Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18761 til 18780 af 32350
-
Terminsprøve
ForumindlægHej alle! Jeg skal til terminsprøve på mandag i Matematik, og sidder derfor og regner på en masse opgaver uden hjælpemidler. Jeg er dog kommet til denne opgave, som jeg ikke rigtigt kan finde ud af. Hvad gør jeg? Og hvilke råd har I til mig, hvis jeg støder på sådan en opgave til prøven? -
Potensfunktion
ForumindlægHeej ! Jeg er total matematik spasser , så har virkelig brug for hjælp ! :S y = 5 · x −0,3 Hvad er x når y = 0, 5 ? Jeg vil helst gerne se udregningen , så jeg også lærer noget :D - På forhånd tak ! :) -
kuglens centrum
ForumindlægHej derude. Jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg skal bestemme centrum og radius af kuglen. Ved godt hvordan man gør, men kan simpelthen ikke finde ud af, at aflæse z-koordinatet. x er 1, y er -2, men ved ikke hvad z er. Ligningen ser ud som følgende: -
Boksplot
ForumindlægHej Jeg har fået en matematik opgave angående at sammenligne 2 boksplot ved at indrage kvartilerne... Håber der er nogle der kan hjælpe mig, da jeg er temmelig lost.. Tak på forhånd :) -
Potensregler
ForumindlægHej alle, jeg har matematik på b, og jeg skal have en "lille" test her tirsdag d.14 april, og det ville være dejligt hvis i ville hjælpe mig med at fortælle hvad det er jeg skal gøre udover at læse op på det, men hvad der specielt er vigtigt i dette emne På forhånd tak. -
At indsætte boks med definition
ForumindlægHej Alle.Jeg skriver SSO i matematik, og vil gerne lave den velkendte grå/røde boks til mine definitioner eller sætninger og jeg vil også gerne kunne tegne eksempelvis en linje til monotoniforhold.Kender i programmer, der kan den slags? -
Hurtig hjælp..
ForumindlægHvad betyder "1900-t"..?Her ses sammenhængen:"Euklids hovedværk Elementer i 13 bøger var indtil 1900-t. grundlag for ethvert studium af matematik som systematisk deduktivt system."- Betyder det 1900-tallet.? -
Boksplot
ForumindlægHej Jeg har fået en matematik opgave angående at sammenligne 2 boksplot ved at indrage kvartilerne... Håber der er nogle der kan hjælpe mig, da jeg er temmelig lost.. Tak på forhånd :) -
Gruppeteori?
ForumindlægJeg sidder og skal skrive min indledning til min SSO i matematik...Skal skrive om algebraiske strukturer, og komme ind på grupper, og homomorfi/isomorfi.Nu er jeg så blevet lidt i tvivl:Er homomorfi/isomorfi en del af gruppeteori?? -
Hjælp til Opgaver inden for rumgeometri: vektorer og linjer.
ForumindlægHej derude. Jeg har en matematik aflevering for, om vektorer og linjer. Jeg kunne rigtig godt bruge noget hjælp... Opgaverne er vedhæftet, jeg bruger progamet maple, så hvis nogen har forstand på det, ville det være endnu mere perfekt. Jeg kunne virkelig godt bruge alt form for hjælp!! - Tak på ... -
Differentiering og tangentlinje
ForumindlægHej Studieportal Jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg tror, jeg gør det mere besværligt end det egentlig er. Så nu beder jeg om lidt hjælp. Det er opgave b) og c), jeg har problemer med, a) var let nok. Opgaven er vedhæftet som fil. Lidt hjælp ville være meget påskønnet. Tak! -
Normalfordeling-Spredning? Hvordan?
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en matematik aflevering, og jeg er kommet i det problem at jeg ikke helt kan huske hvordan man aflæser på et normalfordelingspapir, hvordan man finder spredningen? Det haster virkelig det her, da afleveringen er til imorgen, uheldigvis.! Tak på forhånd Hilsen Maggie. -
HASTER .
Forumindlæghejsa . jeg skal løse en opgave i matematik .. i to ensvinklede trekanter ABC og DEC er siden AC=21 , CE=5, DE=6 og AB=18 . jeg skal beregne længden af CD og længden af BE , jeg håber på at I kan hjælpe mig ... :) -
fortegnsvaration? - HJÆLPP
Forumindlæghej (; jeg er i gang med at skrivet en emneopgave i matematik, men jeg skal finde ud af de her tal en fortegnsvartion, men jeg kan desværre ikke huske hvordan man gør. håber I kan hjælpe mig Tallen er her: f(x)=3,2*1,2x -
Differentialkvotienten for funktioner.
ForumindlægHej .. Jeg er gået lidt i stå med en matematik opgave.. Håber der er nogle der kan hjælpe mig. 1) Find differentialkvotienten (f^' (x)) for følgende funktioner: f(x)=2x^2+2x -
En hurtig opgave i mat!
ForumindlægHejsa!Er lige kommet i tvivl om en forholdsvis nem og hurtig opgave i matematik...Skitser grafen for en ikke-kontinuert funktion, som er defineret i R, og som antager værdierne -1 og 7, men ikke værdien 3.Hvad menes der med "antager værdierne..." Hvordan skal jeg løse den???!!!Tak på fo... -
Vækst..
ForumindlægHej.. Jeg sidder og arbejder på nogle opgaver i matematik.. Jeg Skal beskrive potens vækst, men kan ikke rigtig finde en forklaring jeg forstår. Hvad er forskriften for potensvækst? Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig.. På forhånd tak:) -
Studieretningsopgave
ForumindlægEr der noges som har et links til studieretningsopgave i musik-matematik og tonesystemets historiske udvikling og beskrivelse af Bachs H-dur præludium Das Wohltemperierte klavier, Opgaven blev bla. a. givet januar 2007 på Odense Katedralskole. -
lgningen 2(x – 4)^2 = 5x^2 – 3x(x – 2)
Forumindlæghej har haft en test i matematik og vi har fået tre forskellige svar, hvad får i det til ? 2(x – 4)^2 = 5x^2 – 3x(x – 2) -
Færdighedsregning - Eksame - Facitliste 2015
ForumindlægHey.! Som i nok ved, skulle alle 9'klasser, op til eksamen i dag (Færdighedsregning, Matematik) Nogen som har facitlisten? Vil rigtig gerne se den, vil bare gerne se hvad jeg kommer til at få som karakter, da jeg ikke kan vente.
