Søgning på: matematik ab1. Resultater: 18761 til 18780 af 31575
  • Hvad er; Aksiomatiske deduktive system??

    Forumindlæg
    Hej derude :) Jeg skal snart til mundtligt matematik eksamen og et af vores eksamensspørgsmål lyder således; Redegør for det Aksiomatiske deduktive system... Nogle der evt. kan forklare hvad dette er/går ud på? På forhånd, tak for hjælpen :)
  • Førstegradsligning - grafisk metode

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er ved at forberede matematik eksamen og har fået en ligning der hedder: 2+3(x+1)=2(8-x) (*) og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at løse den ? Er der evt. en der kunne forklare hvordan den skal løses ? På forhånd tak!
  • COSINUS!!! HJÆÆÆÆÆLP

    Forumindlæg
    Hej alle! skal snart til mundtlig matematik.. og tænkte på følgende: - cos (v) = cos (180 - v) hvorfor er det nu at der skal stå minus foran cos ? ved sinus står der jo ikke noget minus? På forhånd taaak
  • Word mat

    Forumindlæg
    Jeg er lige startet på matematik og skal i den forbindelse bruge word mat. Jeg kan ikke finde ud af at indsætte et koordinatsystem. Jeg får hele tiden FEJL :-( Håber I kan hjælpe en helt grøn word mat bruger :-)
  • hjælp til mundtlig mat A ?

    Forumindlæg
    HEJ Jeg skal snart op i matematik mundtlig, men ved ikke hvad jeg skal forklare under statistik... please er der nogen der kan hjælpe? Det skal fylde til en 20 minutter.... Spørgsmålets underpunkt er: gør rede for varians og spredning + normalfordeling på forhånd tak, Tanja
  • Dobbelttydige tilfælde

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg er ved at forberede mig på mundtlig matematik og er lidt stresset! Er kommet til trigonometri, hvori jeg vil forklare det dobbelttydige tilfælde. Er der nogen der let og overskueligt kan forklare det? Og som har et let og overskueligt eksempel til? (: Ville være en kæmpe hjælp! ...
  • Linære funktion

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig matematik B og har fået et spørgsmål der luyder sådan: Gør rede ligningen for tangenten til en differentiabel funktion. Jeg aner slet ikke hvad jeg skal gøre her og hvilken eks jeg kan komme med??? :(
  • Maple

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal bruge matematik programmet Maple til at finde de kritiske punkter for en fuktion af flere variable. Indtil videre har jeg fundet funktionens partielle aflede, men hvordan finder jeg herfra de kritiske punkter i dette program? Håber på hjælp - på forhånd tak!
  • hjælp til beviser

    Forumindlæg
    Hey ville høre om der var nogle som lå inde med notater til 3.g mdt. eksamen. Her tænker jeg specielt på eventuelle beviser. Da jeg ik rigtigt forstår måden de er gennemgeåt på i min matematik bog
  • sekant og tangents betydning

    Forumindlæg
    jeg skal til mundtlig eksameni matematik b niveau på hf..... en af de opgaver vi kan risikere at komme op i er: gennemgang af begreberne sekant,differenskvotient og differentialkvotient. Hvordan beskriver man sekant og betydning? hvad betyder differenskvotient og dens betydning i differentialregn...
  • kreer mønster i halvbue

    Forumindlæg
    hej, jeg er igan med et eksamens projekt på matematik B i en opgave bliver man bedt om at dekorere gavlen i en hal. gavlen danner en halv cirkel. hvad kan man lige proppe ind i? en kurve af en art eller nogen ideer?
  • Redegør for løsning af 2 ligninger med 2 ubekendte

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal op til mundtlig matematik her på torsdag, og kan ikke rigtigt finde ud af følgende spørgsmål: 9. Redegør for løsning af 2 ligninger med 2 ubekendte9. Redegør for løsning af 2 ligninger med 2 ubekendte På forhånd mange tak. Med venlig hilsen Tobias H.
  • Årsprøve: Rødder og potenser

    Forumindlæg
    Hejsa alle sammen :) Jeg skal snart op til mundtlig årsprøve i matematik, men har et problem med dette spørgsmål: Sandsynliggør potensregnereglerne og giv eksempel på anvendelse. Hvordan skal jeg sandsynligøre potensregnereglerne? Og med anvendelse, menes der så i ''dagligdagen'&#...
  • Afgangseksamerne

    Forumindlæg
    Hej, jeg kunne godt tænke mig at øve mig på nogle af de gamle afgangs eksamer. Hvis i kender en hjemme side, hvor der er gamle læse, lytte og grammatik prøver. Kan i jo lige sende linket :-) Det samme gælder dansk.. Og I matematik med færdighedsregning kun :-)
  • Eksponentiel vækst - redegør for a og b?

    Forumindlæg
    Hej guys. Jeg skal op i mundtlig matematik på C-niveau om en uges tid, og jeg skal redegør for betydningen af a og b i regneforskriften y=b*a^x. Er det rigtigt forstået at a=fremskrivningsfaktoren, som skal være et positivt tal? Og hvad er b?
  • ax^2+bx+c

    Forumindlæg
    hej.. jeg skal op til matematik eksame onsdag, og jeg skal nævne omformningsreglerne og demonstrerer anvendelsen ved omformning af en formel fra fx fysik. jeg søger efter noget med formen ax^2+bx+c ? heeeeeeeelp mee!
  • 8. Hvordan kan 2 linier være placeret i forhold til hinanden?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal op til mundtlig matematik her på torsdag, og kan ikke rigtigt finde ud af følgende spørgsmål: Hvordan kan 2 linier være placeret i forhold til hinanden? 2 parabler? En parabel og en ret linie? På forhånd mange tak. Med venlig hilsen Tobias H.
  • HJÆLP! eksponentiel vækst

    Forumindlæg
    Hej alle jeg har et lille problem. Jeg skal op i matematik i morgen. Jeg har om eksponentiel vækst, hvor y=b*a^x, bliver brugt og forstå ikke følgende spørgsmål: Du skal vise, hvorledes forskriften kan udledes fra to eller flere punkter. Hvad menes der ved det?
  • James cook perspektivering

    Forumindlæg
    Hej, jeg her lige færdig med min At-opgave om James Cook . Skulle skrive på tværs af fagene Matematik og historie. Jeg skal til eksamen i det imorgen, men kan ikke finde på en god perspektivering.. Hvad kan jeg perspektivere James Cook med ? på forhånd tak : )
  • Redegør?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skal til matematik eksamen på c niveau. Jeg skal redegøre for indholdet i de forskellige emneopgaver, men hvad skal med gøre når man skal redegøre for noget? Skal jeg bare forklare hvad jeg har gjort i emneopgaverne eller? Hvad har I gjort, kan I evt. komme med nogle eksempler??