Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18801 til 18820 af 31547
-
Integralregning
ForumindlægHej folkens Bøvler virkelig med det her integralregning. Forstår slet ingen ting af det. Jeg skal til mundtlig matematik om 14 dages tid, så håber i kan hjælpe mig. 11. Integralregning Du skal redegøre for bestemmelse af stamfunktioner, og hvorledes disse kan anvendes til bestemmelse af are... -
Spørgsmål.
ForumindlægEt af vores eksamensspørgsmål lyder: 2. Funktioner og modeller Karakteriser lineær, eksponentiel og potens udvikling. Redegør for, hvordan man bestemmer en forskrift på baggrund af to punkter. Jeg har matematik på A, og jeg tænkte egentlig på, at spørgsmålet egentlig er meget bredt. Hvad s... -
Diskussion - Hvad mener han?
ForumindlægJeg har fået en danskopgave, der omhandler domænetab i forbindelse med det danske sprog. Jeg har fået en artikel med nogle forskellige politikere og eksperter som fortæller, hvad de synes. I opgaveformuleringen siger han, at vi skal redegøre for synspunkterne og herefter diskutere synspunkter... -
Løsning af 2. grads polynomie med komplekse tal
ForumindlægHejsa! Har fået en opgave der lyder således: Med udgangspunkt i 2. gradspolynomiet z^2=a, hvor a=a1+ia2 skal du bevise, at der findes 2 løsninger og angive formlerne for disse. Hvilke overvejelser er nødvendige for at bevise at ethvert polynomium af grad n>1 har indenfor de komplekse tal net... -
For lidt plads!
ForumindlægJeg har i dag fået problemformuleringen til min SRP og kan allerede se nu, at der er for lidt plads. Mine lærere har nemlig valgt at lægge stor vægt på nogle af de ting, som jeg ikke var så vild med at skrive om (det sgade jeg også til dem i vejledningsfasen). Så nu er der for lidt plads til de... -
trigonometriske funktioner sin(x), cos(x) og tan(x)
ForumindlægHej er der nogen der har noter til dette, eller ved hvor man kan se en video om det?: - Redegør for de trigonometriske funktioner sin(x), cos(x) og tan(x) og deres grafiske billeder - Vis hvordan maksimum og minimum kan bestemmes ved hjælp af de afledte funktioner. - Hvorfor står der sin(x), s... -
Bestemmelse af skæringspuktet (x,y) mellem 2 lineære funktioner!
ForumindlægArbejder med opgaver om lineære funktioner, og er kommet i klemme med et spørgsmål. "Redegør med dine egne ord for metoder til bestemmelse af skæringspunktet (x, y) mellem graferne for to lineære funktioner. Medtag figurer/grafer og eksempel." Og jeg har udregnet det... -
Haster!! Forbrændingsreaktion af alken og carboxylsyre
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i kemi imorgen, og har fået udleveret mine eksamensspørgsmål. Jeg faldt over et af dem, og kan ikke rigtigt regne den ud. I opgaven står følgende: Forklar hvad der sker ved en forbrænding, opskriv og afstem en fuldstændig forbrændingsreaktion af en alken og en carb... -
Eksamen
ForumindlægVi har trukket samfundsfag og er lidt i tvivl om, hvordan det kommer til at forgå... Jeg tror det kommer til at forgå på følgende måde: Vi kommer der ind, har 45 min. forberedelsestid, hvor vi skal besvare 2-3 spørgsmål, noget med at redegør, diskutere, analysere osv. også får vi ind artikel, ... -
Beregne vinkel A med sinus
ForumindlægHej Jeg er igang med at forberede til matematik mundtligt. Jeg har et spørgsmål der lyder: "Redegøre for beregninger af ukendte sider og vinkler i en retvinklet trekant, det skal omfatte begreberne sinus og cosinus". Det må have været noget jeg har overset i timerne, da jeg slet ikk... -
SRP - Nynazisme
ForumindlægHey alle! Jeg skal snart til at skrive SRP i Samfundsfag og Engelsk, hvor mit emne vil omhandle nynazisme Jeg skal arbejde med filmen American History X, som betyder at jeg på et eller andet tidspunkt i opgaven skal redegøre for nynazisme specifikt i USA, årsager, konsekvenser, unge mm. D... -
Skibsstabilitet
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive min studieretningsprojekt og fik min problemformulering idag. Der var faktisk ngt jeg ikke kunne ved forstå ved min problemformulering, så nu håber jeg I kan hjælpe mig. "DU skal redegøre for de fysiske principper og teorier for skibes stabilitet" Jeg har... -
ANDENGRADSPOULYNOMIER
ForumindlægHej alle :) jeg har en emneopgave om andengradspolynomier. Opgave 1: Du skal redegøre for centrale begreber inden for andengradspolynomier som f.eks. forskrift, diskriminant, toppunkt og nulpunkter. Vis desuden (gerne ved hjælp af et eksempel) hvordan grafens udseende afhænger af størrelserne a, ... -
BIOLOGI: Grampositive og - negative bakterier
ForumindlægHej! Jeg skriver studieretningsprojekt i fagene historie A og biologi A om pesten. Vores lærer har fortalt os, at det er en god idé at søge hjælp til en gennemlæsning af opgaven. Men da jeg ikke kender nogen der kan hjælpe, vil det være en stor hjælp hvis nogen herfra kunne.. Det drejer sig før... -
SRP - Amerikaske Valgsystem
ForumindlægHej derude! Det er sådan, at SRP er lige om hjørnet og jeg pludselig er blevet meget stresset, da jeg pludselig har fået at vide mine vejledere, at det jeg havde tænkt som analyse ikke er helt godt nok. Jeg skriver om det amerikanske valgsystem, hvor jeg redegører for selve systemet og disk... -
kontinuitet og differentabilitet
Forumindlæg1. Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i (x0, f(x0)), når f(x) = 2x-1 i P(1, f(1)) 2. Forklar hvad man forstår ved henholdsvis f`(x0) og f`(x) for en funktion. Bestem f`(x0) og f`(x) for f(x)=2x2 -4x+5, x0 =1 og redegør for hvad de fortæller om funktionen . Tegn f(x) og f`(x) i ... -
Åben problemformulering
ForumindlægJeg skriver som alle andre i øjeblikket studieretningsprojekt, dog er jeg lige løbet ind i et problem.. Jeg skriver om "imperialisme" (hovedfaget er engelsk, så min fokus skal ligge på litteraturen under imperiet), men er i tvivl om jeg overhovedet behøver at komme ind på det britiske ... -
Hjælp til mundtlig matematik
ForumindlægHej alle, jeg sidder og forbereder mig på spørgsmålene til mundtlig matematik, og der er et jeg er lidt i tvivl om. Overskriften hedder "funktioner og differentialregning", og jeg skal så redegøre for kvadratrodsfunktionen, differentialkvotienten og bevise at f(x)= medfører at bla bla ... -
Analyse af maleri - Léon Cogniet
ForumindlægJeg har meget svært ved at redegøre for de mange elementer på maleriet af Den Franske Nationalgarde og deres symbolske betydning. Er maleriet iscenesat er symbolikken vel i højsædet ... og lærredets størrelse vel egentlig afgrænsningen. Er det en beretning eller et levn? Er maleriet i sig selv... -
Hvad aflejrer sand og jord?
ForumindlægHej, jeg skal redegøre for hvad der har aflejret hhv. sand og jord. Jeg gætter på at det primært er vind og vand som har aflejret sand, mens at jord, grundet den iskappe der dækkede Østdanmark under sidste istid, ikke er blevet sorteret i samme grad - dog kan sidstnævnte også transporteres via va...
