Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18741 til 18760 af 153151
-
Naturgeografi + imperialisme
ForumindlægHej, jeg skal læse nogle bøger AT. Mit emne er imperialisme, hvor jeg har valgt fagene historie og naturgeografi. Men jeg har meget svært ved at finde bøger om viden omkring ng og imperialisme/ kolonisme. Mit fokuspunkter ville være udvinding af materiale/grundstoffer (teknologien bag det) h... -
Matematik og Hitorie
ForumindlægHej .. Jeg skal til at skrive et AT projekt hvor jeg har valgt Historie og Matematik til at være de to fag jeg vil skrive i. Jeg mangler bare en lille smule inspiration til nogle emner hvor de to fag kan arbejde sammen, så ville høre om der evt. var nogen som havde nogle ideer. Håber at høre fra ... -
idé..
Forumindlæghej... jeg skal i dansk læse en selvvlagt gyser og så analysere den... men jeg har aldrig læst en gyser og føler ikke særlig tiltrukket af den genre... er der nogle her som kender en god gyser som er spændende.. mine yndlingsfag er samfundsfag og historie, så det måtte godt være noget i den dur..... -
Essay
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive et essay om brød, og vil i den forbindelse gerne have hjælp til den røde tråd igennem. Jeg vil gerne ind på følgende: Brød betydning for mennesker. Brød i kristendommen Ordsprog om brød Brøds historie variationer af brød. Nogle der har forslag til hvilken rækk... -
Forslag til AT-emne
ForumindlægHej! Jeg skal skrive AT med overemnet 'Mad og Mennesker', og jeg tænkte, at jeg gerne ville have noget om kannibalisme. Er der nogen, der har forslag til, hvordan det kunne gribes an? :) Vh. Frederikke. P.s. Jeg har fagene fransk, engelsk, mediefag, psykologi, religion, historie, old, na... -
spørgsmål tjernobyl..
ForumindlægHej derude er igang med en opgave om tjernobyl.. Men har lidt svært ved at finde info til mine spørgsmål.. Hvis i svare/hjælpe med links kunne det være skønt.. Vidste man ulykken kunne ske ? Hvilke kernereaktioner skete inde i reaktoren da det gik galt ? -
Portræt
ForumindlægHej hvordan jeg kan skrive det opgave...hjælp ''Skriv et portræt af en kendt person. Du vælger selv, om det skal være en fiktiv eller ikke-fiktiv person. Husk at overholde genrekravene og de sproglige træk for portrætgenren.'' -
Raskins parametre
ForumindlægEn som har lavet denne opgave, som måske kunne sende den til mig..?..på den måde kunne jeg måske komme lidt igang selv... for lige nu er jeg helt låst? Du skal skriftligt på 2 A4-sider besvare følgende spørgsmål (baseret på Raskins parametre) til kortfilmen Eating Out: -
Tysk/Rette
ForumindlægHer er en lille opgave om løs sammensatte verber (oversætte sætninger fra dansk til tysk). Der var nogle bestemte ord vi skulle benytte, dem har jeg skrevet i parentes ved hver sætning. Jeg ville blive meget glad, hvis der var nogen der lige ville se det igennem for fejl. Jeg foreslår (*vorsch... -
Hvordan siger man.. HASTER
ForumindlægHvordan siger man følgende: *Historien foregår i madrid og handler om en forsvindelse la historia pasar en el madrid y tratar sobre un desaparecion. * man tror victor er bortført og man leder efter ham. creencia victor es secuestrado y asco despues *Victor befinder sig i en landsby hvo... -
Dansk stil
ForumindlægHej! Jeg skal skrive dansk stil, og den skal handle om en bestemt historie med en bestemt moral. Historien handler om en mus, der bliver fanget af en løve. Musen beder om forladelse, og siger at den vil gøre gengæld hvis løven skåner den. Det g... -
HF enkeltfag på fjern og eksamen
ForumindlægHej alle, jeg søger lige et svar mit spørgsmål her.. Det er sådan, at jeg læser HF enkeltfag på fjernstudie på C niveau - og jeg er nu tilmeldt nye og højere niveau på B, som er betalt og SU’en er søgt, så jeg ikke får huller henover sommeren. Mit spørgsmål er så, hvad vil der ske, hvis jeg ikk... -
4. skriftlig eksamen!!!!!
ForumindlægHej, jeg går i 1.g og er naturligvis under den nye reform.. Som jeg ved skal man op i 4 skriftlige eksaminer i 3.g. Min studieretning er Mat A Fysik B og Kemi B.. Derudover skal jeg opgradere Engelsk fra B til A for at have 4 A niveau fag.. Hvilke fag skal jeg op til skr. eksamen? Mat, Dansk og ... -
Strukturering af eksamen
ForumindlægHej. Skal op til AT-eksamen imorgen og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal strukturere min fremlæggelse og hvad der skal inddrages. Især perspektivering og metodeafsnit. Har skrevet om doping i samfundsfag og idræt og har primært brugt Verner Møller og hans positive syn på doping i cykling og el... -
modulus og argument
Forumindlæghej igen igen jeg er her næsten hver time jo... Nå men... mit spørgsmål lyder:Jeg skriver om modulus og argument lige nu, men hvor langt skal jeg gå?Min lærer sagde til mig at han syntes at det var en dårlig ide at bevæge mig derhen for det var for kompliceret for mig. Men hvis jeg vil skrive om ... -
Idéer til mit dansk emne: At leve sit liv gennem en "en anden verden"
ForumindlægJeg har valgt dansk, og jeg vil rigtig gerne skrive om noget, hvor jeg kan inddrage simulations-computerspil og rollespils-computerspil - The Sims og World of Warcraft. I started ville jeg gerne have brugt computerspillene som mine hovedværker (primær litteratur) og evt. den franske fiosof Baudri... -
Skørbug og opdagelsesrejsende HJÆLP
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg har i AT valgt emnet skørbug og opdagelsesrejsende i fagene historie og biologi. Da jeg så var til vejledning mente mine lærere at jeg skulle brede det ud til rejser og mad og så også komme ind på noget med konservering af mad gennem tiden. Så nu er jeg h... -
de brølende tyvere - altså tyverne i usa.
Forumindlægjeg er ved at skrive andenårsopgave, om de brølende tyvere i usa. jeg skal ind på forbruget, beboer livet og hvorledes ku klux klan, kommer ind i billede, i de ellers så vellykkede år. er der nogen som kender nogle gode sider hvor jeg kan finde noget, eller nogen som evt selv har skrevet noget... -
SRP BEVIS
ForumindlægHej alle, jeg skal snart til at begynde at skrive SRP i historie A og matematik A, men jeg forstår ikke helt hvordan det foregår når jeg skal bevise noget i matematik. Jeg skal vel ikke kopiere alt det der står i bogen, skal jeg omformulere det og skrive det på min egen måde og til sidst skrive b... -
AT 3.3 problemstillinger
ForumindlægHej jeg skriver om industrialiseringen i England i AT 3.3 - "kampen for det gode liv",i Engelsk/Historie hvor jeg har følgende problemformulering: Var industrialiseringen i England vejen til det gode liv? og problemstillinger: • Hvilken indflydelse havde industrialiseringen...
