Søgning på: matematik c hf noter. Resultater: 18781 til 18800 af 98817
-
Graf
ForumindlægHvad visser denne her graf? -
Dumper STX
ForumindlægHej alle, Hvad sker der hvis man får et snit på under 02 til ens afgørende eksamener? Altså, hvis man dumper: skal man så tage 3g om igen, man får vel ikke hue på alligevel ,osv. Håber nogle kan hjælpe -
Gennemsnit på 01
ForumindlægHej. Jeg går pt på 2.g. Min årskarakter ligger på 1,jeg har ikke haft mine eksamener endnu, hvad kan jeg gøre for at det bliver bedre?? Kan jeg komme på 3g? -
Hjælp! - Renters rente
ForumindlægEn familie ønsker at spare op til en muligt huskøb, som skal finde sted om 5 år, idet de fra banken har fået oplyst, at de med deres nuværende lønindtægter vil kunne købe et hus til kr. 2.600.000. Familien vælger nu at investere kr. 75.000 i C25-aktieindekset de kommende 5 år og kan desuden hve... -
SRP - STX - Valg af fag - Regler?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg skal i år skrive mit studieretningsprojekt, hvilket jeg faktisk glæder mig til, da jeg ser nemlig mange muligheder for spændende emner, men samtidig er jeg noget usikker på reglerne. Vi har introduktion til det om et par uger, og jeg vil naturligvis gerne have forbere... -
Undersøg en beregning.
ForumindlægGod aften ! Jeg sidder med disse opgave, skal besvares ud fra uploadet dokument: 1) Læs artiklen og noter hvad der oplyses om kommunernes reduktion af medarbejdere (i %), herunder det tidsrum der er tale om. 2) Undersøg om beregningen af at dette svarer til 10.000 såfremt s... -
KU VS CBS
ForumindlægJeg har nu igennem længere tid gået rundt og funderet, over hvad jeg vil søge ind på efter sommerferien. Jeg syntes at Matematik er spændene, men vil ikke ende op som gymnasium lære (ikke at der er noget galt med det), derfor har jeg bestemt mig for at søge ind på KU: Matematik -økonomi eller... -
ligning - lige til at gå til
ForumindlægOpgaven lyder: a) Bestem c så ligningen x^2 + 4x + c = 0 netop har én løsning. Hvordan udregner jeg den? kan man godt bare sige f(0)= a*0^2 + b*0 + c = 0 -
Skal jeg droppe ud?
ForumindlægHej SP. Jeg har i en længere varende periode overevejet om jeg skal droppe ud fra HHX. Jeg skal efter sommerferien på tredje år. Grundet til jeg gerne vil droppe ud, er fordi mine karakterer er dårlige, mit snit er på 3.5. Jeg føler ikke rigtigt jeg kan komme så langt med et snit på 3.5 og det... -
Gør rede for andengradspolynomiets graf og toppunkt.
ForumindlægHej alle Skal op i mundtlig matematik i morgen (1.G) og har fået opgivet spørgsmål. Jeg har derfor arbejdet med dem, men er ikke helt sikker på hvad jeg skal gøre i dette tilfælde? Gør rede for andengradspolynomiets graf og toppunkt. Skal jeg så forklare hvorledes et toppunkt kan være he... -
Hjælp til opgave med andengradspolynomier!
ForumindlægEj, jeg er virkelig på bar bund i det her matematik. Jeg har en rapport, som jeg skal have skrevet færdigt, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af den her opgave, hvis du kan hjælpe mig til at forstå, så ville jeg blive så glad..... "Du skal betragte et andengradspolynominum f(x) = a * x(... -
Sinus
ForumindlægJeg har et spørgsmål omkring sinus, men har har brugt den sidste time på at finde ud af hvordan det regnes så jeg håber der er en der kan gøre det så simplet som muligt. Hvis jeg har retvinkelttrekant med c=90grader og A=7,2cm B= 21cm, hvordan udregner jeg så side C. Jeg har læst formelen før,... -
Eksamensgennemsnit
ForumindlægHej, jeg går i 1.g og har lige været oppe til C-niveau musik eksamen. Det gik desværre ikke særlig godt, og endte med at gå hjem med et 02.. Tilgengæld fik jeg 10 i årskarakter i C-niveau fysik. Hvad ligger mit gennemsnit på lige nu? Jeg vil gerne studere Jura når jeg er færdig med gy... -
kulstof og kvælstof kredsløb
ForumindlægHejsa alle..er der nogen der har nogle gode notater/forklaringer på kvælstof og kulstof kredsløb..Jeg mangler også noter på svovlets kredsløb, men dette er mindre vigtigt..På forhånd tak..Jacob -
Fejlen
ForumindlægHej, jeg kan ikke se, hvad fejlen er i denne sætning: the important in life is not a matter of making a lot of money -
Bevis for differentiering.
ForumindlægJeg mangler beviset forf'(x)=2ax+ber differentialfunktionen til f(x)=ax^2+bx+cKan nogen hjælpe?? -
Differentialligning
ForumindlægEr der en der har mulighed for at hjælpe med følgende opgave, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den an: -
Mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHejsa Jeg i gang med at se alle mine noter igennem , og tænker på om man i den mundtlig dansk eksamen kan få brug for noget fra de skriftlige, altså rettere sagt , man kan vel ikk risikere at skulle sige noget om en litterær artikel, essay eller kronik ? oder was ? -
Vekorfuntioner
ForumindlægHej, Er der nogen som vil forklare om begrebet vektorfunktion, herunder akseskæringer for vektorfunktionens parameterkurve, samt hastigheds- og accelerationsvektorer for vektorfunktioner. Det må meget gerne forkares i "dybden", fx. hvordan man ville gøre til mundtlig mat eksamen Tak... -
Normalfordeling, HJÆLP
ForumindlægHej til Alle: Jeg har svært med at forstå forskellen mellem frekvensfunktionen og fordelingsfunktionen? Kan nogen nogen forklare dette forskell?????????++
