har valgt at skrive om dannelsesrejser i fagene Dansk A og Historie A. Jeg vil tage udgangspunkt i H.C. Andersens bog " en digters bazar". Jeg er dog lidt på bar bund til hvordan jeg skal få den historiske del med ind i det, nogle der har nogle forslag til litteratur jeg kunne bruge... -
den lukkede bog?
ForumindlægHej, jeg har valgt at skrive om Jette A. Kaarsbøl's bog "den lukkede bog", i min 1.G's opgave. Jeg ville høre, om nogle af jer ved, hvor jeg muligvis kan finde analyse/fortolkninger af lige netop denne bog? Jeg vil meget gerne have lidt at støtte mig op af, og holde mig til. mås... -
Hjælp til tysk Konjunktiv - oversættelse
ForumindlægJeg har 5 sætninger, som jeg gerne vil have hjælp til at oversætte (Irreale sætninger - Konj.II). 1) Han kunne fortælle dem sandheden, hvis han havde lyst. 2)De ville være glade, hvis jeg ville sige sandheden. 3)Jeg havde sagt sandheden, hvis jeg havde haft tillid til dem. 4)Hvis jeg ikke altid v... -
nytårstale
Forumindlæghej allesammen !!! jeg har fået denne opgave i engelsk: address to the nation on New Year's eve. You should touch upon the highlights of the past year and your hopes and dreams for the year to come. jeg har lidt besvær med at skrive den tænkte på om der var nogen der gad hjælpe, skrive... -
De skrå kast
ForumindlægNedenstående opgave er kun for elever, ikke for lærere. Jeg vil gerne se nogle bud på det. I fysikopgaver er der som regel altid opgivet en begyndelseshastighed v0, og det er måske lidt forkert, for hvordan er man egentlig nået frem til at kende den på forhånd? Hvad ville I gøre, hvis I selv skul... -
asymptote
ForumindlægAsymptote....Hmmm!! Jeg forstår det altså ikke. Ved at man kan finde en skrå-, vandret- og lodretasymptote. Men hvordan finder man forskriften på dem?? Og hvordan finder man frem til, at bla bla, går imod uendelig når bla bla går imod nul. Er der nogle fif, så man kan gennemskue en funktions asym... -
Beregning af ikke-retvinklede trekanter
ForumindlægHej, jeg har fået til opgave at løse følgende opgave: http://billedeupload.dk/photo/2012-01/c8f0d2e8/firkant til trekant.bmp.html Jeg har allerede delt den op på midten. Vi må ikke dele den mere op, derfor skal jeg bruge noget hjælp til, hvordan jeg så regner den ud. Kan simpelthen i... -
Tangentplan
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet er givet en kugle med centrum i P(1,-2,3) og radius 5.1) Bestem en ligning for kuglen:(x-1)^2+(y-(-2)^2+(z-3)^2=5^2 <=>(x-1)^2+(y+2)^2+(z-3)^2=252) Bestem en ligning for kuglens tanentplan i punktet Q(4,2,3):Her er jeg så en smule blank :S - det skal måske sige... -
Hvilket skole går du på?
ForumindlægMåske er det ikke et passende spørgsmål her på studieportalen, men jeg prøver alligevel..Jeg går i 3g og er snart færdig.., men jeg har tit tænkt på om jeg nogle gange har skrevet med nogle fra mit gym her på studieportalen - uden jeg selv ved det..Så - jeg synes vi alle lige skal skrive hvilket ... -
Moderne noveller - eller?
ForumindlægHejJeg skal til at lave danskopg., og i den forbindelse har jeg valgt novellesamlingen "Vandmærket" af Naja Marie Aidt. Der er selvfølig en masse materiale på nettet, men synes alligevel jeg mangler inspiration til et overordnet emne. Tænkte af nogle af jer måske havde en ide?Af novelle... -
Søgning af uddannelse?
ForumindlægHej jeg skal søge ind på uni, og inde på hjemmesiden optagelse.dk har jeg nu oploadet mit eksamenbevis. Men der står et felt kaldet "eksamensresultat" som jeg ikke kan udfylde, men ved siden af står der "udfyldes ikke hvis eksamen endnu ikke er overstået". Men jeg har overstå...
